Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Jonah Karam

1.262pages on
this wiki
Add New Page
Comments4 Share

Jonah Karam
JonahKaram.png
Profili
Tam Adı Jonah Karam
Uyruğu ABD Bayrağı.png Amerika Birleşik Devletleri
Boyu 6'1" (1,86 m)
Yaşı 38
Ağırlığı 220 lbs (105 kg)
Göz Rengi Mavi
Kan Grubu 0+
Durumu Hayatta
Vakalar Kiralık Katil Cinayeti
Çölde Ölüm
Mumya Takibindeyim
Ayrılık Ateşi
Kılıçla Ölüm
Bam Teline Basmadan
Dünya Turu'nun geri kalan çoğu vakası
"Size bildiğim her şeyi anlattım zaten... Bir hedefi takip etmek için para aldım. O hedef ise hakkın rahmetine kavuşmuş. Benim de işim burada biter haliyle."
―Jonah Karam[Kaynak]

Jonah Karam (d. 1978) Büro'da çalışan balistik uzmanıdır ve silahlar ve onlarla bağlantılı delillerin analizini yapmakla yükümlüdür. Büro'ya katılmadan önce Jonah, üç cinayet soruşturmasında şüpheli, ikisinde ise yalancı şüpheli olarak görülmüştür.

Profili

Jonah, 38 yaşında bir eski ordu mensubu, şu anda ise Büro'nun saha ve silah uzmanıdır. Jonah genel olarak mavi bir gömleğin üstüne bir çelik yelek giymekte ve boynuna askeri künye ile mavi bir eşarp takmaktadır. Bunların yanı sıra Jonah'ın safran yediği ve eski Arapça bildiği bilinmektedir.

"Çölde Ölüm"de Jonah deveye binmekte, hurma yemekte ve keçi sütü tüketmektedir.

"Kılıçla Ölüm"de Jonah Arapça ile kimya bilmektedir.

Criminal Case'te yaşadıkları

Sahra Bölgesi Olayları

Kiralık Katil Cinayeti

Oyuncu, Jonah'ın son teknoloji dürbününü bulduktan sonra kendi ile konuşmak istemiştir. Oyuncu kendisine Adem Hassan'dan bahsettiğinde Jonah, onu öldürmediğini ve tek yaptığı işin onu takip etmek olduğunu söylemiştir. Jack kendisine kurbanı neden takip ettiğini ve takip etmesi için kendisini kimin tuttuğunu sorduğunda ise direkt soruyu geçiştirerek bildiği her şeyi anlattığını söylemiştir.

Oyuncu daha sonra Jonah'ın gözetim defterini bulmuş ve üzerindeki yazılardan şüphelenerek kendisi ile tekrar konuşmak istemiştir. Jonah tekrardan ekibe kurbanı takip etmesi için tutulduğunu söylediğinde Jack, kendisine neden içinde bir seri katilin yattığından bahsetmediğini sormuş fakat Jonah, kendisini seri katil olmadığını, ama ordu da keskin nişancılık yaptığı için bir kaç kişiyi öldürmüş olduğunu belirtmiştir. Jonah'ın dediğine göre kurban, isyancı kabile liderleriyle takılmaktaydı, bu yüzden de sonu pek iyi değildi. Elindeki notlar ile Büro'nun da ulaştığı noktaya kadar geldiğini fakat daha sonra öldürüldüğünü söylemiştir.

Soruşturmanın sonunda katilin Christy Mathis olduğunun ortaya çıkması ile Jonah suçsuz bulunmuş fakat Marina, kendisinin içinde yatan seri katilden şüphelenerek kendisini araştırmak istemiştir. Jonah ile ilk konuşma pek meyve vermemişti fakat sorgu sırasında mimari yapılardan bahsetmesi, ekibin aklına Profesör Ömer Bahir'in riad evini getirmişti. Riad evinde Ömer Bahir ile konuşan ekip, Jonah'ın kendisini isyancı kabile liderleri ile tanıştırmasını istediğini fakat Ömer'in buna sıcak bakmadığını öğrenmiştir. Soruşturmanın sonundaysa Jonah'ı son bir kez sıkıştıran ekip, kendisinden "Kılıç" kod adlı birisini takip ettiğini, "Kılıç"ın kısa bir süre önce Fas'ta bulunduğunu fakat Büro'nun Fasa gelmesi ile çöle kaçtığını öğrenmiştir.

