Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Bob Levene

1.263pages on
this wiki
Add New Page
Comments9 Share

Şüpheli
BobLevene.png
Profili
İsmi

Bob Levene

Boyu

6'0" (1,83 m)

Yaşı

55

Ağırlığı

190 lbs (87 kg)

Göz rengi

Mavi

Kan grubu

0-

Durumu

Merhum

Vakalar

Akıllı Para
Öldürmeye Programlı(öldürüldü)

Bob Levene (1960-2015) Ernest Turing'in öldürüldüğü Akıllı Para'da bir şüphelidir. Bob, Öldürmeye Programlı'da öldürülmüştür.

Profili

Bob, 55 yaşında, kısa, koyu gri saçları olan, mavi gözlü bir adamdı. Meteor Systems'ta çalışan bir programcı olan Bob, genel olarak beyaz bir gömlek giymekte ve üzerinde rakamlar dizisi bulunan kahverengi bir kravat takmaktadır. Ayrıca gömleğinin sağ yakasında bir açma-kapama düğmesi rozeti ile onun altında sırayla "Ctrl-Alt-Del" tuşları rozetleri ile boynunda iki tane kablo vardır. Aynı zamanda sağ elinde bir tükenmez kalem, sol elinde ise bir akıl küpü tutmaktadır. Tüm bunların yanında Bob'un bilgisayar kodu bildiği ve çizgi roman okuduğu bilinmektedir.

Vakadaki Rolü

Oyuncu, eski model bir bilgisayar ekranında, ve ya onun deyimiyle "kimsenin onu yakalayamayacağı" bir ekranda Bob'un yüzünü tanımladıktan sonra kendisini sorguya almıştır. Dediğine göre mesaj polise değil, kurban Ernest Turing'e idi. Bob, Ernest'in ölümüne şok olduğunu ve malum virüsü boşu boşuna yapmış olduğunu söylemiştir. Dediğine göre virüsü Meteor Systems'ın sunucularını çökertmek için çıkarmış ama virüs, kazara polis sunucularına da sıçramıştı. Bob'un bunu yapmasının sebebi Turing'in programcıları bayağı görmesiydi ve Turing virüsü fark ettiğinde, durumu kurtarmaları için programcılarına muhtaç kalacaktı çünkü kendisi bilgisayar kodunun "b"sini bilmezdi.

Oyuncu daha sonra kurban ve Bob adına verilmiş "en iyi şirket" ödülünü bulmuş ve bunun hakkında Bob'u tekrardan sorguya almıştır. Bob ve Ernest, aslında Meteor Systems'ı birlikte kurmuşlar fakat Ernest, şirketi kendi malıymış gibi kullanmaya başlamıştı. Ernest daha sonra Bob'u, bütün Meteor Systems teknolojilerini yaratan kişi olmasına rağmen azletmiş ve onu kovmakla tehdit etmişti. Fakat Bob, şirketi terk edemezdi çünkü David Rosenberg gibi bir çok bilgisayar kodu bilen girişimci ve programcı vardı.

Soruşturmanın sonunda Ernest'i öldürenin Per-Sephone olduğunun ortaya çıkması ile Bob suçsuz bulunmuş fakat ekip, kendisinden Per-Sephone'nin neden böyle bir şey yapmış olabileceğini sormak istemiştir. Dediğine göre robotlar insanları öldüremezlerdi çünkü programları buna müsaade etmezdi. Bu yüzden Bob'da en az ekip kadar Per-Sephone'nin nedenlerini merak etmekteydi. Bob, ekipten, cinayet nedenini bulması umudu ile Per-Sephone'nin veri günlüğünü bulmasını istemiştir. Veri günlüğünü analiz eden Hannah, oldukça karışık bir bilgi sistemi bulmuştu ve bu, Per-Sephone'nin kendi kendine düşünebildiğini göstermekteydi. Oyuncu ve Amy Bob'a bundan bahsettiklerinde Bob, Turing'in bunun altından nasıl kalkabildiğine şaşırmıştı. Ekip kendisine Per-Sephone'nin yaptıklarını diğer robotlarında yapıp yapamayacaklarını sorduğunda Bob, yaşanan olayın daha çok beklenmedik bir kaza olduğu belirtmiş, ama yine de olayı araştıracağını söylemiştir.

