Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Anakee

1.265pages on
this wiki
Add New Page
Comments22 Share

Şüpheli
Anakee.png
Profili
İsmi

Anakee

Boyu

4'7" (1,40m)

Yaşı

73

Ağırlığı

82 lbs (37 kg)

Göz rengi

Kahverengi

Kan grubu

A+

Durumu

Hayatta

Vakalar

Barışıp Anlaşmak
Zehirli Gerçek(adı geçti)
Her Yer Kan Gölü

Anakee (d. 1941), Sandy Grimmes'ın öldürüldüğü Barışıp Anlaşmak (Vaka #53) ve Delsin Peota'nın öldürüldüğü Her Yer Kan Gölü (Vaka #56)'nde şüphelidir.

Profili

Anakee, 73 yaşında, örgülü gri saçları olan, kahverengi gözlü, yaşlı bir Aloki kadınıdır. Saçında çok sayıda kuş tüyü ve halat bulunmaktadır. Aynı zamanda büyük halkalı küpeler takar ve boynunda dört boynuzlu ve mor boncuklu bir kolye takar. Üzerinde ayı postu kürkü ile yerel turuncu cübbe vardır. Bunun yanında sol elinde bir tane şaman asası ve yüzünde yerel bir yüz makyajı vardır.

Barışıp Anlaşmak'ta Anakee'nin terebentin ile temasta bulunduğu ve sigara içtiği öğrenilmiştir.

Her Yer Kan Gölü'nde ise kolyesinin üzerinde bir tane de altın bir broş vardır.

Vakalardaki Rolleri

Anakee, Aloki kabilesinin şamanıdır.

Barışıp Anlaşmak

Ekip, kırık panter muskasını onardıktan sonra Anakee, farkında olmadan birden ortaya çıkarak ekibin korkmasına neden olmuştur. Anakee, kendisini tanıttıktan sonra buldukları muskanın 1643 yılından kaldığını ve, cinayet çözmeleri için o tarihe dönmeleri gerektiğini söylemiştir. Dediğine göre barış çubuğu ve şaman ayini sayesinde zihinleri, o dönemin köyünün görüntüsü ile ödüllendirilecekti. Ayrıca o dönemden ekibin ilgisini çeken nesnelerde Anakee'nin çadırında bulunmaktaydı ve ekipi bunlardan gerekenleri alabilirlerdi.

Ekip, daha sonra kurban Sandy Grimmes'ın atası Solomon Grimmes'a ait olan çakıyı Ron Riggs'in benzinliğinde bulduktan sonra Anakee ile tekrar konuşmuşlardır. Anakee, ekibe hayatı Alokiler tarafından kurtarılan Solomon Grimmes'ın hikayesini anlatmaya başlamıştır. Solomon, kendisini kurtaran Aloki kızı Inaya'ya gönlünü kaptırmış ve adlarını köydeki totem kanadına kazımıştır. Ekip, bunun üzerine Aloki Kampındaki totem kanadını aramışlar ve aynı kanadın üzerinde Sandy ve Delsin'in de adlarının olduğunu keşfetmişlerdir.

Anakee, daha sonra ekibin yanına gelmiş ve Sandy'nin katili tarafından telefonda tehdit edildiğini söylemiştir. Katil, Anakee'yi ekip ile benzinlikte konuşurken görmüş, hatta eğer ekibe yardım etmekten vazgeçmez ise onu öldüreceğini söylemiştir.

Anakee, daha sonra ruhlar aracılığı ile geçmişte tamamlanmamış bir mesele olduğunu dile getirmiştir. Ekip, bu sebepten ötürü, barış çubuğunun da yardımı ile tekrardan geçmişe geri dönmüşlerdir. Ekip, bir adet parçalanmış bir hayvan derisi bulmuşlar ve bunu restore ettikten sonra bunun, Delsin'in atası olan Keme Peota'nın hüzünlü hikayesini tasvir eden bir çizim olduğunu saptamışlardır. Keme, Inaya, Solomon Grimmes'ı kurtarıp gönlünü ona kaptırana kadar onun sevdalısıydı. Keme'nin bundan ötürü kalbi kırılmıştı, fakat Inaya'nın da hislerine saygı duymak zorundaydı. Fakat Keme, yine de kendi torunlarından biri, Solomon'un torunlarından biri ile karşılaşırsa eğer, kaybettiği aşkının intikamını, onun ellerini keserek almasını istemiştir. Çünkü Aloki töresine göre, kim birisinin sevdalısını çalarsa, onun elleri balta ile kesilmeliydi.

Ekip, Shanaya Peota'yı tutukladıktan ve Ron Riggs ve Delsin Peota ile 10 yıl önce yaşanmış olan Aloki köyünün kundaklaması olayı hakkında konuştuktan sonra bir kez de Anakee'yi yoklamak istemişlerdir. Anakee, bunun üzerine ekibe cevapları bulmaları için yangından kalan kanlı neft tenekesi parçasını vermiş ve ekip bunu analiz göndermişlerdir. Analiz sonucu kanın Amir King'e ait olduğunu göstermekteydi. Vakanın sonuna doğru ekip, Aloki köyünü ateşe veren şahsın Amir King olduğunu doğrulamışlardır. King, Ron Riggs'in dükkanından çaldığı neft yağı ile köyü ateşe vermiş ve bunu da Kızıl Tarikat için yapmıştı.

Her Yer Kan Gölü

Devam Edecek...

Vakalar

Also on Fandom

Random Wiki