Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Amy Young

1.262pages on
this wiki
Add New Page
Comments282 Share

Amy Young
Sevecen Amy.png
Profili
Tam Adı Amy Young
Yaşı 23
Göz Rengi Mavi
Durumu Hayatta
Vakalar Pasifik Koyu'nun çoğu vakası
"Seninle birlikte çalışacağım için çok heyecanlıyım! Eminim harika bir ekip olacağız!"
―Amy Young

Amy Young (d. 1992), Pasifik Koyu Emniyet Müdürlüğü'nün üyelerindendir. Amy, ayrıca Frank Knight ile birlikte oyuncunun 2. sezondaki partneridir.

Profili

Amy, 23 yaşında bir genç kızdır. Amy, Pasifik Koyu Emniyetinin çaylak üyelerindendir ve oyuncunun, Frank Knight ile birlikte partneridir. Amy, uzun sarı saçlıdır, üzerinde bilindik bir PKEM üniforması, onun içinde çok sayıda cebi ve düğmesi bulunan bir gömlek ile altında siyah bir etek giyer. Aynı zamanda kahverengi bir kemer ve altın bir kolye takar.

Amy'nin en sevdiği havyan kedidir ve en sevdiği yemek Sezar Salatasıdır. Aynı zamanda güler yüzlü, iyi niyetli ve acemidir.

Criminal Case'te Yaşadıkları

Amir Marquez, oyuncuyu son derece sıcak bir şekilde karşılamış ve ilk önce kendisini tanıtmış, ardından da Amy ve Frank Knight'ın oyuncunun bu şehirdeki partnerleri olduklarını doğrulamıştır. Malum Frank öfke terapisinde olduğu için Andrea, ilk olarak oyuncuya departmana yeni dahil olan Amy'yi tanıtmıştır. Son derece heyecanlı olan Amy, oyuncuyu karşılamış ve kendisini tanıtmıştır. Andrea, Amy'ye ilk olarak Grimsborough'dan yeni gelen oyuncuya yeni şehrini gezdirmesi görevini vermiş ve Amy'de bunu seve seve kabul etmiştir. Amy, oyuncuyu ilk olarak şehrin plajına götürmüş ve ilk cinayete burada tanık olmuşlar ve ilk defa ekip olarak soruşturmaya başlamışlardır.

Amy, Teker Üzerinde Ölüm'de gözükmemiş fakat bir sonraki vakada oyuncudan, Roxie ile skuba dalışı yapmaya gelmesini istemiş, dalış sırasında denizin dibinde bir cesetle karşılaşmışlar ve ikisi, kurbanın dalışının sabote edildiğini düşünerek soruşturmaya başlamışlardır. Aynı zamanda Ölü Kız Son Kez Kaydı'da Hannah ile paten derbisi maçı izlerken sahada bir patencinin öldüğüne ve aynı şekilde ölümünde manipülasyon olduğuna tanıklık etmişlerdir.

Kolay Av'da Amy, küçükken ailesi ile birlikte Timsah Parkı'na geldiğinden bahsetmiştir. Amy, aynı zamanda Okyanus Kıyısı'ndan gelen bir bankanın lunaparkı yıkmayacağını ummuş ve ileride anne olduğu zaman çocuklarını oraya götüreceğini dile getirmiştir.

Amy, Fareler ve İnsanlar'da yaşanan isyanlar sırasında Scott Lee Allan'ın katili tarafından saldırıya uğramıştır. Dediğine göre katilin kendisine saldırmasının sebebi, oyuncudan soruşturmayı bırakmasını istemesiydi. Amy daha sonra Russell tarafından yaralı bir halde bulunmuş ve derhal oyuncu ve Frank'in yanına getirilmiştir. Amy, her ne kadar yağmacılara karşı karakolu savunmak için mücadele etmiş olsa da katil, zayıf noktasını bularak kızı etkisiz hale getirmişti. Amy daha sonra oyuncunun, katil tarafından takılan maskeyi bulmasını ile birlikte Russell'a maske analizi sırasında yardım etmiş, bu sayede ekip, Scott'ın katili hakkında yeni bir bilgi edinebilmişlerdir.

