FANDOM

Justin Lawson
JustinLawson55
Profili
Tam Adı Justin Lawson
Boyu 5'8" (1,72 m)
Yaşı 34*
Ağırlığı 165 lbs (73 kg)
Göz Rengi Mavi
Kan Grubu 0-
Durumu Merhum
Vakalar Ateş Hattında(yalancı şüpheli)
Yüksek Uçan Alçak Konar(yalancı şüpheli)
Kadın Katili'nin Sonu(şüpheli)
Şartlı Tahliye Olamadan(yalancı şüpheli)
Doğu'nun Zaferi(yalancı şüpheli)
Makyavelist Aday(yalancı şüpheli)
Ağır Basan Kefe(şüpheli)
Ok Yaydan Çıktı(şüpheli)
Yeni Gerçek!(yalancı şüpheli)
Son Vazife(öldürüldü)
Geçmişin Gizemleri'nin kalan vakaları

Justin Lawson Geçmişin Gizemleri'nde görülen bir ikincil karakterdir. Lawson ayrıca Kadın Katili'nin Sonu, Ağır Basan Kefe ve Ok Yaydan Çıktı vakalarında bir şüpheli ve Ateş Hattında, Yüksek Uçan Alçak Konar, Şartlı Tahliye Olamadan, Doğu'nun Zaferi ve Makyavelist Aday vakalarında bir yalancı şüphelidir.

Profili

Justin Lawson, Concordia şehrinin mevcut Valisidir ve 34 yaşındadır. Lawson bundan önce sırayla bölge savcısı, yargıç ve vali vekili görevlerinde bulunmuştu. Lawson kısa sarı saçlıdır ve üzerine açık kahverengi bir ceket ile içine beyaz bir gömlekle birlikte koyu kahverengi bir kazak giyer. Aynı zamanda başına ceketiyle aynı renkte bir şapka takar.

Criminal Case'deki Rolü

Ateş Hattında

Otis Kidd cinayetinin soruşturması kapandıktan sonra Lawson, oyuncu ile konuşmak istediğini Arthur Wright'a bildirmişti. Lawson, oyuncunun önceden de karşılaştığı Peder Donovan hakkında konuşmak istiyordu. Dediğine göre Donovan, göçmen davasına olan bağlılığından ötürü yakın takibe alınmıştı ve bu yüzden adının herhangi bir suçlamadan temizlenmesini istiyor fakat bunu kendi inisiyatifi ile yaptığı için Donovan'ın özellikle haberinin olmasını istemiyordu.

Oyuncu aramalarının sonucunda Donovan'ın sık sık Madam Xiang'ın genelevine gittiği bulgusuna ulaşmıştır. Xiang'ın dediğine göre Donovan, kızlarını "dürüst iş" vaadiyle elinden alıp işçilik yerine köleliğe mahkum ediyordu. Oyuncu kendisine bundan bahsedince ve önceki soruşturmada hakkında bulunan delile bakıldığında ise Donovan'ın iyi bir adam olduğuna ve cemiyeti için en iyisini yaptığına inandığını dile getirmiştir.

İçinden Tren Geçen Vaka

Lawson, Oscar Trefusis'in Edward Whimple tarafından yürütülen göçmen sömürüsü tezgahının içinde olduğunu öğrendikten sonra oyuncu ile birlikte Trefusis'i sıkıştırmaya gitmiş fakat Trefusis, kendisine görünüşte asılsız iddialar yönelttikleri gerekçesiyle ikisini evinden yollamıştı. Oyuncu daha sonra Trefusis'in Whimple'a yaptığı havale kağıdını bulmuş ve Trefusis'i bununla sıkıştırmıştır. Kanıtlar karşısında verecek cevabı olmayan Trefusis, hem Lawson'a para cezasını ödemiş, hem de Lawson'un emri üzerine hizmetçisi Audrey Scott'un belgelerini geri teslim etmiştir.

Yüksek Uçan Alçak Konar

Orville West'in katilinin tutuklanmasının ardından olaydan sağ kurtulan Walter Cumberbatch ile konuşan oyuncu, Justin'in zor zamanlardan geçtiğinden bahsetmişti. Bunun nedenini merak eden oyuncu Justin'in cüzdanını, onun içinde de Abigail Baines adlı birine ait bir ölüm ilanı bulmuştu. Evie'nin dediğine göre Abigail, Justin ile evliliğinden iki gün önce gelinliğini almaya gittiği sırada iki tane serseri tarafından saldırıya uğramış ve öldürülmüştü. Justin'in dediğine göre saldırganlar yakalanmış fakat hafif bir cezayla kurtulmuşlardı. Bu da Justin'i bölge savcısı olmaya itmiş ve şehirde adaletin tam anlamıyla sağlanması için elinden geleni yapmaya teşvik etmiş, hatta kamçılamıştır.

