Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Martha Price

1.263pages on
this wiki
Add New Page
Comments3 Share

Şüpheli
MP.png
Profili
İsmi

Martha Price

Boyu

5'4" (1,63m)

Yaşı

55

Ağırlığı

150 Ibs (68kg)

Göz rengi

Yeşil

Kan grubu

A+

Durumu

Hayatta

Vakalar

Kan ve Zafer(adı geçti)
Belalı Sular
Sür, Sallan, Öl
Bir Cenaze ve bir Düğün(adı geçti)
İyi Kızlar Ölmez
Her Şey Burada Sona Eriyor

Martha Price (d. 1958), Grimsborough Başkanlık Seçimlerinde belediye başkanı adayı ve Başkan Howard Johnson'ın bir numaralı rakibidir. Martha aynı zamanda Belalı Sular (Vaka #43), Sür, Sallan, Öl (Vaka #46), İyi Kızlar Ölmez (Vaka #48) ve Her Şey Burada Sona Eriyor (Vaka #51) 'de şüphelidir.  

Profili

Martha 55 yaşında, yeşil gözlü ve kısa sarı saçlı bir kadındır. Mavi bir ceketin içine yine mavi bir üst giyer. Ceketinin sol göğsünde "OYLAR MAVİ'YE" yazılı bir rozet takar. Martha, 150 Ibs (68 kg) ağırlığındadır ve kan grubu A+'tir. Boynuna altın bir kolye takar ve güneş gözlüğü vardır.

Belalı Sular'da Martha ruj sürer, bir yelkenle denize açılmıştır ve bal likörü (ballı ve alkollü bir içki) içer.

Sür, Sallan, Öl'de Martha golf oynar ve içki içer.

İyi Kızlar Ölmez'de Martha mavi bir göz boyası sürer, topuklu ayakkabı giyer, talk (bir çeşit mineral) kullanır ve akapunktur ile ilgilenir.

Her Şey Burada Sona Eriyor'da Martha, "OYLAR MAVİYE" rozeti yerine "OY VERDİM" rozeti takmaktadır. Bu vakada ayrıca Martha'nın silah kullanmayı bildiği ve sağlak olduğu ortaya çıkmıştır.

Vakalardaki Rolleri

Martha, Grimsborough Belediye Başkanlık Seçimlerinde Mavi Parti'nin adayı ve Kırmızı Parti'nin genel başkanı Howard Johnson'ın bir numaralı rakibidir.

Martha'nın ismi ilk olarak Kan ve Zafer (Vaka #42)'nin Ek Soruşturmasında ekip, Kırmızı Parti'nin bahçe şöleninde Mavi Parti reklamlı bir afiş buldukları sırada geçmiştir.

Belalı Sular

Martha00.png

Ekip, yat gezisi sırasında denizden Andrew Ashworth'ün cesedini çıkartır çıkartmaz direkt olarak Martha ile konuşmuşlardır. Martha, cinayetin kendisine Kırmızı Parti tarafından kurulan "kirli bir tezgah" olabileceğini dile getirmiştir. Martha, Andrew'den hoşlanmıyordu, çünkü adamda Martha'nın önem verdiği ailevi değerlerden eser yoktu. Ekip, bunun üzerine Isabella Fairchild ile Martha'nın neden kurbandan hoşlanmadığı hakkında konuşmuşlardır.

Ekip, Mavi Parti yatının cinayet için kullanıldığını ortaya çıkardıklarında Martha'yı karakola almışlardır. Martha, cinayetle bir alakası olmadığını söylemiş ve ekibe, yat limana döndükten sonra yatı arama izni vermiş, fakat yatın limanda olmaması Jones'u kızdırmıştı. Dediğine göre Martha, zengin seçmenlerini etkilemek için yatı henüz yeni satın almış, hatta yatın Archibald Ashworth tarafından indirimli bir fiyata alındığından da bahsetmiştir.

Ekip, Martha ile bu kez Isabella ve Andrew'ın ilişkisi hakkında konuşmuşlardır. Martha, Isabella'nın müstehcen sırlarından hoşlanmamış, bu da Martha'yı, Andrew'ın her fırsatta Isabella'yı kendisinden uzaklaştırdığını itiraf etmeye zorlamıştır. Martha, bu yüzden Isabella'nın müstehcen bir hayat yaşamasını önlemek için sürekli onun yanında bulunmuş, misal yat gezisine çıkarmıştır. Fakat Andrew'ın Isabella'yı sürekli Jezabela'nın Zindanına götürmüş olması kızın hayatını tepe-taklak etmiştir.

