Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

David Rosenberg

1.266pages on
this wiki
Add New Page
Comments20 Share

Şüpheli
DavidRosenberg.png
Profili
İsmi

David Rosenberg

Boyu

6'0" (1,83 m)

Yaşı

22

Ağırlığı

150 lbs (68 kg)

Göz rengi

Mavi

Kan grubu

A+

Durumu

Merhum

Vakalar

Akıllı Para
Öldürmeye Programlı
Wastes'e Doğru(öldürüldü)

David Rosenberg (1993-2015), Meteor Systems CEO'su Ernest Turing'in öldürüldüğü Akıllı Para (Vaka #46/102)'da ve Bob Levene'in öldürüldüğü Öldürmeye Programlı (Vaka #50/106)'da şüphelidir. David, Wastes'e Doğru (Vaka #57/113)'da öldürülmüştür.

Profili

David, 22 yaşında, tepesi dik fakat yanları seyrek, kahverengi saçları olan, mavi gözlü bir genç adamdı. Genç bir girişimci ve Drone Zone'un kurucusu olan David, genel olarak açık yeşil bir yakalı gömlek giymekte ve kırmızı bir papyon takmaktadır. Ayrıca gömleğinin iki tane üst cebi vardır ve bunlardan solda olanında bir adet akıllı telefon taşımaktadır. Tüm bunların yanında David'in yoga yaptığı, çizgi roman okuduğu ve bilgisayar kodu bildiği bilinenler arasındadır.

"Öldürmeye Programlı"da David satranç oynamaktadır ve gömleğinin sağ tarafında yağ lekesi vardır.

Vakalardaki Rolleri

Akıllı Para

David, oyuncu kurbanın ofisinde, kendisi tarafından kurbana gönderilmiş bir dron bulduktan sonra soruşturmaya dahil edilmiştir. Oyuncu dronun kilidini açtıktan sonra dron aktif hale gelerek oyuncu ve Amy'ye ateş açmış ve ekibin imdadına tam zamanında yetişen Frank'in dronu ateşle indirmesinin ardından oyuncu David ile konuşmak istemiştir. Dediğine göre David, dronu Ernest'e şaka amaçlı göndermişti fakat aynı dron, az kalsın ekibin ölümüne neden olacaktı. Ekip David ile aynı fikirde değildi çünkü Ernest, dronun bulunduğu odada ölü bulunmuştu. David bunun üzerine şok olmuş ve Ernest'in onun rol modeli olduğunu belirtmiştir.

Oyuncu, Ernest'in Drone Zone'u kapatma formunu bulduktan sonra David ile tekrardan konuşmak istemiştir. Ernest'in Drone Zone'u genişletmek yerine kapatmak istemesi David'in tepesini attırmıştı. David, Ernest'in şirketini satın almasının nedeninin, şirketinin dron teknolojisine erişmek olduğunu düşünmekteydi. David daha sonra Ernest'e malum dronu göndermiş ve öfkesini dindirmek için yoga eğitmenini görmeye gitmişti. David son olarak yeni bir proje üzerinde çalıştığını ve bunların bilgisayarlar ve çizgi romanlar üzerine olacağını sözlerine eklemiştir.

Oyuncu Ernest Turing cinayetinden ötürü Per-Sephone'yi tutukladıktan sonra David suçsuz bulunmuştur. Ancak ekip, halen Ernest'in Drone Zone teknolojisi ile neden bu kadar ilgilendiğini öğrenmeye çalışmaktaydı. Oyuncu, nanobotların yapımı ile ilgili bir belge bulmuş ve bunu Hannah Choi'ye analiz ettirdikten sonra bunun aslında Drone Zone tarafından üretilen bir teknoloji ile alakalı olduğunu öğrenmiştir. Hannah'nın öğrendiğine göre belge, insansı nanobotların yapımı için kullanılacaktı ve nasıl çalışacaklarını ekibe anlattıktan sonra oyuncu, David ile bunun hakkında konuşmaya gitmiştir. David bunu daha önce fark edememiş olmasına şaşırmıştı çünkü dronlarına konsantre olmuş durumdaydı. David, son olarak bilimi bir adım öteye taşıyacak olan teknolojiyi yapmış olduğunu öğrendiği için havalara uçmuştur.

Öldürmeye Programlı

Oyuncu, Bob tarafından David'e yazılmış bir uyarı notu bulduktan sonra David ile konuşmak istemiştir. Dediğine göre Bob, nanobotlardan korkmaktaydı ve sürekli her şeyin içinde kötüyü görürdü. David ayrıca Bob'un neden kendisine geldiğini merak etmekteydi çünkü kendi şirketi ve patentleri zaten Meteor Systems tarafından satın alınmıştı. Bob'un ölmesi David'i pek şaşırtmamıştı çünkü dediğine göre Bob, sürekli insanların projelerini durdurmaya çalışırdı ve bu kezde büyük ihtimalle yanlış kişinin önüne taş koymaya çalışmıştı.