Çölde Ölüm

Oyuncu, Jonah'ın kurbanı takip etmek için kullandığı takip cihazını bulduktan sonra Jonah bir kez daha bir cinayet soruşturmasına dahil olmuş, aynı zamanda Jonah ve Carmen Martinez'in daha önceden tanıştıkları öğrenilmiştir. Dediğine göre kurbanın korumalığını yapmakta, diğer yandan da kurbanın çöl konusundaki cahilliğinden dert yanmaktaydı. Takip cihazını kullanmasının amacı ise kurbanın güvenliğini sağlamaktı. Kurbanı ölmekten kurtarmamasının tek nedeni ise kurbanın sürekli arkasından iş çevirip çöle tek başına gidiyor olmasından kaynaklanmaktaydı.

Oyuncu daha sonra Jonah'ın kurbana yazdığı, "seni yumruklamak zorunda kalsam bile koruyacağım" mesajını bulmuş ve Jonah'a bunun ne demek olduğunu sormak istemiştir. Dediğine göre Sahra oldukça tehlikeli bir yerdi ve orada kibarlığa yer yoktu, ayrıca kurban da zaten kendisine yeterince düşman edinmişti. Kendisine kurbana el sürüp sürmediği sorulduğunda ise el sürmediğini fakat bu yüzden pişman olduğunu dile getirmiştir. Çünkü kurbana medeni davranmak yerine adam akıllı yerinde oturmasını sağlasaydı, şimdi hayatta olabilirdi.

Soruşturmanın sonunda Mama Yasmine'in tutuklanması ile Jonah suçsuz bulunmuş fakat Marina, oyuncudan Jonah'ı araştırmasını istemiştir çünkü kendisine güvenmemekteydi. Marina ile birlikte petrol rafinerisini arayan oyuncu, orada bir USB bellek bulmuş ve bu bellekteki bilgiden, Jonah'ın bir keresinde Rusya'da iken kasten hedef sektirmiş olduğunu öğrenmiştir. Oyuncu kendisine bu konu ile yaklaştığında Jonah, olayın yıllar önce Rusya'da yaşandığı ve konunun kişisel olduğu dışında bir şey söylemekten kaçınmış, oyuncu kendisine baskı yaptığında ise öfkelenerek oyuncuya kendisine yeni bir muhbir bulmasını söyleyerek kapıyı çarpıp çıkmıştır. Oyuncu bu konuyu Marina'ya sormuş ve Jonah'ın sektirdiği hedefin aslında kendisi olduğunu öğrenmiştir. Marina, Moskova'da psikoloji öğrencisi olduğu dönemlerde insanların itiraf etmelerini sağlayacak sorgulama teknikleri geliştirmek üzerine çalışmaktaydı. Uyguladığı tekniğin işe yaramayacağını düşünse de Rusya başkanına milyar dolarlık yolsuzluk yaptığını itiraf ettirmeyi başarmış ve istifa etmesine neden olmuştu. Tabii bunun üzerine Rusya başkanı, Marina'yı öldürmek ve ondan intikam almak için bir kiralık katil tutmuştu ve oyuncu ile Elliot Clayton'ın çıkarıdığı bilgilere göre de kendisine ateş eden kişi Jonah'tan başkası değildi. Carmen kendisinin şahsi sebeplerden ötürü hedef sektirdiğini belirttiğinde Marina, bunun konuyla bir ilgisi olmadığını, Jonah'ın dengesiz birisi olduğunu ve oyuncuya ona güvenmemesini söylemiştir.

