Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Agrafena Raskolnikova

1.263pages on
this wiki
Add New Page
Comments5 Share

Agrafena Raskolnikova
AgrafenaRaskolnikova.png
Profili
Tam Adı Agrafena Raskolnikova
Аграфена Раскольникова
Uyruğu Rusya Bayrağı.png Rusya
Boyu 6'0" (1,83 m)
Yaşı 25
Ağırlığı 140 lbs (63 kg)
Göz Rengi Yeşil
Kan Grubu AB+
Durumu Hayatta
Vakalar Sadece Gerçek Kalır
Cinayete Giden Ekspres Yol
Cinayet İçin Geri Sayım
Çifte Bela

Agrafena Raskolnikova (Rusça: Аграфена Раскольникова; d. 1991) Sadece Gerçek Kalır, Cinayete Giden Ekspres Yol, Cinayet İçin Geri Sayım ve Çifte Bela vakalarında bir şüphelidir.

Profili

Agrafena, 25 yaşında, uzun sarı saçlı ve yeşil gözlü bir genç kızdır. Agrafena üzerinde küpe çiçeği rengi bir yumruk bulunan siyah bir tişört giyer ve başına bir çiçek tacı takar.

"Sadece Gerçek Kalır"da Agrafena piyano çalar.

"Cinayete Giden Ekspres Yol"da Agrafena sigara içer ve pelmeni yer.

"Cinayete Geri Sayım"da Agrafena beşparmak yer ve fletris oynar. Ayrıca yüzünde bir yara bandı vardır.

"Çifte Bela"da önceki görünümünden tamamen farklı bir görünüme sahip olan Agrafena, bu kez üzerine beyaz bir gömlek ile siyah bir ceket giyer, aynı zamanda Alaska kurtlarıyla vakit geçirir.

Vakalardaki Rolü

Sadece Gerçek Kalır

Oyuncu, Banka Köprüsü üzerinde birisinin kurbanın ölümünü kutladığına dair istihbarat aldıktan sonra olay yerine gitmiş ve kutlama yapan kişinin Agrafena olduğunu gördükten sonra kendisi ile konuşmak istemiştir. Ayrıca Carmen'in dediğine göre Agrafena, Rusya'nın en ünlü sivil özgürlük aktivistlerinden biriydi. Oyuncu, Agrafena'nın, Karamazov'u işaret ederek "biri gitti dokuz kaldı" diye slogan atmasını şüpheli bulsa da Agrafena, onu öldürmediğini ileriye sürmüştür. Dediğine göre sadece sivil özgürlük peşindeydi ve adalet istiyordu, ayrıca insanlar ölünce sivil özgürlüğe karşı işledikleri suçların hesabını veremezlerdi. Agrafena aynı zamanda vakayı Büro'nun takip etmesinin, Karamazov'un cinayetinde daha derin anlamlar olduğu anlamına geldiğini düşünmekteydi.

Oyuncu daha sonra Agrafena'nın, kurbanın bilgisayarına virüs yüklediğini öğrenmiş ve kendisini bunun hakkında sorguya almıştır. Dediğine göre Karamazov, dokuz Rus senatörüne hükumetin toplumu hiç bir yaptırım olmadan uzaydan takip etmesine izin verecek bir yasa tasarısını yazmalarında yardım etmekteydi. "Dokuz senatör" deyince oyuncunun aklına "dokuz kaldı" sözünün gelmesi ve Agrafena'nın gerçekten de bir ölüm listesi hazırlamış olduğu düşünmesi ile Agrafena, onları öldürmeyi değil, hepsinin bilgisayarına virüs göndermeyi hedeflediğini belirtmiştir.

Soruşturmanın sonunda Dmitri Lermontov'un tutuklanması ile Agrafena suçsuz bulunmuş fakat oyuncu, kendisi ile başka bir mesele hakkında daha konuşmak istemiştir. SOMBRA takibine devam eden oyuncu, Banka Köprüsü'nde Agrafena'nın telefonunu bulmuş ve SOMBRA'nın paravan şirketi olan Global Flux Ltd'i araştırdığını fark etmiştir. Agrafena'nın dediğine göre hükumetteki casusluk faaliyetlerini araştırırken karşısına sürekli bu şirket çıkmaktaydı. Bunun üzerine parayı ve anlaşmaları takip etmiş ve bu sayede Lermontov Malikanesine çıkmıştı.

Cinayete Giden Ekspres Yol

Oyuncu Agrafena'nın günlüğünü trenin dışında bulduktan sonra Agrafena ikinci kez bir cinayet soruşturmasında şüpheli olmuştur. Büro ekibi ile aynı trende olduğunu öğrenince şaşıran Agrafena, Büro'nun kendisini takip ettiğini düşünmeye başlamıştı. Agrafena, Tretyakov'un ölüm haberini duyunca sevinmiş ve kendisinin Rusya'da kötü giden her şeyin simgesi olduğunu belirtmiştir çünkü elmas devi olduğu için yaptığı her işin yasal olmadığına inanıyordu.

