Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Criminal Case

1.265pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

Criminal Case
Criminal Case Başlık.jpg
Geliştirici(ler) Pretty Simple
Yayımcı(lar) Pretty Simple
Platform(lar) Facebook(Adobe Flash), iOS
Android
Çıkış Tarih(ler)i Facebook:
15 Kasım 2012
iOS:
28 Ağustos 2014
Android:
15 Nisan 2015
Türü Gizli Nesne Bulma
Dil(ler)i Almanca, Endonezce, Fransızca, Geleneksel Çince, İngilizce, İspanyolca İtalyanca, Japonca,

Korece, Portekizce, Rusça, Türkçe

Aylık kullanıcı sayısı 10,000,000↑
Mekan(lar) Grimsborough(1. Sezon)
Pasifik Koyu(2. Sezon)
Dünya(3. Sezon)
Concordia(4. Sezon)
Dönemi 2012-2016
Tema müziği
"Bu cezbedici gizli nesne ve macera oyununda bir dizi acımasız cinayeti çözmek için Grimsborough Polisine katıl. Gerçek katilleri yakalamak için suç mahallerinde ipuçları bul, tanık ve şüphelileri sorguya çek ve kanıtları dikkatlice analiz et."
―Tanımı[1]

Criminal Case (kısaca "CC"; Türkçe: "Suç Vâkâsı"), ilk olarak 15 Kasım 2012'de yayınlanmış, Facebook üzerinden oynanabilen, polisiye temalı bir gizli nesne bulma oyunudur. Oyunun ayrıca 24 Ağustos 2014'te çıkan iOS ve 15 Nisan 2015'te çıkan Android versiyonu bulunmaktadır. Paris merkezli bir oyun firması Pretty Simple tarafından geliştirilen ve yayımlanan Criminal Case'in yaklaşık 10 milyondan fazla kullanıcısı vardır.

Criminal Case, 2013'ün başından beridir Facebook üzerinden oynanan oyunlar arasında en popüler ve bağımlılık yapan oyunlardan olmayı başarmıştır ve şu anda 46 milyon civarında aylık kullanıcısı olan Candy Crush Saga ile yarışmaktadır. 9 Aralık 2013 tarihinde Criminal Case, Candy Crush 'ı geride bırakarak "Yılın Facebook Oyunu Ödülü"'ne layık görülmüştür.[2]

Ortam

Grimsborough

Ana Madde: Grimsborough

Grimsborough Max.jpg

Oyunun birinci sezonu, büyük ihtimalle New York veya Boston'dan esinlenen Grimsborough'da geçmektedir. Grimsborough altı tane bölgeden oluşmaktadır. Bunlar sırayla Sanayi Bölgesi (Industrial Area), Finans Merkezi (Financial Center), Tarihi Merkez (Historical Center), Üniversite (University), Akçaağaç Tepeleri (Maple Heights) ve Havaalanı (Airport)'dır.

Pasifik Koyu

Ana Madde: Pasifik Koyu

Pasifik full harita.png

Oyunun ikinci sezonu, tek bir şehirden ziyade ABD'de bulunan bir kaç şehrin birleşiminden oluşan Pasifik Koyu'nda geçmektedir. Bu şehirde toplamda on adet bölge bulunmaktadır. Bunlar sırayla Okyanus Kıyısı (Ocean Shore), Mavi Bayou (Bayou Bleu), Şehir Merkezi (Inner City), Caz Şehri (Jazz Town), Beyaz Tepeler (White Peaks), Ivywood Tepeleri (Ivywood Hills), Ren Kanyonu (Rhine Canyon), Gelişim Vadisi (Innovation Valley), Cennet Şehri (Paradise City) ve Çöl (The Wastes)'dür.

Dünya

Ana Madde: Dünya Turu

DünyaTuruHarita.jpg

Oyunun üçüncü sezonu, kelimenin tam anlamı ile bütün Dünya'da geçmektedir. Dünya'da toplamda dokuz adet bölge bulunmaktadır. Bunlar sırayla Avrupa (Eurpoe), Sahra Bölgesi (Sahara Region), Avrasya (Eurasia), Güney Asya (South Asia), Doğu Asya (East Asia), Okyanusya (Oceania), Afrika (Africa), Güney Amerika (South America) ve Kuzey Amerika (North America)'dır.

