Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Archibald Gilchrist

1.262pages on
this wiki
Add New Page
Comments4 Share

Archibald Gilchrist
ArchibaldGilchrist.png
Profili
Tam Adı Archibald Gilchrist
Uyruğu Birleşik Krallık Bayrağı.png Birleşik Krallık
Boyu 6'0" (1,83 m)
Yaşı 61
Ağırlığı 180 lbs (80 kg)
Göz Rengi Kahverengi
Kan Grubu 0-
Durumu Hayatta
Vakalar Tanrı Prens'i Korusun
Ucuz Cinayet
İmkânsız Hayal(tutuklandı)

Archibald Gilchrist (d. 1955), Tanrı Prens'i Korusun ve Ucuz Cinayet vakalarında bir şüpheli ve İmkânsız Hayal'de Jacqueline Proust'un katilidir.

Profili

Archibald Gilchrist, Avrupa Merkez Bankasının 61 yaşındaki CEO'sudur. Gilchrist genel olarak siyah çizgili bir takım elbise giymekte, siyah bir melon şapka ile yakasına bir adet kırmızı kağıt gelincik takmakta ve elinde sürekli bir baston tutmaktadır. Bunların yanında Archibald'ın çay içtiği bilinmektedir.

"Ucuz Cinayet"te Gilchrist, sağ yakasına bir adet "EVET" rozeti takmaktadır. Bu vaka ayrıca Yunan mitolojisi ile yelkencilik bildiği ve zeytin yediği ortaya çıkmıştır.

"İmkânsız Hayal"de Gilchrist karnaval maskesi giymektedir. Aynı zamanda sangria içmekte ve satranç ile Aramice bilmektedir.

Vakalardaki Rolü

Tanrı Prens'i Korusun

Gilchrist, Prens Albert cinayetinin yaşandığı Westminster Lane'de bulunduğu sırada oyuncu ve Jack Archer tarafından sorguya alınmıştır. Dediğine göre Kraliyet Ailesi'nin servetini kendi bankası idare etmekteydi, bu yüzden de Prens'in ölümü onun için iyi bir haber değildi. Jack, kendisinin pekte üzülmüş gibi görünmediğini belirttiğinde Gilchrist, bunun nedeninin İngiliz soğukkanlılığı olduğunu ve gereksiz yere duygusallaşmayı doğru bulmadığını dile getirmiştir. Gilchrist bunun yanı sıra çalıların arasından telefon kulübesini izleyen bir şahıs görmüş ve bu şahsın daha sonra Globe Tiyatrosuna doğru koştuğunu, fakat şahsın tam olarak kim olduğunu kestiremediğini söylemiştir.

Oyuncu daha sonra kurbanın Gilchrist hakkında kötü konuştuğuna dair üzerinde haber olan bir gazete bulmuş ve Gilchrist'e bunun anlamını sormak istemiştir. Dediğine göre Gilchrist, bir takım çocuk hastanelerini alışveriş merkezine çevirmek istemekte fakat Prens Albert ise buna karşı çıkmaktaydı. Jack bunun son derece şeytani bir düşünce olduğunu belirttiğinde ise Gilchrist, hiçbir şeyin daha fazla kârdan daha değerli olmadığını dile getirmiştir. Fakat Prens'in Gilchrist hakkında kötü konuşmasından ötürü Gilchrist, mecburen projesini iptal etmek zorunda kalmıştı.

Soruşturmanın sonunda Enid Grimshaw'un tutuklanması ile Gilchrist suçsuz bulunmuş fakat oyuncu, kendisi ise Kont Rupert'a gönderdiği yüklü miktardaki para hakkında konuşmak istemiştir. Gilchrist'in daha önce bankanın iptal edilen projeden ötürü bankanın batakta olduğundan bahsetmiş olmasını akla getiren Jack bu durumu oldukça şüpheli bulmuştu. Gilchrist, her ne kadar Rupert'a banka hakkında iyi şeyler söylesin diye ona para verdiğini iddia etse de Gilchrist'in bu hareketi ekibin gözünden kaçmamış ve kendisi üzerindeki şüpheleri arttırmıştı.