Kendi Düşen Ağlamaz

Lawson, Takakura'nın nihayet emekliye ayrılmasının ardından yargıç olarak Concordia'da adaletin ne olursa olsun sağlanacağına dair Vali Castletown'un huzurunda yemin etmiş, son olarak da yardımlarından ötürü oyuncuya şükranlarını sunmuştur.

Kadın Katili'nin Sonu

Oyuncu Fiona'nın masasını aradıktan sonra 2 viski bardağı bulmuştur ve parmak izlerinin Lawson'a ait olduğu ortaya çıkmıştır. Oyuncu Lawson ile konuşmaya gittiğinde Lawson Fiona'nın Lavender Lust düşkünlüğü dışında hakimin nasıl biri olduğunu görmek istemiştir.Tabiki Lawson Fiona'nın karanlık işleriyle ilgilenmeyeceğini söylemiştir.Oyuncu daha sonra Kadın Katili'nin saklanmaya yerini araştırmaya gittiğinde bir kasa bulmuş ve kasanın içerisinde "Bart McMullen" ve "Tommy Fletcher" isimlerinin yazdığı iki bileklik bulmuştur.Evie bu isimlerin Lawson'un nişanlısının gelinlik almaya gittiğinde öldüren iki kişi olduğunu söylemiştir ve bu kişiler Fiona ile bağlantılıydı. Bunun üzerine Lawson ile tekrar konuşmaya giden oyuncu Lawson'un Fiona ile bunun için buluşmaya gittiğini iddia etmiş fakat Lawson böyle bir şey olmadığını söylemiştir ve artık daha fazla duymak istemediğini ve Abigail'in anısını yaşatmak için afyon içmeyi denediğini söylemiştir

Soruşturmanın sonunda Finley Flanagan'ın tutuklanmasıyla Lawson suçsuz bulunmuştur.

Şartlı Tahliye Olamadan

Kev O'Connell cinayetinin soruşturması kapandıktan sonra oyuncu hapishanede birtakım yolsuzluk yapan gardiyanlar olduğunu öğrenmiştir. Bunun üzerine Avlu'yu araştıran oyuncu bir posta kutusunda İtalyanca katil hapishane müdürüne yazılmış bir telgraf bulmuştur. Bunun üzerine Jeremiah Shankshaw ile konuşmaya gittiğinde Shankshaw yolsuz gardiyanların bir listesini tutuğunu söylemiştir. Liste bulunduktan sonra oyuncu Lawson ile konuşmaya gitmiş ve Lawson, mafyayla bağlantılı bütün gardiyanların uzaklaştırıldığını ve yeni müdür tahliye edildiğini söylemiştir ve nihayetinde Finley Flanagan geçici hücreden hapishaneye yollanmıştır.

Doğu'nun Zaferi

Seamus O'Neill'in tutuklanmasından sonra oyuncu Vittorio'nun kasasının şifresini yazdığı bir büst bulmuştur.Bunun üzerine Adrienna Brassiere ile konuşmaya büstteki rakamların Vittorio'nun kasasının şifresi olduğunu öğrenmiştir. Daha sonra oyuncu sözde "Dini Amaçlar için kullandığı" şapelde kasayı bulmuştur.Kasada sahte demir yolu için belgeler bulmuştur.Bunun üzerine Justin Lawson ile konuşmaya giden oyuncu bu belgelerle arsası alınan herkese arsasının geri verileceğini bildirmiştir.

Güvenliksiz Korunak

Soruşturmadan sonra Vali Castletown Lawson'a Vali Vekilliği başvurusunun kabul edildiğini söylemiştir.Artık Vali Vekili olan Lawson Concordia halkı önünde görevini en iyi şekilde yapacağını bildirmiştir.

Makyavelist Aday

Lissa Avery soruşturmasından sonra Lawson zepline gelip Archie Rochester'in asistanı olarak geldiğini söylemiştir.Aslında Archie'nin Lawson'un Yanında casusluk yapması için gönderilidiğini iddia etmiştir.Fakat Archie hukuk diploması olduğunu söylemiştir fakat Lawson ona inanmıyordu. Lawson'un bu iddiası üzerine Senatör Rochester'ın evini araştırmaya giden oyuncu soluk bir diploma olduğunu bulmuştur.Pudra ile diplomadaki yazıyı ortaya çıkaran oyuncu Archie'nin gerçekten hukuk diploması olduğunu ve asistan olarak işe başlamasından sorun olmayacağı ortaya çıkmıştır.Bunun üzerine Archie ile konuşmaya giden Lawson ve oyuncu Archie'nin asistan olarak işe başlamasında bir sorun olmayacağını belirtmiş bunun üzerine Archie böbürlenerek ailesiyle bir ortak noktada buluşmak gerektiğini hatta belirli farkları olmadığını belirtmiştir fakat Lawson onu satın alamayacaklarını ve kolayca kullanamayacaklarını söylemiştir.