Oynanış

Criminal Case 'te oyuncunun görevi, bir cinayet dedektifi olarak bulunduğu şehirde işlenen cinayetleri aydınlatmaktır.

Suç Mahalli Oynanış.png

Suç mahalli oynayışından bir görünüm.

Oyuncunun amacı, suç mahallerini ararken ekranın altında adı geçen nesneleri sahnede bularak üzerine tıklamak, bu sayede de önemli ipuçlarını bulmaktır. Bir sahneyi ne kadar hızlı tamamlarsanız o kadar yüksek puanlar kazanırsınız. Kazanılan puanlar ayrıca oyuncunun yıldız kazanma olasılığını da etkilemektedir, örneğin ne kadar yüksek puan yaparsanız, o sahnedeki yıldız haneniz o kadar hızlı dolar ve bir yıldız kazanmak için sahneyi daha az oynama gereksinimi duyarsınız. Toplanılan yıldızlar oyunda delilleri incelemek, şüphelileri sorgulamak, bölüm atlamak ve sıradaki vakanın kilidini açmak için kullanılabilir. Oyuncu ayrıca soruşturma sırasında bir takım otopsi ve analizler gerçekleştirmek zorundadır Bunların süresi gerçek zamanlıdır ve bir kaç saat sürebilirler. Aynı zamanda oyuncu bir vakada ilerledikçe kurbanın kim olduğunu, nasıl ve ne ile öldürüldüğünü ve şüphelilerin kurban ile olan bağlantılarını öğrenebilir.

Vakanın sonunda bütün şüpheliler oyuncunun gözünün önüne getirilir ve hangi şüpheli toplanan özelliklerin tamamına uyuyorsa suçlu bulunur ve tutuklanır. Eğer oyuncu doğru şüpheliyi tutuklamış ise ana soruşturma kapanır ve bir sonraki soruşturma açılır. Fakat bir sonraki soruşturmaya geçmek için oyuncunun gümüş madalya ya ihtiyacı vardır ve gümüş madalya, en son çözülen vakanın ek soruşturmasını tamamlayarak elde edilebilir. Oyuncu gümüş madalyayı da kazandıktan sonra bir sonraki vakanın kilidini açabilir fakat o vakaya başlayabilmesi için üç adet rapora ihtiyacı vardır. Ama bazı durumlarda oyuncu rapora ihtiyaç duymayabilir.

Delil Eşleştirme.png

Bir Adli Kit mini oyunu.

Soruşturma sırasında oyuncu, bir takım mini oyunları tamamlamak zorunda kalır. Bunlar genellikle yapboz parçaları birleştirme ve tıklama ve çekme (çöp bidonu veya kıyafet yığını karıştırma vs) faaliyetleridir.

Diğer oynanış faktörleri sırayla oyuncunun avatarını özelleştirmesi, polis hayvanı alarak sahne oynanışına destekte bulunma, boosterlar ve aperatifler gibi güçlendiriciler kullanmak ve şanslı kartlar ve kupalar gibi şeyleri toplamaktır. Ayrıca oyuna dahil olan çeşitli ilerleme özellikleri mevcuttur.

Diğer çoğu Facebook oyunu gibi Criminal Case'te bir enerji sistemi ile çalışmaktadır. Bu enerji suç mahallerini oynamada kullanılmaktadır.

Oyun genel olarak tek kişiliktir fakat bir takım sosyal özellikler de bulunmaktadır. Misal her sahnenin bir lider tablosu vardır ve oyuncu, o sahnede yüksek puanlar elde ederek diğer takım arkadaşlarını geride bırakabilir. Ayrıca oyuncu, kendi "takım arkadaşları"nın (Criminal Case oynayan ve oyuncunun takımında bulunan Facebook arkadaşları) birinde bir "partner" seçerek o kişinin vereceği yardımlar ile herhangi bir sahneyi oynayabilir. Sahnenin sonunda kullanılmayan her yardım 20,000 puan değerindedir ve bu sayede oyuncu, 100,000 fazladan puan elde edebilir. Oyuncu takım arkadaşları sayesinde daha yüksek puanlar elde ederek daha hızlı yıldız kazanabilir, böylece vakada daha hızlı ilerleyebilir.