Ucuz Cinayet

Jack ve Oyuncuyu acilen tekne ile Santroni'ye gönderen Şef Ripley, yoldayken ekibe durumu bildirileceğini söylemişti. Avrupa Merkez Bankası Başkanı olan Sör Gilchrist Yunan Maliye Bakanı ile kurtarma paketi konusunu konuşmak için Yunanistan'a gelmiş fakat Yunan Maliye Bakanı suikasta kurban gitmişti. Bu yüzden Yunanistan iflas etmiş protestolar isyana dönüşüyordu. Ekip ise Sör Gilchrist'in başının belaya gitmesinden Endişeleniyordu. Bu yüzden ona Santoroni'de saklanması söylenmiştir. Sör'ün Maliye bakanı hakkında bir şeyler bilip bilmediğini merak eden ekip Sör Gilchrist ile konuşma kararı almıştır. Daha sonra oyuncu Sör Gilchrist'e sokağa çıkmaması konusunda uyarmış ve ona canının tehlikede olduğunu söylemiştir. Bu arada Sör Gilchrist, ekibe Maliye Bakanının parayı çarçur ettikten sonra para istediğine sinirlenmiş ve artık Yunanistanı kurtarma zorunluluğundan da kurtulduğunu söylemiştir.

Daha sonra Şef Ripley'e gizemli birisinden telefon gelmiş telefonda halkın sesi olduğunu söyleyen kişi Sör Gilchrist'le birlikte Santroni'yide bomba ile havaya uçaracağını söylemişti. Eğer Sör Gilchrist'in başına birşey gelirse Yunanistan'daki kriz tüm Avrupa'yı saran diplomatik bir felakete dönüşürdü bu nedenle ekip hiç zaman kaybetmeden bombayı bulmaya Santroni'ye gitmişti. Bombayı bulup etkisiz hale getirmeyi başaran oyuncu Santroni'yi kimin havaya uçurmak istedeğinin öğrenmek için bombayı analize göndermişti. Sonra ekip bu bombanın bir amatör tarafından yapıldığını, asla patlamıyacağını hatta bombanın üzerindeki parmak izlerininde Sör Gilchrist'e ait olduğunu öğrenmişti. Artık ekip Sör Gilchrist'in sahte suikast girişiminde bulunduğunu anlamış ve hemen onunla konuşmaya gitmiştir. Fakat Sör Gilchrist'in sahte bir suikast düzenlemesi hassas ve diplomatik bir mesele yapar, doğradan yüzene vurmak işleri kötüleştirirdi. Bu yüzden ekip onu itaraf ettirmeye karar verdi. Birkaç uğruştan sonra ekip bütün bu olanları Sör Gilchrist'e itiraf ettirmeyi başarmıştı dediğine göre Yunanistan'daki itabarını sarsarsa eline maddi yardımı reddetme bahanesi geçer hemde dünyanın ona açgözlü demesini önlemiş olurdu. Ayrıca kamuoyu cinayet soruşturmasının önemli şüphelisi değil yunan teröristlerinin önünde masum bir kurban haline gelirdi.

Soruşturmanın sonunda Nikolaos Kostas tutuklanınca Sör Gilchrist'in katil olmadığı anlaşılmıştır. Ekip bu sefer de Santroni'de paramparca 500 avroluk banknot bulmuştu ama 500 avroluk bir banknot'un yırtılıp atılması Jack'e tuhaf gelmiş ekip hemen banknotu analize göndermiştir. Analiz sonucuna göre banknot sahteydi bunu duyan ekip kalpazanlık hakkında Sör Gilchrist'in birşeyler bilip bilmediğni sormak istemiştir. Fakat ekip daha farklı birşeyle karşılaşmıştı; Maliye Bakanı Metaxas sürekli kurtarma paketi vermesi için Sör Gilchrist'i sıkıştırıyordu oysa Avrupa Merkez Bankası'nda para kalmamıştı. Bunun için Gilchrist, sembollik olarak sahte para bastarıp Maliye Bakanına paranın ağaçta yetişmediğni göstermek istemiş toplantıya gizlice sahte para geçirmişti. Bunu duyan Jack'in Avrupa Merkez Bankısı Başkanı'nın sahte para bastırması tuhafına gitmiş Gilchrist'ta bunun tuhaf bir hareket olduğunu kabul etmişti. Ama Gilchrist şakasını yapamadan para dolu valizin çalındığını söylemiştir. Dediğine göre parayı çalan kişinin izini ajanları bir mağrada kaybetmişti. Bunu duyan ekip ise hemen paraları aramaya koyulmuştur.