Mavi Parti.png

Amir King, ekip Isabella'yı tutukladıktan sonra ekibe, Martha'nın yatına bomba konduğundan şikayetçi olduğunu belirtmiştir. Jones, Amir'in Kırmızı Parti'yi desteklediğini belirttiğinde Amir King, Martha her ne kadar Başkan'ın rakibi de olsa, ona da bir vatandaş gibi davranılmalıydı. Ekip, yatta bir paket bulmuşlar ve paketin güvenli olduğundan emin olduktan sonra paketi açmışlardır. Fakat paketin içinden çıkan Kırmızı Parti'ye ait bir şeker dağıtıcısı idi. Ekip Martha'ya bunu anlattıklarında Martha buna epey bir sinirlenmişti, buna karlılıkta ekip, ilk kurşunu onun attığını dile getirmişlerdir. Sonuçta Martha, herhangi bir tehdit bulunmadığı için rahatlamıştı.

Sür, Sallan, Öl

Ekip, televizyonda Martha'nın Tony Webb'i azarladığını görmüşler ve bu konu hakkında Martha ile konuşmaya gitmişlerdir. Dediğine göre Tony, onun kampanyasının değer verdiği şeylerin hiç birine sahip değildi. Bunlardan sadece bir tanesi de çapkınlık huylarıydı, çünkü Martha'nın kampanyası, Grimsborough'nun işçi sınıfını temsil ediyordu. Jones, Mavi Parti adayının hiç sempati göstermediğini düşünmekteydi, bu yüzden de kendisi ile siyasi genel merkezini inceledikten sonra tekrar konuşmak istemişlerdir.

Jones, Martha'yı cinayet detaylarını televizyonda, üstelikte son derece düşmani bir tavırla anlatması konusunda azarlamış ve televizyon konuşmaları sırasında daha sıkı olması konusunda uyarmıştır. Ekip, daha sonra Tony'nin, Martha'nın seçim kampanyasıyla alakalı olduğunu gösteren bir tişört bulduklarında Martha, tişörtlerin halka dağıtılmadığını, çünkü Tony'nin çapkınlık skandallarından haberi olduğunu dile getirmiştir. Aynı zamanda bir anne olduğu için de, sponsorlarının ailevi değerlere saygılı kişiler olmasına dikkat etmeliydi, çünkü kendi kızıda Mavi Parti'de stajyerdi. Anlaşıldığı üzere Martha'nın Tony ile yollarını ayırması olayını Tony fazla ciddiye almış ve Mavi Parti'ye bu ihanetinden ötürü öfke kusmuştu.

Vakanın sonunda Martha, her ne kadar golf efsanesinden nefret ediyor olsa da, katil olan Harold Knight tutuklandığı için serbest bırakılmıştır. Ek soruşturmada Martha, ekipten özellikle kızına karşı yapılacak ters bir durum olup olmadığını öğrenmek için tekrar ekipten yardım istemiştir.

İyi Kızlar Ölmez

Martha, kızı Abigail'in öldürüldüğü bu vakada tekrar görülmüştür. Ekip, Abigail'in bulunduğu odanın kapısını kırıp içeriye girdiklerinde Abigail'in yanmış cesedi ile karşılaşmışlar ve Martha, kızının cesedini görmesi üzerine bayılmış ve hastaneye kaldırılmıştır.

Ekip, Martha'yı Mavi Parti'nin marinasında gördükten sonra, kendisini neden hastaneden çıkıp ta marinaya geldiği konusunda sorgulamışlardır. Martha, rahmetli kızı Abigail'in bekaret birliği başkanı olduğunu ve bunun kampanyasının temeli olduğunu belirtmiştir. Fakat Grace, Martha'nın kampanyasından ziyade kızının ölmüş olmasına daha fazla önem vermesi gerektiğini düşünmekteydi.

Serena Johnson, ekibe Abigail'in hamileliğinden bahsettikten sonra ekip, Martha ile bu konu hakkında konuşmaya gitmişlerdir. Ekibin bu konuyu açması Martha'yı kızdırmıştı fakat, her ne kadar bu, katili yakalamayı kolaylaştıracak olsa da Martha, bu konu hakkında daha fazla konuşmak istememiş ve yeni bir kampanya etkinliği olduğunu söyleyerek çıkmıştır. Bunun üzerine ekip, Martha'nın bu vakada kendilerine yardımcı olmak istemediğini düşünmeye başlamışlardır.

