FANDOM

Vaka Diyaloglar

-Criminal Case'te geçen bölüm...-
Jones: <İsim>, çok şükür bu badireyi de atlattık sonunda.
Jones: Kerry Ann bize kazık atmış olabilir, ama en azından kendi halinde gayet güzel yaşayıp gidiyor.
Ramirez: <Rütbe> <İsim>! King seni ofisinde görmek istiyor. Kerry Ann Buxton hakkındaymış.
Jones: İti an... Allah bilir yine bizden "manevi değeri olan" bir şeyini bulmamızı isteyecektir.
Ramirez: Hayır, bu ciddi bir durum! O ÖLDÜ!!!
Jones: NEY?! ÖLDÜ MÜ?!?!

King: <İsim>, gördüğüm üzere Hank Buxton cinayetinin soruşturmasında bir şeyler eksik bırakılmış...
Jones: Ama Amirim! Hank Buxton'ın katili yakalandı! <Rütbe> <İsim> sonuna kadar götürdü ve başardı da!
King: Evet ama görüldüğü üzere, sonuna kadar gitmek bazen yeterli olmuyor. O yüzden bu sefer altına bakılmadık taş bırakmayın sakın!
King: Her neyse, sizden çevik ve sessiz hareket etmenizi istiyorum. Siz bu işe başlamadan basının bu olayın kokusunu almasını istemiyorum. Anlaşıldı mı?
Jones: Sonuna kadar anlaşıldı, Amirim! Gün henüz taze, o yüzden yılanın başını ufakken ezmek lazım.
Jones: Haydi <İsim>! Kaybedecek vaktimiz yok! O yüzden doğru Buxton Malikhanesine!

1. Bölüm

İncele: Yüzme Havuzu
Jones: Aman yarabbim, <İsim>. Kerry Ann'in suratına baksana: her yanı şişmiş! Sence bunu şırıngalar yapmış olabilir mi?
Jones: Kerry Ann çok tatlı birisiydi. Artık onun u rastgele konuşmaları ile uğraşmayacak olacağımızı bilmek bir garip geliyor, ne yalan söyleyeyim.
Jones: Onu bu halde görmekte ayrı bir koyuyor zaten. Hadi cesedini otopsiye gönderelim, belki Nathan bize gerçekte ne olduğunu söyleyebilir.
Jones: Şu flaş belleği yakalamakla iyi ettin! Bize başlamak için katı bir delil verebilir... tabii önce şifresini kırmak lazım. Bende senin kıracağını düşünüyorum!
Jones: Hee! Cam parçaları mı buldun? Yapboz konusunda üstüne adam tanımam. Yalnız dikkat ette bu seferkinde kendini keseyim falan deme, <İsim>!

Otopsi: Kurbanın Cesedi.
Nathan: Önce adam, şimdi de karısı... ama ikisinden en çok acıyı kesinlikle Kerry Ann çekmiş!
Nathan: Suratına tam 57 tane kolajen şırıngası yemiş. Kasları taş gibi oluncaya kadar kasılıp sertleşmiş.
Nathan: Tabii derisinin gergedan derisine dönmesinden ötürü de nefes alamamış... ve boğulmuş.
Nathan: Kerry Ann'in yüz kaslarını analiz ederek suratına hangi kolajenin enjekte edildiğini buldum: "Botulicious", Greene PharmaCorp tarafından üretiliyor.
Jones: Bir saniye, Greene PharmaCorp'mu dedin sen? Hani şu Alden Greene'in ecza şirketi olan mı?!
Jones: Bu Greene denen adam şeytanın ta kendisi! Herif hapisteyken bile masum kadınlara ölüm saçıyor!
Nathan: Ama en iyi ipucumuz kesinlikle katilin Kerry Ann'i kelimenin tam anlamıyla ayaklarının altına aldığı gerçeği. Gördüğün gibi, göğsünün üst kısmında derin bir ayakkabı izi var.
Jones: Ayakkabı izi mi?! O zaman hiç vakit kaybetmeyelim, <İsim> bununla eşleşen bir şeyler bulacaktır!