İmkânsız Hayal

Oyuncunun Güell Parkında, içinde Gilchrist'e ait yakutların bulunduğu bir Promethian amblemli puro kutusu bulduktan sonra Gilchrist üçüncü kes ekibin karşısına çıkmıştır. Gilchrist ekibe yakutlarını bulduğu için teşekkür etse de oyuncu, yakutların neden Promethian amblemli bir puro kutusunun içinde olduklarını öğrenmek istiyordu. Dediğine göre Promethianlar ile sadece iş ilişkisi vardı ve onlarla daha önce hiç karşılaşmamıştı. Gilchrist'in Promethianlar ile iş yaptığını işitince öfkelenen Jack, malum örgütün Jacqueline Proust'ta dahil olmak üzere bir çok cinayette parmağı olduğunu hatırlatmış fakat Gilchrist, üçüncü kez bir cinayet soruşturmasında şüpheli olmasından ötürü ekibi eleştirerek oradan uzaklaşmıştır.

Oyuncu daha sonra Gilchrist'in Büro'ya yazmış olduğu imdat çağrısını bulmuş ve Gilchrist ile tekrar konuşmak istemiştir. Dediğine göre Promethianlar peşini bırakmıyor ve kendisinden sürekli para istiyorlardı. Ayrıca daha önceden kurbana endişelerinden bahsettiğini ve Jacqueline'in ölmesinin ardından gün boyu korumaya ihtiyacı olduğunu dile getirmiştir. Jack kendisine Promethian mı olduğunu sorduğunda ise Gilchrist, bunun çok saçma bir soru olduğunu belirtmiştir.

Soruşturmanın sonunda ise Gilchrist'in Büro'ya başından beridir yalan söylediği ve hem Jacqueline'in katili, hem de Promethian Tarikatının lideri olduğu ortaya çıkmıştır. Oyuncu ve Jack, Gilchrist'e cinayeti itiraf ettirmek için tutuklamayı Promethian gibi giyinerek yapmıştı. Gilchrist, ilk önce Cassandra Papadakis'in kartpostal göndermesiyle Jacqueline'i Güell Parkına çekmiş, sonrada onu tuzağa düşürüp kırsal alana sürüklemiş ve orada göğsünü Arami dilinde "hain" yazısıyla dağlamıştı. Gilchrist bunun yanında Prens Albert ve Demetrios Metaxas cinayetlerinin arkasında da kendisinin olduğunu itiraf etmiş ve bu ikisinin Promethianlar'ın önünde engel olduklarını dile getirmiştir. Gilchrist son olarak Jacqueline'i işkence boğasının içine atarak yakmış, cinayetten sonra da hedef saptırmak için oyuncuya kendisini kurban gibi göstermişti. Sonunda Jack ve oyuncu, Promethian kostümlerini çıkartarak Gilchrist'i cinayetten ötürü tutuklamıştır.

Mahkeme sırasında Yargıç Adaku, Gilchrist'e bombanın fünyesinin yerini söylediği takdirde cezasında indirime gidileceğini söylemiş fakat Gilchrist, artık Promethianlar'ın Avrupa'ya hükmetme zamanının geldiğini söyleyerek fünyenin yerini söylemeyi reddetmişti. Bunun üzerine Gilchrist, kasten ve planlayarak adam öldürmek, komplo kurmak, örgüt liderliği, terör saldırısı girişiminde bulunmak ve işbirliği yapmayı reddetmekten ötürü müebbet hapis cezasına çarptırılmıştır.

Galeri

Also on Fandom

Random Wiki