Ağır Basan Kefe

Oyuncu kurbanın asıl öldürüldüğü yer olan Rochester deposunu araştırmaya gittiği zaman orada bir puro kutusu bulmuş ve bu puro kutusundaki monogramın Justin Lawson'a ait olduğunu ortaya çıkarmıştır. Oyuncu Lawson ile konuşmaya gittiğinde Lawson Archie'nin aslında ölmesi değilde hapiste olması gerektiğini düşünmüştür. Oyuncu Lawson'a puro kutusunun depoya nasıl gittiğini sorduğunda Archie'nin çalmış olacağını söylemiştir.

Daha sonra Charles iki beyin kavgaya tutuştuğunu söylediğinde bu iki beyin Vali Vekili Lawson ve Malcolm Rochester olduğunu görmüştür. Malcolm Archie'yi öldürenin Lawson olduğunu iddia ettiğinde Lawson bir kanun adamı olduğunu ve Rochester ailesinin aksine.Fakat sonra Oyuncu gelmiş ve ikiside bir birinden özür dilemiştir.

Kavgadan sonra oyuncu adliye heykelini araştırmış ve orada bir paramparça belge bulmuştur. Ve o belgede Archie'ye 100 Concordia şilini maaş zammı yapılacağı Justin Lawson tarafından imzalanmıştır. Oyuncu Lawson ile konuşmaya gitmiş ve Lawson aslında kendisini kızdırmak için yaptığını söylemiştir.

Soruşturmanın sonunda Samson Drake'in tutuklanmasıyla Lawson suçsuz bulunmuştur.

Daha sonra Adliye'den silah seslerinin geldiğine dair ihbar gelmiş ve olay yerine intikal eden oyuncu, Vali Vekili Lawson'u omzundan vurulmuş halde bulmuştu. Lawson saldırganı görmediği için olay mahallini arayan oyuncu, orada suikast girişiminde kullanılan tabancayı bulmuş ve üzerindeki parmak izlerinin, daha önce cinayet ve yolsuzluktan tutuklanan eski başmüfettiş Eleanor Halsted'e ait olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca Halsted'in, muhtemelen Lawson'u öldürmesi için salıverilme emrini veren de Müdür Mulroney'den başkası değildi. Oyuncu bunun üzerine Lawson'a Mulroney'in ihanetini ve Halsted'in dışarıda olduğunu bildirmiştir.

Diğer taraftan oyuncu ve Charlie, Maddie'nin bebek beklediğini öğrenmişlerdi. Daha sonra Lawson, Mulroney'i resmen görevinden azlettiğini açıklamıştır

Ok Yaydan Çıktı

Oyuncu kurbanın Lawson'a verdiği iyileşme dileği hediyesini bulduktan sonra Lawson ile konuşmak istemişti. Justin fiziken iyi görünse de zihnen oldukça öfkeliydi çünkü şehrin önemli şahsiyetleri bir bir indiriliyordu ve Concordia Valisi'nin suikastına sessiz kalınamazdı. Lawson son olarak oyuncuya valinin katilinin bir an önce yakalanmasını söylemiştir.

Oyuncu daha sonra Lawson'un kurbanı tembellikle itham ettiği bir not bulmuş ve kendisine bunu sormak istemişti. Dediğine göre Castletown ile çalışmak deveye hendek atlatmaktan bile daha zordu çünkü tek ilgilendiği şey kurdele kesmek, sürekli tatile çıkmak, yani kısacası işini yapmamaktı.

Soruşturmanın sonunda Eleanor Halsted'in tutuklanması ile Lawson suçsuz bulunmuştur. Fakat oyuncu daha sonra Lawson'un eşyaları arasında "Adalet Tugayı" amblemli bir askeri kep bulmuş ve kendisine bunu sormak istemişti. Lawson oyuncuya Adalet Tugayı'nın üçüncü bir güvenlik birimi olduğunu ve yozlaşmanın giremediği bir birlik olarak Concordia'da güven ve huzurun sağlanmasına katkıda bulunacağını söylemiş, son olarak da oyuncuyu göreve başlama törenine davet etmiştir.

Lawson açılış konuşmasında kendi hükümetinin adalet adına yeni bir dönemin başlangıcı olduğunu belirtmişti. Lawson ayrıca şehrin güvenliği için Concordia genelinde olağanüstü hal ilan etmiş ve özgür basını ortadan kaldırdığını duyurmuştu, bunun yerine ise halk haberleri sadece "Yeni Gerçek" adlı, sadece gerçek ve tarafsız haberlerin verileceğini iddia ettiği tek bir kaynaktan alabilecekti.

