Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Archibald Ashworth

1.262pages on
this wiki
Add New Page
Comments13 Share

Şüpheli
AA2.png
Profili
İsmi

Archibald Ashworth

Boyu

5'10" (1,78m)

Yaşı

85

Ağırlığı

170 Ibs (77kg)

Göz rengi

Kahverengi

Kan grubu

B+

Durumu

Hayatta

Vakalar

Belalı Sular
Kralın Tüm Atları

Archibald Ashworth (d. 1928), torunu Andrew Ashworth'ün öldürüldüğü Belalı Sular (Vaka #43) ve Sultanistan kralı Halit Süleyman'ın öldürüldüğü Kralın Tüm Atları (Vaka #49)'nda bir şüphelidir.

Profili

Archibald, 85 yaşında, ağarmış saçları olan ve kahverengi gözlü, ihtiyar bir adamdır. Genellikle gri tonlarında bir fötr şapka takar ve üzerinde yeşil askıları olan beyaz bir gömlek vardır. Archibald, 170 pound (77 kg) ağırlığındadır ve kan grubu B+'tir.

Belalı Sular'da Archibald'ın sol yanağında bir tane arı sokması izi ve sol yakasında bir tane güneş gözlüğü vardır. Ayrıca bu vakada bal likörü içtiği ve tekne sürmeyi bildiği öğrenilmiştir.

Kralın Tüm Atları'nda ise boynında bir tane peşmina vardır. Bu vakada ise çizme giydiği ve nargile içtiği öğrenilmiştir.

Vakalardaki Rolleri

Archibald, bir bal likörü üreticisi ve Vaka #43'te öldürülen Andrew Ashworth'ün dedesidir.

Belalı Sular

Ekip, Martha Price, Isabella Fairchild ve Donald Hopkins ile kurban hakkında konuştuktan sonra "Mutfak Tezgahı"nı aramışlar ve orada bir tane kitap taslağı ile parçalanmış bir not bulmuşlardır. Ekip notu birleştirdikten sonra bunun Archibald'a, torunu Andrew tarafından yazılan bir mektup olduğu ortaya çıkmış ve bunun üzerine ekip, Archibald'ı sorguya almışlardır. Mektupta yazana göre Andrew ile Archibald, pek iyi geçinemiyorlardı ve Archibald ekibe torununun sürekli marinada vakit geçirdiğini söylemiştir. Archibald'ın ailesinden ziyade arılarını düşünmesi de Jones'un hiç hoşuna gitmemişti, fakat en azından ekip, yatın daha önce Archibald'a ait olduğunu, bu yüzdende Archibald'ın tekne sürmeyi bildiğini öğrenmişlerdir.

Ekip daha sonra yatın güneşlenme güvertesini aramışlar ve orada bir tane ölü bir arı bulmuşlardır. Analiz sonucuna göre bu, bal likörü yapımında kullanılan bir bal arısı idi. Bunun üzerine ekip Archibald ile bir kez daha konuşmuşlardır. Archibald, ekibin kendisine ölü arı getirmelerinden hoşlanmamış, hatta arıyı ekibin öldürdüğünü bile düşünmüştür. Fakat ekip bunun üzerine arının, Andrew'ın öldürüldüğü gece yatta olduğunu söylediklerinde Archibald, bunun Andrew'ın başının altından çıkabileceğini söylemiştir. Dediğine göre Andrew, başka birisini mutfağına sokmuş ve bu kişi arı tarafından sokulmuştu. Ayrıca ekibe özel bal likörü işini de tanıtmıştır, fakat Andrew'ın el altından bal likörü çalmak gibi kötü bir huyu vardı. Daha sonra Archibald ekibin mekanını aramasına izin vermiş ve ekip, burada bir tane kırık bir likör şişesi bulmuşlardır. Ekip bunun üzerinde toz bir madde bulmuşlar ve analiz için Grace'e göndermişlerdir. Analiz sonucunda maddenin ruj izi olduğu ortaya çıkmıştır, bu da katilin ruj sürdüğünü göstermekteydi. Ayrıca Archibald ile yapılan konuşmanın sonucunda katilin üzerinde arı sokması izi olduğu ortaya çıkmıştır.

Katil olan Isabella Fairchild'ın tutuklanmasından sonra Archibald, her ne kadar arılarını torunundan üstün görsede, serbest bırakılmıştır.

Kralın Tüm Atları

Ekip, Archibald'ın Kral Halit Bin Ömer Süleyman ile çekilmiş resmini bulduktan sonra Archibald'ı tekrar sorguya almışlardır. Ekip kendisine kralın öldüğünü bildirmeye gittiklerinde Archibald, bunun iyi bir haber olduğunu söylemiştir çünkü Halit'in petrol şirketi, Archibald'ın arıcılık işinin önüne taş koyabilirdi, çünkü göl kirlenmesi, oradaki yaşayan hayvanların ölümüne sebep olurdu. Yani kendi görüşüne göre bir petrol şirketi ile iş yapılması yanlıştı.

Ekip daha sonra dinamit ile patlatılmış bir arı kovanı bulmuşlar (ki kovandaki arılar oradaki atı kızdırıp kralı öldürmesine neden olmuşlardır) ve Archibald'ı tekrar sorguya almışlardır. Bunun üzerine Archibald, büyük bir hayvansever olduğununu ve kesinlikle arılar ile atlar arasında bir husumet çıkarmayacağını söylemiştir, ki zaten hayvanları ailesinden daha çok sevdiği de bilinen bir şeydir, bunun sebebide ailesinin nesiller geçtikçe daha da açgözlü olmaları idi. Bunun üzerine Archibald, kralın ölümünde bir numaralı şüpheli konumuna düşmüştür.

Katil olan Hilda Tipton yakalandıktan sonra da Archibald tekrar serbest bırakılmıştır.

Ek Bilgi

  • 85 yaşında olan Archibald, Josie Picket ve Serena Johnson ile birlikte oyundaki en yaşlı şüphelilerdendir.
  • Archibald, 2 tane vakada görülen şüphelilerden biridir.

Galeri

Also on Fandom

Random Wiki