İncele: Ayakkabı İzi.
Jones: Harika, <İsim>! Katilin, Kerry Ann'in göğsünü ezerken ki giydiği ayakkabı modelini şıp diye buldun!
Alex: Selam <Rütbe> <İsim>, ne yapıyors... Hey! Dur bir dakika! Bu ayakkabıları biliyorum! Bunlar PLIGMA'nın efsanevi "Hava Yastıklı" modelleri! Bunlar WeBuy'da tam 18 milyon dolar değerinde!
Jones: Harbi mi? İyi de hangi Allah'ın kulu bir ayakkabıya o kadar vermek ister ki? Bu model hakkında başka ne biliyorsun peki, Alex?
Alex: 1989 yılında 20 tane model üretilmiş. ABD yapımı, geleneksel dikim, doğal kauçuk, ince Fransız keteni, anlayacağın hafta sonu giydiğin ayakkabılardan değil.
Jones: Anlaşılan Akçaağaç Tepelerinin insanlarının diğer döküntü tipleri sollamak için yapmayacakları şey yok. Ki buna ayakkabılar da dahil.
Jones: Her neyse <İsim>, senin ve Alex'in verdiği bilgi sayesinde artık katilimizin son derece pahalı ve nadir bulunan PLIGMA spor ayakkabıları giydiğini biliyoruz!

İncele: Kırık Cam Parçaları.
Jones: Vallaha senin dışında, kırılmış bir şırıngayı bu kadar kısa bir sürede onaran birisini daha tanımıyorum, <İsim>!
Jones: Dur bir saniye! Bu Kerry Ann'in suratına saplanmış şırıngaların aynısından!
Jones: Allahtan bu, diğerleri gibi havuzun dibini boylamamış. Doğru dedin, Kerry Ann'in suratına bakacak olursak eğer, bu kesin ve kesin cinayet silahımız.
Jones: Tabii birde katilin bununla Kerry Ann'e saldırdığını düşünürsek şayet, bu şırıngaya yakından bakmamız icap edebilir.

'İncele: Flaş Bellek.
Jones: Helal olsun sana <İsim>! Kerry Ann'in yüzme havuzunda bulduğun flaş belleği rekor sürede açtın! Pekala, ne varmış içinde?
Jones: NEY?! Kerry Ann'in çıplak fotoğrafları mı dedin?! Bak, bayağı bildiğin çıplak, öyle değil mi?
Jones: Tabii soruşturmanın hatırına Kerry Ann'in resimlerine daha bir yakından bakmamız gerekecek, değil mi, <İsim>? Şimdi Alex'i böyle vıttırıvızzık şeylerle rahatsız etmek çok yersiz olur, ha uygunsuz olacağını söylemiyorum bile.
Jones: Doğru dedin <İsim>! Arka plana bakacak olursak, bu fotoğraf bir lüks taksi deposunda çekilmiş.
Jones: Tabii keskin gözlerin sağ olsun, jantın üstündeki şirket logosunu da fark edebildik. Şirketin adı "Imperial Coaches"!
Jones: Doğru dedin <İsim>, resimin çekildiği tarihe bakarsak eğer, bu resim, Kerry Ann'in ölümünden kısa bir süre önce çekilmiş. O zaman şu "Imperial Coaches" ofisine bir bakalım derim ben!

İncele: Taksi Deposu.
Jones: Kartın üstündeki yazı solmuş <İsim>. Geri düzeltebilir misin?
Jones: Tabii şu dosya içinde aynısı geçerli. İşimize yarar mı bilmem ama, bunu öğrenmenin tek bir yolu var.
Jones: Bir dee... parçalanmış bir afiş mi? Anlaşılan ne kadar basamak çıkarsan çık, kağıt işleri gibi ıvır zıvırdan asla kurtulamazsın!