Konu

Oyun, ismi Facebook isminden alınan bir çaylak polis olan oyuncunun, Grimsborough şehrinin yerel emniyet teşkilatı olan Grimsborough Emniyet Müdürlüğü'nde bir kariyer yakalaması ile başlar. Teşkilatta eski fakat genellikle tembel ve komik bir müfettiş olan David Jones ile partner olan oyuncu, gerek amansız cinayetleri çözmesi, gerek seri katilleri yakalaması, gerekse de bir takım çeteler ve organizasyonları çökertmesi ile şehrin belediye başkanının dikkatini çekmeyi başarır.

Oyuncu elli-altı vakayı birden çözüp şehre tekrardan barışı getirmesinin ardından Pasifik Koyu'nun emniyet teşkilatı olan Pasifik Koyu Emniyet Müdürlüğü'ne terfi eder. Oyuncu ayrılmadan önce Grimsborough EM ekibi, kendisine bir veda partisi düzenler ve oyuncu, Grimsborough'dan hatıralar ve yüksek bir saygı ile ayrılır.

Grimsborough'yu arkasında bırakan oyuncu, bu kez Pasifik Koyu'na ayak basar. Bu kez Amy Young ve Frank Knight ile partner olan oyuncunun kariyeri, bu şehirde de dur durak bilmeksizin, aynı başarı ile devam eder. Oyuncu Pasifik Koyu'nda, Grimsborough'dakinden daha sinsi suçları açığa çıkararak şehirde yaşanan bütün suçların arkasında çılgın bir bilim adamının olduğunu ortaya çıkarır. Oyuncu, yaşanan bütün zorluklara rağmen şehre yeniden barış ortamını getirir ve bunun üzerine Büro'nun özel kuvvetler ajanı Jack Archer'dan dünyanın en iyi polislerindne oluşan Büro'ya katılması için teklif alır.

Artık Pasifik Koyu, suç oranlarının önemli derecede azalması ile yeni bir güne merhaba diyeceği için oyuncu, Büro'daki görevini kabul eder ve suça karşı yürüttüğü savaşı tüm dünyada sürdürmeye devam eder.

Karakterler

Ana Madde: Karakterler

Karakterler "Criminal Case"'te önemli rollere sahiptirler. Karakterlerin oyunun hikayesine önemli derecede etkileri olabilir de olmaya bilir de. Karakterler buna göre aşağıdaki gruplara ayrılmışlardır.

Başarılar

"Criminal Case", 2013'ün başından itibaren bir çok Facebook kullanıcısını peşinden sürüklemiştir.

2013'ün ortalarından itibaren "Criminal Case", 10 milyondan fazla kullanıcıya ulaşarak Facebook'un en popüler oyunu olan Candy Crush Saga ile rekabet etmeye başlamıştır.[3]

"Criminal Case", dünyadaki tüm Facebook kullanıcılarının %40'ı tarafından oynanmaktadır.[4]

Oyunun bu başarısı, oyunun gerçekçi suç mahallerine ve yaratıcı ve anlamlı hikayesine bağlanmaktadır.[5]

15 Temmuz 2014 tarihinde oyunun resmi Facebook sayfası, 50 milyon "beğeni"ye ulaşmıştır.

Kaynakça

  1. "Criminal Case Hakkında" Facebook. 24 Ekim 2014 tarihinden alıntıdır.
  2. Tach, Dave (9 Aralık, 2013). "Criminal Case, Facebook tarafından yılın en çok oynanan oyunu seçildi". Polygon. (İngilizce) 23 Şubat 2014 tarihinden alıntıdır.
  3. Glasser, AJ (9 Aralık, 2013). "2013 Yılın Facebook Oyunları". Facebook. (İngilizce)
  4. MacGuill, Dan (December 10, 2013). "Made in France 'Criminal Case' conquers Facebook". (İngilizce) The Local. 23 Şubat 2014 tarihinden alıntıdır.
  5. "Criminal Case - Facebook Showcase Blog". Facebook. (İngilizce). 23 Şubat 2014 tarihinden alıntıdır.

Ayrıca

Dış Bağlantılar

Also on Fandom

Random Wiki