Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Aengus Donovan

1.386pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Aengus Donovan
PederDonovan.png
Profili
Tam Adı Aengus Donovan
Diğer ad(lar)ı Peder Donovan
Boyu 5'11" (1,80 m)
Yaşı 54*
Ağırlığı 173 lbs (77 kg)
Göz Rengi Kahverengi
Kan Grubu B+
Durumu Merhum
Vakalar Concordia'ya Hoş Geldiniz!
Yangından Kaçarken...(adı geçti)
Ateş Hattında(adı geçti)
Serada Kan Revan
İçinden Tren Geçen Vaka(öldürüldü)

Aengus Donovan (İrlandaca: Áengus Ó Donnabháin) Concordia'ya Hoş Geldiniz! ve Serada Kan Revan vakalarında bir şüphelidir. Donovan İçinden Tren Geçen Vaka'da öldürülmüştür.

Profili

Donovan, İrlandalı bir papazdır ve 54 yaşındadır. Donovan seyrek gri saçlıdır ve üzerine siyah bir papaz cübbesi giyer.

"Concordia'ya Hoş Geldiniz!"de Donovan "Concordian Gazette"yi okur.

"Serada Kan Revan"da Donovan hat sanatı bilir ve faytona biner.

Criminal Case'teki Rolü

Concordia'ya Hoş Geldiniz!

Oyuncu Donovan ile kendisiyle cinayet mahallinde karşılaştıktan sonra konuşmak istemiştir. Dediğine göre kendisinin görevi papaz olarak İrlandalı göçmenlerin esenliğini temin etmek olduğu için kurbanla yolları mesleki olarak birkaç kez kesişmişti. Dediğine göre rıhtımdaki kargaşayı duyduğunda yeni gelenleri karşılamaya gidiyordu, oyuncuya da o sırada rastlamıştı.

Oyuncu daha sonra Ana Cadde'de Donovan'ın kırık madalyonunu bulmuş ve kendisine bunu sormak istemiştir. Dediğine göre madalyonu, kurbanla ettiği bir kavga sırasında kırılmıştı. Donovan, kurbanın göçmen merkezini yönetme şekli ve onları umursamamasından hoşlanmıyordu. Fakat "protokole aykırı" diye gemilerden birinde ölmek üzere olan bir kadının yanına çıkıp son duasını etmesine izin vermemesi asıl bardağı taşıran son damlaydı. Oyuncu kendisine kurbanın işini yürütme şeklinden nasıl haz etmediğini belirttiğinde Donovan, bunu inkar etmeye gerek dahi duymamıştı.

Soruşturmanın sonunda Nellie Mortimer'in tutuklanması ile Donovan suçsuz bulunmuş fakat oyuncu daha sonra Harriet Patrick'i kuzeni Mary'yi bulması için kendisinden yardım talep etmiştir. Oyuncu daha sonra Donovan'ın, içinde şehre gelen göçmenlerin isimlerinin yazdığı kişisel not defterini bulmuştur. Kendisine Mary'yi tanıyıp tanımadığı sorulduğunda ise adının tanıdık geldiğini fakat notlarına göz atması gerektiğini belirtmiştir.

Serada Kan Revan

Donovan, Uçan Takım'ın zeplinine gelip Maximillan Poe'yu öldürdüğünü itiraf ettikten sonra soruşturmada şüpheli olmuştur. Fakat dediğine göre Max'ın acısının üsttesinden gelmesine yardım etmede başarısız olduğu için ölümüne sebep olduğunu düşünüyordu, yoksa cinayet kurbanı olduğundan haberdar değildi. Dediğine göre kurban, karısının ölümünden beridir kendisinden ruhani destek alıyor fakat fazla ilerleme kaydedemiyordu. Bu sayede kurbanın sık sık kiliseye gittiğini öğrenen oyuncu, aramalarını orada sürdürmeye karar vermiştir.