Oyuncu daha sonra trenin dışında bir duman bombası bulmuş ve bunun Agrafena'ya ait olduğunu öğrendikten sonra kendisi ile bir kez daha konuşmak istemiştir. Dediğine göre bombayı, kurbanı korkutmak için kullanmayı amaçlamıştı. Oyuncu kendisine bunun kendisini daha çok şüpheli konumuna düşürdüğünü söylediğinde Agrafena, zaten bombayı o yüzden dışarı attığını çünkü yanlış anlaşılmaya kurban gitmek istemediğini dile getirmiştir.

Soruşturmanın sonunda Nikita Ruhin'in tutuklanması ile Agrafena bir kez daha suçsuz bulunmuş fakat daha sonra başı başka bir sebepten ötürü belaya girmiştir. Elliot'un dediğine göre içinde tüm soruşturma bilgilerinin saklı olduğu cihazı çalan Agrafena, cihazı heklemiş ve SOMBRA hakkındaki bilgilere ulaşmaya çalışmıştı. Oyuncu kendisini bunun hakkında sorguladığında ise aslında SOMBRA diye bir şeyin olmadığını ve bunun devlet tarafından insanları gözetlemek için ortaya çıkarıldığını kanıtlamaya çalıştığını söylemiştir. Agrafena'nın bu hareketine sinirlenen Martinez, yaptığı şeyin yasal hak değil, suç olduğunu ve eğer Elliot ve oyuncu tarafından gerçek bir hasar vermesi engellenmemiş olsaydı olduğu yerde tutuklanacak olduğunu belirtmiştir.

Cinayet İçin Geri Sayım

Oyuncu Bayterek Kulesi'nin yakınında kurbana karşı bir protesto dövizinin üstünde gül poleni izleri bulmuş ve bunların Agrafena'ya ait olabileceğini düşünerek kendisi ile konuşmak istemiştir. Dediğine göre, Sankt-Petersburg'da bahsettiği Rus hükumetinin halkı gözetlemesine izin veren yasanın arkasındaki isim Borodin idi. Rusya uydularını Kazakistan'dan fırlattığı için de Borodin'in eninde sonunda buraya geleceğini biliyordu. Bu yüzden de sivil özgürlükler konusundaki berbat sicili nedeniyle onunla yüzleşip ona haddini bildirmek istiyordu. Oyuncu kendisine Borodin'in öldürüldüğü söylediğinde ise arkasında gözyaşı dökmeyeceğini fakat çözümü cinayette arayan biri de olmadığını dile getirmiştir.

Oyuncu daha sonra kurbanın Agrafena'ya, güvenlik komitesinin kendisini izlediğinin yazdığı notu bulmuş ve kendisine bunu sormak istemiştir. Dediğine göre kulenin oradaki restoranda otururken kurban yanına yanaşmış ve masasına o notu bırakmıştı. Dediğine göre not, hükumetin uydu konusundaki planları hakkındaki şüphelerini haklı çıkarmaktaydı.

Soruşturmanın sonunda katilin Yelena Tereşkova çıkması ile Agrafena suçsuz bulunmuştur.

Çifte Bela

Oyuncu, silah fabrikasında Agrafena'nın BM yaka kartını bulduktan sonra Agrafena ile konuşmak istemiştir. Carmen Agrafena'nın kariyer değişikliği karşısındaki şaşkınlığını dile getirdiğinde Agrafena, sokaklarda protestoların kendisini cinayet şüphelisi yapmaktan başka işe yaramadığını dile getirmiştir. Dediğine göre artık Niilo Virtanen'nin kıdemli asistanıydı ve kendisiyle birlikte silah fabrikasını denetlemekle görevlendirilmişti. Agrafena son olarak tekrar bir şüpheli olduğundan ötürü işini kaybetmekten korktuğunu dile getirmiştir.

Oyuncu daha sonra Agrafena'nın cinayet mahalline yerleştirdiği bombayı bulmuş ve kendisine bunu sormak istemiştir. Agrafena, aslında içeriden bir değişiklik yapmak istediğini fakat bir şeyi değiştiremediğini itiraf etmiştir. Fakat kendisi için asıl sınırı aşan şey Bearing Straight genel müdürünün kurbana yağ çekmeye çalışacak olmasıydı. Dediğine göre bombayı şaleye yerleştirmesinin nedeni Virtanen'e bir mesaj vermekti ve bombayı patlatmak gibi bir niyeti yoktu.

Soruşturmanın sonunda Joel Heller'in tutuklanması ile Agrafena suçsuz bulunmuştur.

Ek Bilgi

Galeri

Also on Fandom

Random Wiki