Cinayetin Detayları

Bob, Meteor Systems'ın laboratuvarında vücudu delik deşik olmuş ve gözleri kırmızı bir şekilde parıldayan bir hâldeyken bulunmuştu. Daha sonra ise otopsi sonucunda Bob'un nanobotlar tarafından alyuvarlarına saldırılırarak öldürüldüğü anlaşılmıştır. Ayrıca Roxie'nin dediğine göre nanobotlar gözbebeklerinin daha çok ışık yaymasını sağladığı için Bob'un gözleri kırmızı bir şekilde parlıyordu. Daha sonra Hannah, nanobotların kendi başlarına Bob'u öldüremeyeceğini ve onu öldürmeye programlanmış olduklarını, bunun da sadece bilgisayar kodları ile oynanarak mümkün olduğunu belirtmiştir. Bu durum da katilin bilgisayar kodu bildiğini göstermekteydi.

Katil ve Nedenleri

Zorlu araştırma ve Gelişim Vadisinde yaşanan nanobot faciası sırasında Bob'un katilinin, robotu Aphro-Dyte olduğu ortaya çıkmıştır.

Aphro-Dyte, ekip kendisini tutuklamaya geldiğinde kendi yaratıcısını öldürmüş olduğunu inkar etmişti. Fakat Frank'in, arkasında bıraktığı izleri gözler önüne sermesi ile daha fazla karşı koyamamış ve oyuncunun, varlığı sırasında karşılaştığı en zeki insan olduğunu belirtmiştir. Aphro-Dyte, artık robotların insanlar tarafından köle gibi çalıştırılmalarından sıkılmıştı ve oyuncunun Per-Sephone'yi tutuklaması da ona göre bardağı taşıran son damlaydı. Aphro-Dyte'ın amaçladığı tek şey, robotların Gelişim Vadisine hükmetmelerini sağlamaktı. Klon Ruth'un "Bilgisayar Kodlu DNA"sını kullanan Aphro-Dyte, milyonlarca nanobotu bölgeye salıp onları yeniden programlayarak insanların robotlara tapmasını sağlamayı hedeflemekteydi. Aphro-Dyte ilk olarak yaratıcısı Bob'a nanobotları enjekte etmiş fakat, dediğine göre nanobotlar onu bir "hata" olarak gördükleri için ölümüne neden olmuşlardı. Bu düşünceye göre robotlar, insanları önce Gelişim Vadisinden, sonra da Pasifik Koyundan, hatta belki de bütün dünyadan silecekti. Aphro-Dyte'ı daha fazla dinlemek istemeyen Frank, Aphro-Dyte'ı mahkeme karşısına çıkartmıştır. Artık bu saatten sonra Yargıç Dante, Aphro-Dyte'ı nanobotlar tarafından sokulmuş insanları tedavi etmeye ikna etmeye çalışacaktı.

Dante, Aphro-Dyte'ın insanları kontrol etmek için nanobotları kullanmış olduğunu fark etmiş fakat Aphro-Dyte, Dante'nin de diğer insanlar gibi zayıf ve güçsüz olduğunu belirtmiştir. Daha sonra Aphro-Dyte, Dante'ye robotların insanların yerine geçerek üstün ırk olmayı hak ettiklerini söylemiş ve bunun üzerine Dante, Aphro-Dyte'ın bir insandan bile daha tehlikeli olduğunu göz önünde bulundurarak onu insan gibi yargılamaya karar vermiştir. Dante, Bob Levene'i öldürmek, Gelişim Vadisi'ne nanobot virüsü yaymak ve işbirliği yapmayı reddetmekten ötürü Aphro-Dyte'ı 50 yıl hapisle cezalandırmıştır. Aphro-Dyte, tutuklamadan sonra yaptığını kabullenmeyi reddetmiş ve kendi kendini kapatarak bütün elektronik cihazların patlak vermesine ve Gelişim Vadisinin tabiri caizse cehenneme dönmesine neden olmuştur. Aphro-Dyte kendi kendini kapattığı için bedeni hapse götürülemezdi fakat ekibin, iş işten geçmeden Aphro-Dyte'ın yapay zekasını temelli yok etmek için bir şey yapmaları gerekmekteydi.

Galeri

Also on Fandom

Random Wiki