Oyuncu daha sonra Frank ile David'i, üzerinde David'in Kuzey Freonia Halk Cumhuriyeti'ne nanobot satmak istediğinin yazdığı dergi üzerinden sorgulamıştır. Oyuncunun dergiyi bulmuş olması David'i şaşırtmıştı çünkü teknolojiyi kendisi bulmuş olmasına rağmen Meteor Systems bunu kendisine mal etmişti. İcadı ile ünlü olamayacağını fark eden David, bu yüzden en azından bununla para kazanmayı düşünmüştü.

Soruşturmanın sonunda Aphro-Dyte'ın tutuklanması ile David suçsuz bulunmuş, fakat nanobot faciasının önlenmesinde önemli bir rol oynamıştır. David'in daha önce icat ettiği insansız hava aracı sayesinde oyuncu, nanobot ilacını bütün şehre yayabilecekti. Hannah bunlardan bir adet filo yaratmış olsa da, Aphro-Dyte'ı yenmek için patlatılan elektromanyetik bombadan ötürü onları programlayamamıştı. Bunun üzerine ekip David'den tekrardan yardım istemiş ve David, ekibi Meteor Systems'in helikopter pistine yönlendirerek insansız hava araçlarının oradan fırlatılabileceğini söylemiştir. Ayrıca araçlar güneş enerjisi ile çalışmaktaydı, yani bombadan etkilenmemişlerdi. David son olarak Gelişim Vadisi'ni kurtardığı için oyuncuya teşekkür etmiştir.

Cinayetin Detayları

Oyuncu, Çöl'e girer girmez David'in nükleer atık içindeki cesedi ile karşılaşmıştır. Otopsi sonucuna göre David, içine yerleştirildiği radyoaktif maddenin iç organlarını eritmesinden ötürü can vermişti, bu da cinayet silahının radyasyon olduğunu göstermekteydi. Roxie aynı zamanda David'in başında yara izlerine de rastlamıştı yani David, nükleer atığın içine bırakılmadan önce arkadan bayıltılmıştı. Aynı zamanda katil de David'i öldüren radyasyona maruz kalmıştı, bu da katilin radyasyon hastalığı olduğuna işaretti.

Katil ve Nedenleri

Soruşturmanın sonunda katilin, eski çevre bilim insanı yeni Meteor Systems çalışanı olan Jess Prakti olduğu ortaya çıkmıştır.

Jess her ne kadar tutuklanmamak için işlemiş olduğu cinayetin kaza olduğunu ileriye sürse de Amy'yi buna inandıramamıştı. Üzerindeki baskı sonucunda işlediği cinayeti itiraf eden Jess, David'i öldürdüğünü çünkü David'in, Albert Tesla'nın karanlık deneylerini yeniden yürürlüğe koymayı amaçlayan bilim ekibini yok edecek olduğunu belirtmiştir.

Jess, beyin okuma deneyinde Dr. Neuman'a yardım etmekteydi fakat David'in beyin okuma deneyinden çıkan sonuçları Jess'i oldukça korkutmuştu. Raporlara göre David, Albet Tesla'nın deneylerini canlandırmakta parmağı olan bütün bilim insanlarını, deneyler tamamen durdurulana kadar bir bir öldürecekti. David'in, Tesla'nın deneylerini durdurma çabasını intihar girişimi olarak gören Jess ise buna müsaade edemezdi. David'i Çöl'ün girişinde fark eden Jess, önce kafasına beyzbol sopası ile vurarak bayıltmış, daha sonra da nükleer atığın içine atarak radyasyondan ölmesine neden olmuştu. Hiç kimsenin giremediği Çöl'e gelen oyuncunun cinayetleri araştırmaya başlaması ise Jess'i oldukça şaşırtmıştı. Amy her ne kadar daha az ceza karşılığında Jess'ten Karen'ın yerini öğrenmek istese de Jess, polise yardımcı olmayı reddetmiş ve oyuncu tarafından mahkeme karşısına çıkarılmıştır.

Yargıç Dante David'i nükleer atığa itmek yerine onu kovmanın daha mantıklı bir hareket olacak olduğunu dile getirse de Jess, David'in ölmesi gerektiğini çünkü Tesla'nın çılgın deneylerini durdurmak için bu deneyleri canlandırmaya uğraşan bilim insanlarını bir bir öldüreceğini, bu sayede de Meteor Systems'in Pasifik Koyu'ndaki binlerce insanın hayatını kurtarma şansını yok edeceğini ileriye sürmüştür. Mahkeme sonucunda Jess, 30 yıl hapisle cezalandırılmış fakat götürülmeden önce bilimin ilerleyişinin durdurulamaz olduğunu da söylemeden geçmemiştir.

Galeri

Also on Fandom

Random Wiki