Ölüm Sıçrayışında Amy, gönüllü olarak oyuncuya doğup büyüdüğü yer olan Beyaz Tepeler'i gezdirmiştir. İkili Frosty Kupasında ilk defa düzenlenecek olan Kadınlarda Kayakla Atlama'yı izledikleri sırada, ilk atlayan sporcu olan Anjulie Cruz'un rampadan atladığı sırada birden bire ortadan ikiye ayrılması ile Kupayı seyretmeleri yarıda kesilmiş ve işlenen cinayeti soruşturmaya koyulmuşlardır.

Açlık Uçakları'nın sonunda hiç beklenmedik bir şekilde Amy'nin eski, ve halen bir şeyler beslediği erkek arkadaşı Bobby Prince'in katil çıkması Amy'yi ağır bir şoka uğratmıştı. Bobby oyuncunun bir yerde hata yapmış olabileceğini ileriye sürse de Amy, kafasını toplayarak Bobby'nin önüne oyuncunun toplamış olduğu delilleri sermiş, bu sayede de Bobby'nin suçlu olduğunu ispatlamıştır. Başından beridir kendisine yalan söylediği için Bobby'ye öfke kusan Amy, kendisinden oyuncuya bir an önce bütün gerçeği anlatmasını talep etmiş, Bobby'de buna itaat etmek zorunda kalmıştır. Amy, tutuklamanın başından sonuna kadar donakalmıştır. Her ne kadar Beyaz Tepelere döndüğü için mutlu olsa da, çocukluğunda yaşamış olduğu her şeyin koca bir yalan olduğunun farkına varmış, bu yüzden de zihnini geçmişindeki yalanlardan arındırmak için Beyaz Tepelerin karlı dağlarına sığınmaya karar vermiştir. Olanlar Amy'ye fazla gelmiş, bu yüzden Frank, oyuncu ile birlikte Amy'yi sakinleştirmeye gitmişler, kıza her zaman içinde iyilik ve umut beslediğini söylemişlerdir.

Daha Bobby'nin tutuklanmasının şokunu üzerinden atamadan, White Peaks Projesi'nde çocukluk arkadaşı Virginia Watchbird'ün oyuncu ve Frank tarafından ormanda, ağaca saplanmış halde bulunması ile Amy'nin hayatı tepetaklak olacaktı. Amy doğal olarak vakaya müdahale etmek istemiş fakat bu Frank'in - hele ki daha önce kıza kenarıda kalmasını söylemesine rağmen - hiç hoşuna gitmemişti. Fakat Amy'yi asıl vuran şey ise, annesi Miriam'ın, Virginia ile arasının bozuk olmasından ötürü soruşturmada şüpheli olması idi. Amy daha sonra annesi ile kavga ederek evden kaçmış ve ormanda, yaşlı bir münzevi olan Allen Muir'in yanına sığınmıştır. Bu andan sonra kızın hayatı iyice sarpa sarmaya başlayacaktı.

Gecenin Sonunda'da artık yaşadıklarına dayanamayan Amy, görevinden istifa etmeye karar verdiğinde Amir Marquez, Amy'ye aşağılık kompleksinden vazgeçmesini ve Roberto Vasquez'in katili olan Uyurgezerin yakalanması konusunda oyuncuyu yarı yolda bırakmamasını söylemiştir. Özellikle sevdiği insanların bir bir şüpheli olmaları kızın iyice moralini yerle bir etmişti. Amy yaşadıklarını kaldıramayacak duruma gelse de Amir Marquez, Amy'den görevini bırakmamasını ve aklını başına toplayarak oyuncuya biraz daha yardımcı olmasını istemiştir. Amy her ne kadar aşağılık kompleksini kenara bırakıp soruşturmaya devam etse de, vakanın sonunda Roberto'yu öldürenin abisi Duncan çıkması ile (ki sadece Roberto'yu değil, daha önce "Uyurgezer" adlı efsanevi yaratık kılığında diğer genç kızları da acımasızca öldürmüştü) resmen yıkıma uğramıştır.

Zorla gelen zaferi duyan Amir Marquez, Amy'ye ruhsal olarak kendisini toparlaması için geçici olarak görevden çekilmesini söylemiş fakat Amy, Amirinden kanunu ailesinden önce görmesine olanak vermesi için kendisine bir şans vermesini istemiş, Amir Marquez'de bunu onaylamıştır.

