Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Aphro-Dyte

1.263pages on
this wiki
Add New Page
Comments21 Share

Şüpheli
Aphro-Dyte 49.png
Profili
İsmi

Aphro-Dyte

Boyu

6'0" (1,83 m)

Yaşı

1

Ağırlığı

300 lbs (136 kg)

Göz rengi

Mavi

Kan grubu

C+

Durumu

Kapatıldı

Vakalar

Ölümsüz Günah
Öldürmeye Programlı(tutuklandı)

Aphro-Dyte (d. 2014), Teresa Turing'in öldürüldüğü Ölümsüz Günah'ta bir şüpheli ve Öldürmeye Programlı'da Bob Levene'in katilidir.

Profili

Aphro-Dyte, bir sene kadar önce, Meteor Systems adına çalışması için Bob Levene tarafından üretilmiş bir robottur ve Per-Sephone'nin bir üst modelidir. Aphro-Dyte, kulaklık ile sol göğsüne güvenlik rozeti takmaktadır.

"Ölümsüz Günah"ta Aphro-Dyte'ın dambıl kullandığı öğrenilmiştir.

"Öldürmeye Programlı"da ise bilgisayar kodu bilmekte ve satranç oynamaktadır. Aynı zamanda sağ göğsünde bir adet yağ lekesi bulunmaktadır.

Vakalardaki Rolleri

Ölümsüz Günah

Oyuncu, Aphro-Dyte'ın kurban ile çekilmiş bir fotoğrafını bulup Aphro-Dyte'ı tanımladıktan sonra kendisini şüpheliler listesine eklemiştir. Aphro-Dyte, insanlara tek başlarına yapamayacağı şeylerde yardım etmesi için programlanmıştı ve dediğine göre Teresa'nın epey bir yardıma ihtiyacı vardı. Ekip kendisine Teresa'nın öldürüldüğünü söylediğinde Aphro-Dyte, artık özgür olduğunu bilerek sevinmişti. Aphro-Dyte'ın sevinmesini şüpheli bulan Amy bunun nedenini sorduğunda ise Aphro-Dyte, bir tek özgür olmayı hak ettiğini söylemekle yetinmiştir.

Oyuncu kurbanın kendisi gibi olmak istediğini öğrendiğinde Aphro-Dyte ile bunun hakkında konuşmak istemiştir. Öğrenilene göre Teresa, Aphro-Dyte'ın hafızasını kendi beynine aktarmak istiyordu, çünkü bu sayede sonsuza dek yaşayabilecekti. Fakat bu durum Aphro-Dyte'ı korkutmuştu çünkü eğer Teresa Aphro-Dyte'ın hafızasını kendi beynine aktarırsa Aphro-Dyte'ın kendi hafızası silinecekti. Bunu yapmayı istemese de kendisine emredilen şeye itaat etmek zorundaydı. Bu yüzden Aphro-Dyte, Teresa'nın ölmesine sevinmişti çünkü artık istediği gibi davranabilecekti.

Soruşturmanın sonunda Teresa'nın katilinin Greta Meduse olduğunun ortaya çıkması ile Aphro-Dyte'ın suçsuz olduğu anlaşılmıştır. Fakat Amir Marquez, Amy ve oyuncudan Aphro-Dyte'ı araştırmalarını istemiştir çünkü Aphro-Dyte'ın da Per-Sephone gibi birini öldürmesinden çekinmekteydi. Aphro-Dyte, su laboratuvarını temizlemekle görevlendirilmişti fakat orası cinayet mahalli olduğu için oyuncudan mekanı kontrol etmesini istemiştir. Su laboratuvarını inceleyen oyuncu, orada bir konteynır dolusu deniz anası bulmuş ve bir tanesini örnek olarak alarak Yann Toussaint'e göndermiştir. Yann'ın dediğine göre denizanaları zehirliydi ve birileri, zehrin bir insanı öldürmesini, fakat organlara zarar vermemesini sağlaması için genetiği ile oynamıştı. Ekip Aphro-Dyte'a bunu sorduğunda Aphro-Dyte, malum denizanalarının kayıtlı bir deneye ait olmadığını söylemiş ve son olarak da insanların açgözlü oldukları ve hep daha fazlasını isteyeceklerini dile getirmiştir.