İncele: Şırınga.
Jones: Bravo <İsim>! Katilin yüzme havuzunda bıraktığı şırınga dan damlalar çıkarmayı başardın!
Jones: Haydi bunu Grace'e gönderelim. Böyle şeylerden bir ipucu çıkarsa çıkarsa ancak o çıkartır.

Analiz et: Damlalar.
Grace: <İsim>, o şırınga da bulduğun damlalar ter. Katil Kerry Ann'i öldürürken kendinden geçmiş olmalı!
Grace: Ter damlalarını analiz ederken ilginç bir şekilde serotonin kalıntılarına rastladım. Depresyon tedavisinde kullanılan bir molekül, daha çok ilaç tedavisinde kullanılıyor.
Grace: Bu da demek oluyor ki, katiliniz anti-depresan kullanıyor!
Jones: Aman yarabbim, katilimiz bir sürü mutluluk hapı aldığı halde bile insanları öldürme ihtiyacı duyabiliyor.

İncele: Soluk Kart.
Jones: Başardın <İsim>! Lüks taksi deposunda bulduğumuz bu kartı eski haline döndürdün!
Jones: Bakalım kime aitmiş: "Dwayne Vermont, fotoğrafçı". Kadınsı görünüşüne bakacak olursak şayet, ne tür fotoğraflar çektiğini tahmin etmek pekte zor olmasa gerek!
Jones: Haklısın <İsim>! Kesinlikle Kerry Ann'in kışkırtıcı resimlerinin arkasındaki kişi o!
Jones: Katılıyorum: bunu anlamanın tek yolu onunla konuşmak!

Vermont'a Kerry Ann'in fotoğraflarını onun çekip çekmediğini sor.
Jones: Bay Vermont, Kerry Ann ile öldürülmesinden kısa bir süre önce, fotoğraf çekimi için buluştunuz mu?
Dwayne: Ne?! Kerry Ann öldürüldü mü?! O zaman... demek oluyor ki...
Dwayne:... yeni ölmüş bir ünlünün fotoğraflarını çeken kişi ben oluyorum! Yaratacağı şok etkisinin değerini düşünsenize! Fotoğraflar deli gibi satacak!
Jones: Kerry Ann'in ölümünden fazla heyecanlanmış gibisiniz. Tahminimce onu sadece bir para kaynağı olarak görüyordunuz?
Dwayne: Hayır, öyle demek istemedim! Kerry Ann'i severdim. Onunla "Kerry Ann, Grimsborough'ya Açılıyor" programının setinde karşılaşmıştım.
Dwayne: Milletin ondan sıkıldığının farkındaydı. İşte bu yüzden, benim objektifim önünde soyunarak poz vermeye karar vermişti... Şimdi de dergi kapaklarına yerini alacak!
(Dwayne ile konuştuktan sonra)
Jones: Off, şu Vermont amma ürkünç bir herif, ha! Ayrıca açgözlü gibi de duruyor!
Jones: Kerry Ann'in böyle iğrenç bir duruma çekilmeye hazır olduğunu bilmekte fena dokunuyor, kariyerini iyileştirmek için böyle bir pısırığa poz vermek...

İncele: Soluk Dosya.
Jones: Beni şaşırtmaktan asla geri kalmıyorsun, <İsim>! Bu dosyadaki içeriği dakikasında ortaya çıkardın. Bakalım bize ne söyleyecek.
Jones: Hah, bu dosya aslında Kerry Ann'e karşı yazılmış olan bir şikayet dilekçesi, hemde... Jamie Buxton diye birisi tarafından, ki kendisi de Buxton Ailesinin bir üyesi!
Jones: Şunu unutmayalım ki Akçaağaç Tepelerinin insanları en az golf oynamak ve kol düğmeleri takmak kadar birbirlerine dava açmaya bayılıyorlar.
Jones: Bu şikayet dilekçesi, her ne kadar Hank Buxton cinayetinde Kerry Ann'in suçsuzluğunu kanıtlamış olsan da, Buxton ailesinin onunla henüz işlerinin bitmediğini gösteriyor.
Jones: Geçmişten de bildiğimiz üzere Buxton ailesinin üyeleri ya kurban oluyor, ya da katil. Hadi şu Jamie Buxton ile bir konuşalım da o hangi taraftanmış öğrenelim!