Oyuncu daha sonra kurbanın Donovan'a yaptığı şeyden haberdar olduğunu yazdığı bir not bulmuş ve Donovan'a kurbanın bahsettiği şeyin ne olduğunu sormak istemiştir. Dediğine göre kurban, bir öğlen vakti yanına gelip hakkında çıkan geçmişine dair dedikoduları duyduğunu ve suça bulaşmış olabileceğini bildiğini söylemişti. Donovan geçmişte olan şeyin ne olduğunu söylemek istememiş, geçmiş geçmişte kaldı diyerek bunun Tanrı ile kendisi arasında olduğunu dile getirmiştir.

Soruşturmanın sonunda Sheila Black'in tutuklanması ile Donovan suçsuz bulunmuş fakat oyuncu Max'ın kendisi hakkında öğrendiği şeyin ne olduğunu araştırmak için Donovan'ı soruşturmaya devam etmiştir. Kiliseyi arayan oyuncu burada Donovan'ın eski bir hapishane fotoğrafını bulmuş ve Evie'nin yardımıyla Donovan'ın zamanında cinayetten hüküm giydiğini öğrenmiştir. Donovan'ın sabıka kaydı kanıt odası yangınında yok olduğu için oyuncu, konuyu doğrudan Donovan'a sormuştur. Anlattığına göre gençken asabi ve ağzı bozuk birisiydi ve günün birinde ipin ucunu kaçırıp birisini öldürmüştü. Donovan daha sonra hapiste Tanrı'yı bulduğunu öne sürmüş ve papaz olması geçmişte yaptıklarını telafi etmeyecek olsa da, başkalarına yardım ederek bunun üstesinden gelebilirdi. Dediğine göre fotoğrafı günün birinde kilise kapısının önüne bırakılmış halde bulmuştu ve o günden beridir fotoğrafı saklıyordu.

Daha sonra Donovan'ın geçmişte öldürdüğü kişinin Vinnie Costa'nın babası Giovanni Costa olduğu ortaya çıkmıştır. Bu olay ise bir çete çatışması sırasında yaşanmış ve Donovan, Giovanni'yi kavga sırasında tabancayla vurarak öldürmüştü.

Cinayetin Detayları

Oyuncu Donovan'ı tren raylarında, ikiye ayrılmış halde bulmuştur. Fakat sırtındaki kurşun yarası olayın bir tren kazası değil, cinayet olduğuna işaret ediyordu. Otopsi sonucuna göre Donovan, uzak mesafeden bir tabancayla vurulmuş, kurşunun kalbini delip geçmesi sonucu ölmüştü. Ayrıca cinayet saati yaklaşık gece üç sularıydı. Dick cesedin üstünde başka bir ipucu bulamasa da katilin bir keskin nişancı olduğunu belirleyebilmiştir.

Katil ve Nedenleri

Soruşturmanın sonunda katilin, Concordia Polis Teşkilatı'nda görevli kanıt sorumlusu Edward Whimple olduğu ortaya çıkmıştır.

Oyuncu Whimple'ı trenle kaçmadan saniyeler önce yakalayabilmiştir. Whimple, yakalanmasının üzerine ucuz iş gücü diye İrlandalı göçmenleri zenginlere sattığını itiraf etmiştir. Fakat Donovan Whimple'ın çevirdiği dolabı öğrenmiş ve bunun üzerine Whimple, Donovan'ı susturmak için onu tabancayla vurarak öldürmüştü. Mahkeme sırasında ayrıca John Koll'a baskı yaparak kanıt yakmaya zorlaması için Kabadayı Rick'i tutanın da Whimple olduğu ortaya çıkmış ve tüm bunların üzerine Yargıç Takakura, Whimple'ı kasten adam öldürme, komplo ve polis teşkilatına ihanetten ötürü müebbet hapisle cezalandırmıştır.

Galeri

Also on Fandom

Random Wiki