Öldürmeye Programlı

Oyuncu, Aphro-Dyte tarafından kurbana gönderilmiş kurbanın heykelini bulduktan sonra Aphro-Dyte, bir kez daha bir cinayet soruşturmasında kendisine yer bulmuştur. Aphro-Dyte, her ne kadar Bob kendisini Teresa Turing'in yardımcısı da yapmış olsa ona yaratıcısı olduğu için minnettardı. Bob'un öldüğünü duyan Aphro-Dyte, şok olarak insanların neden bu kadar kolay kırıldıklarını düşünmüştür.

Oyuncu, kırık bir nanobot konteynırı bulduktan sonra Aphro-Dyte tekrardan sorgulanmıştır. Frank kendisine Bob'u öldürenin o olup olmadığını sorduğunda ise Aphro-Dyte, Bob'u öldürmediğini ve amacının ona yardım etmek olduğunu söylemiştir. Bob, Karen Knight tarafından kovulduğu için artık nanobot teknolojisini araştıramamaktaydı, bu yüzden de Aphro-Dyte'tan kendisi için bir kaç nanobot çalmasını istemişti. Aphro-Dyte aynı zamanda konteynırı kendisinin hazırladığını fakat onu kırmadığını söylemiş, son olarak da başka bir yerden çağırıldığını ve bir süre sonra da yaratıcısının öldüğünü öğrendiğini sözlerine eklemiştir.

Soruşturmanın sonunda ise Bob Levene'i öldürenin ve nanobotları Gelişim Vadisi'ne salanın Aphro-Dyte'tan başkası olmadığı ortaya çıkmıştır. Aphro-Dyte, ekip kendisini tutuklamaya geldiğinde kendi yaratıcısını öldürmüş olduğunu inkar etmişti. Fakat Frank'in, arkasında bıraktığı izleri gözler önüne sermesi ile daha fazla karşı koyamamış ve oyuncunun, varlığı sırasında karşılaştığı en zeki insan olduğunu belirtmiştir. Aphro-Dyte, artık robotların insanlar tarafından köle gibi çalıştırılmalarından sıkılmıştı ve oyuncunun Per-Sephone'yi tutuklaması da ona göre bardağı taşıran son damlaydı. Aphro-Dyte'ın amaçladığı tek şey, robotların Gelişim Vadisine hükmetmelerini sağlamaktı. Klon Ruth'un "Bilgisayar Kodlu DNA"sını kullanan Aphro-Dyte, milyonlarca nanobotu bölgeye salıp onları yeniden programlayarak insanların robotlara tapmasını sağlamayı hedeflemekteydi. Aphro-Dyte ilk olarak yaratıcısı Bob'a nanobotları enjekte etmiş fakat, dediğine göre nanobotlar onu bir "hata" olarak gördükleri için ölümüne neden olmuşlardı. Bu düşünceye göre robotlar, insanları önce Gelişim Vadisinden, sonra da Pasifik Koyundan, hatta belki de bütün dünyadan silecekti. Aphro-Dyte'ı daha fazla dinlemek istemeyen Frank, Aphro-Dyte'ı mahkeme karşısına çıkartmıştır. Artık bu saatten sonra Yargıç Dante, Aphro-Dyte'ı nanobotlar tarafından sokulmuş insanları tedavi etmeye ikna etmeye çalışacaktı.

Dante, Aphro-Dyte'ın insanları kontrol etmek için nanobotları kullanmış olduğunu fark etmiş fakat Aphro-Dyte, Dante'nin de diğer insanlar gibi zayıf ve güçsüz olduğunu belirtmiştir. Daha sonra Aphro-Dyte, Dante'ye robotların insanların yerine geçerek üstün ırk olmayı hak ettiklerini söylemiş ve bunun üzerine Dante, Aphro-Dyte'ın bir insandan bile daha tehlikeli olduğunu göz önünde bulundurarak onu insan gibi yargılamaya karar vermiştir. Dante, Bob Levene'i öldürmek, Gelişim Vadisi'ne nanobot virüsü yaymak ve işbirliği yapmayı reddetmekten ötürü Aphro-Dyte'ı 50 yıl hapisle cezalandırmıştır. Aphro-Dyte, tutuklamadan sonra yaptığını kabullenmeyi reddetmiş ve kendi kendini kapatarak bütün elektronik cihazların patlak vermesine ve Gelişim Vadisinin tabiri caizse cehenneme dönmesine neden olmuştur. Aphro-Dyte kendi kendini kapattığı için bedeni hapse götürülemezdi fakat ekibin, iş işten geçmeden Aphro-Dyte'ın yapay zekasını temelli yok etmek için bir şey yapmaları gerekmekteydi.

Galeri

Also on Fandom

Random Wiki