Jamie Buxton ile Kerry Ann'e açtığı dava hakkında konuş.
Jones: Bayan Buxton, <Rütbe> <İsim>, Kerry Ann Buxton hakkında açtığınız davanın dosyasını buldu. Ona karşı açılan bu davanın amacı neydi?
Jamie: Bak <Rütbe> <İsim>, dedemin katilini yakalayanın sen olduğunu biliyorum, o yüzden sana teşekkür etmeliyim. Fakat bu davanın sizi neden bu kadar ilgilendirdiğini anlamış değilim.
Jones: Bizi ilgilendiren yanı şu, Bayan Buxton, Kerry Ann Buxton öldürüldü. O yüzden tekrar soruyorum: neden onu mahkemelik ettiniz?
Jamie: Nasıl? Yani şimdi siz bana, bütün memleketi dolanıp en iyi avukatları boşuna tuttuğumu mu söylüyorsunuz? Korkak tavuk! Benimle mahkemede yüzleşmek yerine ölmeyi tercih etti demek!
Jamie: O mahkeme, onu toplum önünde rezil etmek için tek şansımdı! O para hırsızı şıllık dış görünüşünü kullanarak dedemin parasını ve servetini çalıyordu ve bende buna öyle seyirci kalamazdım!
Jamie: Tabii birde bardağa dolu tarafından bakmak lazım. Yani artık öldüğüne göre, dedemin parasını çalamayacak. İlahi adalet işte.
Jones: Pekala... Bayan Buxton, soruşturma bitene kadar şehri terk edemezsiniz.
Jamie: Olur, ihtiyacınız olursa eğer, beni Halifax Otelinde bulabilirsiniz. Tavus Kuşu süitini gördünüz mü? Fazla abartılmış!
Jamie: Ne Feng Şui standartları, ne bir yerden ısıtma, resmen daha ucuz bir oda istemek zorunda kaldım, utanç verici!
(Jamie ile konuştuktan sonra)
Jones: Sanki Buxton ailesinden yeterince çekmemişiz gibi, birde başımıza torunları çıktı!
Jones: Ama en önemlisi, dedesinin parasını geri almak için son derece kararlıydı. Tabii Kerry Ann'in ölümünün de buna katkısı epey bir fazla!
Jones: Tabii, şimdi dua edelimde Jamie, büyük-büyükannesinin katillik özelliğini almış olmasın...

İncele: Parçalanmış Afiş.
Jones: Helal olsun sana <İsim>! Yeteneklerin sayesinde bu afişi eski haline döndürdük! Üstelik bu Başkan Johnson'ın seçim kampanyasından!
Jones: Bak, üstünde bir imza var: "Çok sevgili ve değerli destekçim Kerry Ann'e."
Jones: Sence de bir imza için biraz fazla afili değil mi? Ayrıca Kerry ann'in Başkanın kampanyası ile alakası olduğunu öğrenmekte biraz tuhaf gibi!
Jones: Ama sana sonuna kadar katılıyorum <İsim>! Başkanın Kerry Ann'i ne kadar iyi tanıdığını öğrenmeliyiz!