Mumya Takibindeyim

Oyuncu Ingrid'e durumu bildirdikten sonra Büro merkezine gelen Jonah, oyuncuya SOMBRA hakkında bilgi vereceğini söylemiştir. Jonah, oyuncu ve Archer'a kendilerini isyancıymış gibi göstermelerini söylemiştir çünkü Kılıç, isyancılara silah desteğinde bulunmakta, bu da işin içinde bir silah tüccarının olduğu anlamına gelmekteydi. Ekibin hedefi bu silah tüccarının kim olduğunu bulmak ve kendisi ile bir görüşme ayarlamaktı. Kılıç'ı tuzağa düşürmek için sabırsızlanan Jack'e Jonah, nargile salonunda tüccar hakkında daha fazla bilgi bulabileceğini söylemiştir. Nargile salonunda bir adet evrak çantası bulan oyuncu, bunun kilidini açıp Elliot Clayton'a analiz ettirdikten sonra Elliot, çantanın içinde Kılıç'ın kartının olduğu bir kara kitap ile isyancı grupların adlarının bulunduğu bir bilanço kağıdı bulmuştu. Kara kitapta parmak izi de bulan Elliot, izlerin Seamus Cummings adlı bir silah tüccarına ait olduğunu saptamıştı. Daha önce Cummings'in adının duyduğunu söyleyen Jack, kendisinin dünyanın en acımasız silah tüccarlarından biri olduğunu belirtmiştir. Kitabın yanı sıra ayrıca çantanın içinde bir adet Dubai bileti de vardı. Elliot daha sonra oyuncuya Cummings'i geçici numaradan arayarak kendisi ile oyuncuya bir görüşme ayarlamaya çalışacağını söylemiştir. Oyuncu nasıl isyancı kılığına gireceğini merak ettiği sırada ise Jonah, evrak çantasını nargile salonuna geri götüreceğini ve Elliot'a görüşme ayarlamasında yardım edeceğini söylemiştir.

Ayrılık Ateşi

Andrew Stern'ün Kılıç tarafından kaçırılması ile oyuncu, hiç vakit kaybetmeden Jonah'tan yardım istemiştir. Jonah'ın dediğine göre Kılıç, bir hedefi kaçırdığı zaman onu ülke dışına bir yere götürürdü, çünkü kaçırdığı her hedefe aynısını yapmaktaydı. Jonah'a göre Kılıç'ın sığınaklarından biri de Dubai'nin gecekondu mahallelerindeydi. Jonah oyuncuya oraya gitmeden önce yanına birisini almasını söylemiş ve bunun üzerine de oyuncu, bölgeyi iyi tanıdığı için gizli ajan Asal Havvaa'yı yanına almaya karar vermiştir.

Kılıçla Ölüm

Oyuncunun harabeye dönmüş kasaba da Jonah'ın nişancı dürbününü bulması ile Jonah üçüncü kez bir cinayet soruşturmasında şüpheli olmuştur. Nişancı dürbününü bulduğu için oyuncuya teşekkür eden Jonah, oyuncudan bölgeyi derhal terk etmesini istemiştir. Carmen kendisine Andrew'ı bulmaları gerektiğini çünkü Anir Aznag cinayetinde kilit rolü olduğunu söylemesie rağmen Jonah, oyuncuya kendisini kurtarması konusunda ısrar etmiştir.

Oyuncu Marina'dan gelen bir telefonla kendisinin Jonah tarafından sığınağa kilitlendiğini öğrenmesi ile Jonah'la bir kez daha konuşmak istemiştir. Marina her ne kadar uzun zaman önce kendisini neredeyse öldürecek olduğu için Jonah'ın güvenilmez olduğunu öne sürse de Jonah'ın tek amacı Marina'yı korumaktı. Jonah her ne kadar Marina'ya sakinleştirici hap vermiş olsa da Marina, hapı almayı reddetmiş ve onun yerine oyuncuyu aramıştı.

Soruşturmanın sonunda Anir'in ve Şef Ripley'in katili, aynı zamanda da Andrew'ı kaçıran kişi olan Kılıç'ın Ömer Bahir olduğunun ortaya çıkması ile Jonah suçsuz bulunmuş, hatta Ömer tam da zehirli gaz bombasıyla Carmen ve oyuncuyu öldürecekken karşı binada pusu kuran Jonah, Ömer'i başından vurarak ikisinin hayatını kurtarmıştır. Daha sonra aslında ölmediği, onun yerine ölmüş numarası yaptığı ortaya çıkan Ripley, Jonah'a Büro'ya katılma teklifinde bulunmuştu. Jonah her ne kadar istekli olsa da Büro'daki bazı şahıslar kendisinden şüphe etmekteydi, bu yüzden de kendisini ispatlamak için oyuncu ile birlikte yıkık kasabaya gitmişti. Sonunda kendisine yapılan teklifi geri çevirmeyen Jonah, Büro'ya saha uzmanı olarak katılmış ve oyuncu ile çalışmanın kendisini mutlu ettiğini söylemiştir.