Duncan'ın tutuklanması ve oyuncunun Beyaz Tepeler'den Ivywood Tepeleri'ne terfi etmesinin ardından Amy, Amiri tarafından geçici süreliğine izne çıkmış ve tekrardan görevinin başına dönmeye hazır hale gelene kadar zihinsel terapiye gitmiştir. Uzun süren terapinin ardından Amy, ilk kez bir barmenin genç ve sarhoş bir sosyetiği öldürdüğü Cinayet Kasabası'nda dönüş yapmış ve Frank'in başkaldırışından ötürü oyuncuya vakayı tamamlamasında yardım etmek durumunda kalmıştır. Bir sonraki vakada esas dönüşünü gerçekleştiren Amy, o vakadan itibaren görevini yapmaya hazır bir hale gelebilmiş fakat soruşturma sırasında, bir nebze de yaşadıklarından ötürü, eski halinin aksine ekip arkadaşlarına karşı asabi ve huysuz bir tavır takınması gözlerden kaçmamıştır.

Ekibin Ütopyalılar'ın beyin yıkama komplosuna karşı yürüttüğü operasyonda Amy, artık polislik mesleğini daha bir ciddiye almaya başlamıştı, ama işler hiçte göründüğü gibi kolay değildi. Tyler Snakes adlı film yapımcısının cinayet soruşturmasının ortasında Amy'nin de diğerleri gibi beyni yıkanmış, bu yüzden Ivywood'u psikolojik bir salgından kurtarmak uğruna Russell, Amy'nin yerine geçerek oyuncuya yardım etmek zorunda kalmıştır. Oyuncu önce kaset peşinde koşmuş, kaseti bulduktan sonra ise Hannah'nın kaseti analiz etmesini beklemiş ve analizin ardından, Amy'de dahil olmak üzere beyni yıkanan herkesi Ütopyalıların elinden kurtarabilmiştir.

Hannah sayesinde Amir Marquez'in 6 yaşındayken uzaylı gördüğünün kayıtlı olduğu dosyasının GIA tarafından yok edilmiş olduğunu öğrenen Amy, bu durumdan hiç hoşlanmamıştı. Amirini ve Amirinin itibarını korumak zorunda olan Amy, bunun üzerine GIA'in bir işler çevirmediğinden emin olmak için Ajan Z'yi sorguya almıştır.

Amy'nin başından geçen en trajik olaylardan birisi de Aphro-Dyte adlı kontrolden çıkmış robotun saldığı nanobotlar tarafından sokulmuş olmasıydı. Bunun üzerine Frank, Karen Knight'tan yardım istemiş ve bu sayede tüm Gelişim Vadisi iyileştirilmiş ve Amy'de eski haline döndürülmüştür.

Cennet Şehri'nin sonunda Frank'in, polis malını çalıp Danny Moto'yu öldürerek ekibine ihanet etmiş olması oyuncu ile birlikte Amy'yi de oldukça şoka uğratmıştı. Amy, mahkeme sırasında Frank'in bırakılması karşısında Amir Marquez'i esir alan Karen'a karşı cesur bir tavır sergileyerek önünde durmuş fakat Amir Marquez, kendisine silahını indirmesi emrini vererek Karen ve Frank'in gitmesine müsaade etmek zorunda kalmıştır çünkü ikisinin de kan dökülmeden adalet karşısına çıkartılabileceklerini düşünmekteydi. Amy'nin mahkeme salonundaki cesaretini takdir eden Russell, hem cesaretinden ötürü, hem de kendisine karşı uzun süredir hissettiklerinden ötürü Amy ile yakınlaşmış ve ikisi ilk kez öpüşmüşlerdir.

Amy, oyuncu ile birlikte kovalamacayı Çöl bölgesinde sürdürmeden önce Russell, Roxie ve Hannah'dan terk edilmiş bölge hakkında bilgi almış, sonra da Pasifik Koyu'nun en tehlikeli bölgesine doğru yola çıkmıştır.

AmyV115.png

Amy, Bobby Prince'i vururken.