Martha ve Serena arasındaki rekabetin, (özellikle de Abigail'in bakirelik durumu yüzünden) iyice kızıştığı bir anda Ramirez, ekibe Abigail'in çantasını getirmiş ve ekip, çantanın içinde ki kürtaj randevusu kartına dayanarak Abigail'in hamile olduğunu doğrulamışlardır. Grace, bu durum karşısında şoka uğramıştı çünkü Abigail'in yaptıkları, annesinin kampanyasının birebir zıttıydı çünkü Martha, kendi kampanyasında kürtajı yasaklayacağını da belirtmişti. Ekip, Martha ile bir kez daha konuşmaya gitmişler fakat Martha, kızının hamilelik sırrı hakkında konuşmak istememiştir, çünkü bunun, seçimleri kaybetmesine neden olabileceğini düşünmekteydi. Martha'nın siyasi kariyerini ailesinden üstün görmesi Grace'i öfkelendirmişti, fakat her ne kadar Martha, ekibe bu vakada yardımcı olmak istemese de, vakanın sonunda cinayetin asıl nedeninin Abigail ve en iyi arkadaşı olan Sabrina Kingston arasında yaşanan bir anlaşmazlık olduğu anlaşılmış ve Martha serbest bırakılmıştır.

Her Şey Burada Sona Eriyor

Akçaağaç Tepeleri'nde yeni yetme bir sosyetik ve, oranın insanlarına göre, bir yabancı olan Adam Bentley'nin Kırmızı Parti Bürosunda öldürüldüğü bu vakada Martha, başkanlık seçimlerine aday olduğu için Halifax Otelinin Mavi PArti toplantı odasında görülür görülmez sorguya alınmıştır. Martha, Adam'ın Kırmızı Parti Bürosunda öldürülmesi üzerine Grimsborough Başkanlık Seçimlerini kazanacağını, çünkü Kırmızı Partinin kana susamış ruh hastalarından oluştuğunu ve kendi siyasi hedeflerine ulaşabilmek için her türlü pisliği yapabileceklerini dile getirmiştir. Çünkü kendi siyasi görüşü dürüstlük ve ahlak üzerine iken, Kırmızı Partinin ki ise yanlışlık ve çarpıklık üzerine idi.

Ekip, daha sonra Martha'nın Kırmızı Parti Bürosunda bulunduğunu doğrulayan bir mobese görüntüsü bulmuşlar ve Martha'nın Kırmızı Parti Bürosuna gizlice girip Adam'ı öldürdüğüne inanmaya başlamışlardır, fakat Martha, Johnson'ın suçu kendi üzerine yıkmaya çalıştığını dile getirerek kendisini savunmuştur. Dediğine göre amacı Adam'ı öldürmek değil, seçimin son saatlerinde her hangi bir hile huda olup olmadığını anlamaktı.

Lola Vallez'in, kazananın Howard Johnson olduğunu, yani Martha'nın seçimleri kaybettiğini açıklamasından sonra Amir King, Adam'ın katilinin bir an önce bulunmasını istemiştir. Ekip, seçim podyumunu aradıktan sonra parçalanmış bir kağıt bulmuşlar ve bunu birleştirdikten sonra bunun, üzerinde Martha'nın adının yazdığı bir seçim konuşması olduğunu saptamışlardır. Ekip, bunun üzerine seçimleri kaybettiği için üzgün olan Martha ile konuşmaya gitmişler ve Martha ile Howard'ın aslında birlikte hareket ettiklerinden şüphelenmişlerdir. Martha, daha önce Howard'ın da tutmuş olduğu bir konuşma danışmanı tuttuğunu, fakat aynı danışmanı Howard'ın da tutmuş olduğunu öğrendikten sonra onu kovduğunu belirtmiştir. Ayrıca Martha, silah kullanmayı bildiğini belirttiği halde Adam'ın ölümü ile hiç bir alakası olmadığını dile getirmiştir. Vakanın sonunda Martha'nın doğruyu söylediği ortaya çıkmıştır, çünkü Adam'ın katili, Amir Samuel King'den başkası değildi. King, ekip kendisini tutuklamaya gittiklerinde Adam'ı öldürdüğünü itiraf etmiş ve suçluluk duygusundan ötürü ve yakalanmamak için kendi canına kıymıştır. Bu sayede, Martha'da dahil, bütün şüphelilerin masum oldukları anlaşılmıştır.

Ek Bilgi

  • Martha, dört tane vakada görülen şüphelilerden biridir.
  • Martha, ünlü ABD'li politikacı Hillary Clinton ile büyük benzerlikler göstermektedir.
    • Aynı zamanda Mavi Parti, gerçek hayattaki, aynı şekilde renkleri mavi olan ve Hillary Clinton'ın partisi olan Demokrat Parti'nin oyundaki halidir.

Galeri

Also on Fandom

Random Wiki