Tehlikeli Sular

Katilin tutuklanmasının ardından Jonah ile Bombay Emniyeti'nden Şef Medhekar'ın yardımına giden oyuncu, Medhekar'dan Kumar'ın gizemli bir suçlunun peşinde olduğunu ve ölmeden önce hakkında önemli delilleri toplamış olduğunu öğrenmiştir. Su basmış caddede Deepak'ın delil kutusu bulan oyuncu, Deepak'ın peşinde olduğu suçlunun Om Padmasana olduğunu ve Om Padmasana'nın da aslında oyuncunun Pasifik Koyu Emniyet Müdürlüğü'nde çalıştığı sırada Ren Kanyonu'nda karşılaştığı bir hippi olan Ezra Hope'tan başkası olmadığını ortaya çıkarmıştır.

Gurunun, ekibin ruhsal karmasını temizleme konusundaki önerisi üzerine tekrar müzeye giden oyuncu, orada üzerinde garip bir sembol olan bir muska bulmuş ve Armand Dupont'a gösterdikten sonra bunun Hint kültüründe özür amacıyla verildiğini öğrenmiştir. Guruyu mitoloji pazarlığı yaptığı için tutuklayamayacağı için Jonah, onun yerine muskayı özür maliyetinde Marina Romanova'ya vermek istemişti.

Jonah, Moskova'da öğrenci olduğu dönemlerde Marina'yı vurmakla görevlendirildiğini fakat bilerek hedefini ıskaladığını, çünkü ilk görüşte ona aşık olduğunu dile getirmiştir. Marina, Jonah'ın özrünü kısmen kabul etmiş ve dostluğunu kazanmak için bir muskanın yetmeyeceğini belirtmiştir. Marina son olarak Jonah'ı öpmek gibi bir niyeti olmadığını söyleyerek ikisini odasından göndermiştir.

Ölüm Maçı

Analizler

Jonah'ın görevi, silahlar ve onlarla bağlantılı olan delillerin analizini yapmaktır. Analizlerin süresi, nesne analizinin zorluğuna göre değişiklik gösterebilir. Jonah'ın şu ana kadar yaptığı analizler aşağıdaki gibidir.

Vaka #15: Ölümcül Gece

  • Mermi Kovanı (09:00:00)

Vaka #16: Cinayete Giden Ekspres Yol

  • Ev Yapımı Bomba (12:00:00)

Vaka #17: Horseback Dağı

  • Tabanca (12:00:00)

Vaka #20: Tehlikeli Sular

  • Tabanca (09:00:00)

Vaka #22: Kanlı Bollywood

  • Katar (12:00:00)

Vaka #29: Bir Ölüm Dileği

  • Tabanca (12:00:00)

Vaka #30: Cinayet Oyunları

  • Arbalet (09:00:00)

Vaka #32: Aşkın Bıçağı Kördür

  • Bıçak (03:00:00)

Vaka #35: Kanguruları da Vururlar

  • Tabanca (12:00:00)
  • Patlayıcılar (15:00:00)

Vaka #36: Gizemli Ada - Mavi Ceset

  • Kurşunlar (09:00:00)

Vaka #37: Alev Alev

  • Tüfek Şarjörü (12:00:00)
  • Motor Parçası (09:00:00)

Vaka #38: Ölümün Çarkı

  • Yay (03:00:00)

Vaka #42: Gözler Önünde

  • Kovan (09:00:00)

Vaka #45: Karanlıklar Ulusu

  • Nişancı Tüfeği (09:00:00)

Vaka #50: Can Alıcı Kampanya

  • Elektronik Cihaz (03:00:00)

Vaka #52: Çifte Bela

  • Bomba (09:00:00)

Vaka #53: Zirvedeki Dolaplar

  • Silah Kutusu (09:00:00)

Vaka #54: Gökten Casus Yağıyor

  • Teleskop Kod Numarası (12:00:00)

Galeri

Navigasyon

Also on Fandom

Random Wiki