Amy ve oyuncu, Karen'ın cinayetini çözdükten ve Karen'ın katili Alden Greene'i yakaladıktan sonra olay yerinde biten Frank Alden'ı başından vurmuş, bu da Amy'yi oldukça kızdırmıştı. Frank'in dediğine göre Alden, Albert Tesla'nın emirlerini uygulamaktaydı ve Karen'ı öldürme emrini de kendisine o vermişti. Frank daha sonra gözü dönmüş bir şekilde Tesla ile yüzleşmeye gitmiş fakat onunla yüzleşemeden öldürülmüştü. Amy, Frank'i öldürmekten ötürü Bobby'yi ikinci kez tutuklayacağı sırada Bobby, Amy'yi vurmakla tehdit etmiştir. Bobby'nin amacı ise önce Amy'yi öldürerek zihnini sanal gerçekliğe göndermek, bu sayede de ona istediğini yaptırmaktı. Buna karşılık Amy, nefsi müdafaa amacı ile silahını çekmiş ve, istemeden de olsa Bobby'yi vurmuştur. Yaptığı şey yüzünden şoka giren Amy, bunun üzerine Russell'ı aramış fakat Russell, oyuncun da belirttiği gibi Bobby'yi vurmakta haklı olduğunu ve tek yaptığı şeyin kendisini savunmak olduğunu Amy'ye söylemiştir.

Amy Cenaze.png

Amy, Frank Knight'ın cenazesinde.

"Hiç usulüne uygun çalışmazdı ama hep doğrunun peşindeydi. Ve huysuzluğunun altında altın bir kalp saklıydı. Seni gerçekten özleyeceğiz Frank! Umarım... Umarım her neredeysen çok mutlusundur!"
―Amy, Frank'in cenazesinde.

Amy, daha sonra Hannah'nın tekniksel yardımı ve Erikah Mabayo'nun kendisi ve oyuncuya dışarıdan yardımda bulunması ile Tesla ile sanal gerçeklikte yüzleşmiş ve Tesla'yı yok ederek oyuncu ile birlikte Pasifik Koyu'nu nükleer felaketten kurtarmıştır. Tesla'yı bitirdikten sonra Frank'in cenazesine katılan Amy, Frank'in her ne kadar kitabına uygun davranmasa da sonunda her zaman gerçeğin peşinde olduğunu dile getirmiştir.

Oyuncunun Pasifik Koyu'ndaki son anlarına doğru Amy, kendisini çaylak bir memurdan tam teşekküllü bir dedektife dönüştürdüğü için oyuncuya teşekkür etmiş ve onu her daim özleyeceğini belirtmiştir. Russell'a mütevazi olmayı öğretmesi gerektiğini bilen Amy'nin hayatı ise oyuncunun yokluğunda artık eskisi gibi olmayacaktı.

Kişisel Hayatı

Amyileağabeyi.png Amy&Bobby.png
Amy, gençlik yıllarında ağabeyi (solda),
ve lise yıllarındaki aşkı ile (sağda).

Amy, Beyaz Tepeler'de doğup büyümüştür ve bir zamanlar kendisi gibi polis olan Duncan Young adında bir ağabeyi vardır. Fakat Duncan, bir kurtarma operasyonu sırasında ağır yaralandığı için felç geçirmiş, bu yüzden de tekerlekli sandalyeye mahkum kalmış, bu yüzden de mesleğini bırakmak zorunda kalmıştı. Bunun yanında Beyaz Tepelerin ilk vakasının başlarında Amy'nin lise yıllarında Bobby Prince adında bir erkek arkadaşı olduğunu öğrenilmiştir. Fakat daha sonra Amy polisliği seçtiği için ikisinin yolları ayrılmıştır. Bu olaydan sonra Amy, oyuncuyu abisi Duncan ile bizzat tanıştırmıştır. Bir süre sonra Amy'nin yine lise yıllarında Bobby ile birlikte Aşk Köyüne gittikleri ve orada birlikte vakit geçirmiş oldukları öğrenilmiştir.

Cinayet Kol Geziyor'da Amy'nin lise yıllarında Şehir Merkezi'nde bale eğitimi almış olduğu ve o zamanlar diğer arkadaşları ile o dönem ünlü bir balet olan Ross Barthe'a hasta olduğu, ve halende öyle olduğu öğrenilmiştir. Bunun yanında Amy, yine lise yıllarında astronomi dersi gördüğünden, fakat genellikle dersleri dinlemediğinden bahsetmiştir.

Amy, aynı zamanda ekibin profil uzmanı Russell Crane ile çıkmaktadır.

Oynayış

Amy, diğer bütün partnerler gibi, Pasifik Koyu'nun oyuncu ile partner olduğu vakalarında 10. Seviye ve 1 yardımlı partner olarak, eğer bütün takım arkadaşları kullanılmışsa ve ya onu seçmek isterseniz seçilebilir.

Galeri

Resimler

Ayrıca

Navigasyon

Also on Fandom

Random Wiki