Yeni Gerçek!

Lawson'un valiliğe atanmasının üzerinden altı ay geçmiş ve Lawson şehirde tam anlamıyla bir polis devleti yaratmıştı. Bunun yanı sıra "Yeni Gerçek" gazetesi yalnızca rejimin borazanlığını yapmaktaydı ve Adalet Tugayı'na da rejim aleyhine konuşan herkesi tutuklama yetkisi verilmişti. Lawson ayrıca Concordia Polis Teşkilatı'nı da kendisine bağlamış ve orayı da Tugay'ın kuklası haline getirmişti.

Daha sonra Vali Lawson, oyuncuya Hakim Takakura'nın katilinin bir an önce yakalanmasını emretmiş ve olağanüstü hal koşullarının emrettiği üzere katilin yakalaması durumunda duruşmaya başkanlık edeceğini söylemişti.

Florence Samuels tutuklanması esnasında Lawson'un kendisinin ilham kaynağı olduğunu ve ona aşık olduğunu itiraf etmişti. Dediğine göre Takakura'nın Lawson'dan insafsız bir zalim diye bahsettiğini duyduğu için onu öldürmüştü. Lawson, Florence'in sırf kendi aşk anlayışı adına şehrin saygın bir kamu çalışanını öldürmüş olmasına istikrah etmişti. Lawson ayrıca rejime karşı bir komplo varsa bile bunun Adalet Tugayı tarafından inceleneceğini söylemiş ve Florence'in ertesi gün öğlen vakti şehir meydanında kellesinin uçurulmasına karar vermişti. Bu aynı zamanda şehirde son elli yılda uygulanan ilk idam cezasıydı.

Florence'in idam edilmesine müsaade etmek istemeyen oyuncu, Florence'i hapisten kaçırmış fakat bu bir şekilde Lawson'un kulağına gitmişti. Küplere binen Lawson bunun emre itaatsizlik demek olduğunu ve şu anda Uçan Takımı feshetmiyor ise bunun Takım'ın geçmişteki başarılarından kaynaklandığını söylemiştir. Fakat Uçan Takım'ın ayrıcalıklarını iptal etmiş ve Takım'dan Diego'nun kovulmasını istemiş, üstüne eğer emrine itaat edilmezse Takım'ı kapatmakla tehdit etmişti. Lawson'un dediklerini işiten Diego, Takım'dan kendisi istifa etmeye karar vermişti.

Suçlular ve Cezaları

Katil Vaka Cezası
Kev O'Connell Günahkarlar ve Azizler 20 yıl hapis
Elias Willingham Gözleri Tamamen Kapalı 15 yıl hapis
Mauro Massetti İçkiyi Fazla Kaçırma 25 yıl hapis
Madam Xiang Vur Deyince Öldürdü 7 yıl hapis
Fiona Flanagan Ölüm Bir Kabare Kaçtığı ve sonra da öldürüldüğü için ceza verilmedi.
Jeremiah Shankshaw Şartlı Tahliye Olamadan 25 yıl hapis
Lucy Liang Hayaletlere Kapılanlar 11 yıl hapis
Vinnie Costa Küçük Evde Cinayet 10 yıl hapis
Dorothy McBain 3.10 Ölüm Treni 25 yıl hapis
Clay Westwood Kan Gölü 25 yıl hapis
Seamus O'Neill Doğu'nun Zaferi 10 yıl hapis
Margherita Morello Bizi Ayıran Nehir 25 yıl hapis
Kieran Quinlan Yurttaş Kanı 25 yıl hapis
Reggie Bates Dilini Tut Müebbet hapis
Wilbur Owens Doğrularından Vazgeçme 20 yıl hapis
Timmy Tanner Köprüleri Atmak Çocuk Islah Evi
Adrienna Brassiere Aşkta ve Savaşta Müebbet hapis
Francine Zıkkımın Kökü 20 yıl hapis
Easton Belmont Kıssadan Hisse 25 yıl hapis
Gail Harper Sıkıysa Tutukla 20 yıl hapis
Eliza Rheinberg Ölme Atım Ölme 18 yıl hapis
Hector Harvey Herkesin Ağzında 25 yıl hapis
Larry Rochester Konunun Kalbi 50 yıl hapis
Cordelia Putnam Cadı Kazanı 25 yıl hapis
Annabel Leigh Mezarlık Vardiyası Müebbet hapis
Dwayne Reed Doktor, Engellendi Psikiyatri tedavisi
Faith Woodford Son Bir Tur 20 yıl hapis
Johnny Torrents Cinnetmekan Müebbet hapis
Sylvia May Güvenliksiz Korunak Müebbet hapis
Florence Samuels Yeni Gerçek! Kellesi vurularak ölüm