Johnson'a afiş üzerindeki mesajı sor.
Jones: Bay Johnson, seçim kampanyanızdan ötürü son derece meşgul olduğunuzu biliyoruz fakat...
Jones:... <Rütbe> <İsim> üzerinde Kerry Ann Buxton'a özel bir imzanızın bulunduğu afişlerinizden birini buldu.
Howard: Cidden kusura bakmayın, ama dediğiniz gibi, son derece meşgulüm, o yüzden de her verdiğim imzayı hatırlamaman gayet normal... Yalnız "özel"den kastınız nedir tam olarak?
Jones: Cümlelerinize bakacak olursak eğer, Kerry Ann'i uzun bir süredir tanıyormuşsunuz. Ve kendisi bu sabah ölü bulundu.
Howard: Kerry Ann öldü mü? Ama nasıl olur? Bu çok kötü!
Howard: Dürüst olmak gerekirse, Bayan Buxton ve ben bir kaç kez yardım kampanyalarında karşılaşmıştık. Onun cazibesinden etkilendim, doğru, ama ona o kadar da dikkatimi vermedim.
Howard: Ve tabii ki bir başkan ayayı olarak ta, herkese bir nebze şirin görünmek zorundayım.
Jones: Pekala, yardımınız için teşekkürler ve rahatsızlık verdiğimiz için de kusura bakmayın, Sayın Başkan. Şimdilik sizi işlerinizle baş başa bırakıyoruz.

Daha sonra karakolda...
Jones: Kerry Ann'in öldüğüne halen inanamıyorum... Kim öyle tatlı bir insanı öldürmek ister ki?
Ramirez: <İsim>! Bu... inanamazsın... koştum ve... gitmen lazım... Greene! Greene!
Jones: Nasıl yani? Ramirez, Allah rızası için onca yolu beni hamburger ve kurabiye yemem konusunda uyarmak için koştuğunu söyleme lütfen...
Ramirez: Hayır öyle değil! Greene, Alden Greene! Hapisten çıkmış!
Jones: NE DEDİN SEN?!?!

2. Bölüm

Ramirez: <Rütbe> <İsim>, buna inanamazsın! Alden Greene, hapisten salınmış!
Jones: Ama bu imkansız! <İsim> onun Rachel Priest'i öldürdüğünü ispatlamıştı! Ömür boyu hapis cezasına mahkum edilmişti!
Ramirez: Görüldüğü üzere Greene, prosedür ihlalinden faydalanmış ve 5000 dolar kefalet ile serbest bırakılmış!
Jones: Anasını... Buna düpedüz toplum yozlaşması derler!!! O zaman biz ne b*k yemeye bu adamları içeriye tıkıyoruz?!?!
Ramirez: Greene'in "Tavus Kuşu Süiti"nde verdiği basın toplantısı sırasında duyurulmuş. Herif harbiden de nasıl rahat yaşayacağını biliyor!
Jones: Bakalım beyefendi onu hücresine geri tıktığımızda da bu kadar rahat yaşayabilecek mi! Doğru dedin <İsim>, bu konuyu Amir ile bizzat görüşsek iyi olacak!

İki saniye sonra...
Jones: Amirim! Alden Greene hapisten salınmış! Ama bu nasıl olur?
King: Eyvallah, Jones! Ama zaten haberim vardı!
Jones: Buna müsaade edemeyiz! Onu o sıçan deliğine geri sokmalıyız!
King: Jones, senin gibi bir polisin mahkemenin kararlarına karşı çıkamayacağımızdan haberi olduğunu düşünüyorum!
Jones: A...Ama...

Jones: Vay arkadaş, Amirin Greene karşısında bu kadar aciz düştüğüne inanamıyorum!
Jones: Haklısın <İsim>, iyisi mi soruşturmamıza geri dönmek! Şimdi elimizde neler var... Kerry Ann, yüzüne enjekte edilen kolajen şırıngaları ile öldürüldü ve...
Jones:... Evet, <İsim>! Kerry Ann cinayetinde kullanılan kolajen maddesi Greene PharmaCorp tarafından üretiliyor! Sence bir ipucu olabilir mi?
Jones: Alden Greene'e giden bir ipucu hemde! Şu soytarıdan bir takım cevaplar alma vakti geldi de geçiyor, <İsim>!
Jones: Tabii bir de şu basın toplantısı yaptığı "Tavus Kuşu Süiti"ne de bir bakalım, doğru. İşimizi kesinlikle şansa bırakamayız!

Also on FANDOM

Random Wiki