Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Nataşa Romanova

1.262pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

Nataşa Romanova
NataşaRomanova.png
Profili
Tam Adı Natalya Romanova
Наталья Романова
Uyruğu Rusya Bayrağı.png Rusya
Boyu 5'7" (1,70 m)
Yaşı 56
Ağırlığı 137 lbs (59 kg)
Göz Rengi Kahverengi
Kan Grubu A+
Durumu Hayatta
Vakalar Kılıçla Ölüm
Moskova Köstebeği
Sadece Gerçek Kalır(yalancı şüpheli)
Cinayete Giden Ekspres Yol
Cinayet İçin Geri Sayım(tutuklandı)
İşlenmemiş Cevher(adı geçti)
En Karanlık An(öldürüldü)

Natalya "Nataşa" Romanova (Rusça: Наталья "Наташа" Романова; İng.: Natasha Romanova; d. 1960) Moskova Köstebeği, Cinayete Giden Ekspres Yol ve Cinayet İçin Geri Sayım vakalarında bir şüphelidir. Nataşa En Karanlık An'da öldürülmüştür.

Profili

Nataşa, COSMORUS'un 56 yaşındaki başkanı ve Büro'nun profil uzmanı Marina Romanova'nın annesidir. Nataşa orta uzunlukta kızıl saçlara sahiptir ve koyu yeşil bir takım elbise giymekle birlikte boynuna altın sikkeli bir kolye takmaktadır.

"Moskova Köstebeği"nde Nataşa votka içer, Tolstoy okur ve dana strogonof yer.

"Cinayete Giden Ekspres Yol"da Nataşa sigara içer ve pelmeni yer.

"Cinayete Geri Sayım"da Nataşa beşparmak yer, fletris oynar ve fizik bilir.

Vakalardaki Rolleri

Kılıçla Ölüm

Nataşa, Irak'a paraşütle gönderdiği USB Bellek yardımı ile oyuncunun yardımını istemişti. İddiasına göre başkanlığını yaptığı Rus Uzay Araştırma Servisi COSMORUS'a yabancı ajanlar sızmıştı. Olası bir güvenlik ihlali dünyadaki bütün altyapı sistemlerini çökerteceği için de Büro'nun yardımına ihtiyaç duymaktaydı. Kızı Marina her ne kadar annesinin güvenilmez birisi olduğunu söylese de Şef Ripley yine de duruma el atılması gerektiği kanaatindeydi.

Moskova Köstebeği

Soruşturma başlamadan önce Büro merkezine gelen Nataşa, oyuncuyu kısaca bilgilendirmiştir. Dediğine göre COSMORUS'un yeni projesinde son ayağa girilmişti ve teşkilatın içinde bir köstebek olma ihtimali vardı. Nataşa oyuncuya, Moskova'da ki görevine başlamadan önce kendisi ile Kızıl Meydan'da buluşmasını, bu sayede şehrin havasını yakalayabileceğini söylemiştir. Jack Archer ile birlikte Kızıl Meydan'a giden oyuncunun tek bulduğu şey bir ceset olmuştur. Nataşa'da cesedi tanıdığı için derhal şüpheli listesine eklenmişti. Dediğine göre kurbanın adı Darya Çernova'ydı ve kendisi uzun yıllardır COSMORUS'ta çalışmaktaydı. Ayrıca Darya'nın bir karıncayı bile incitmeyeceğini düşünen Nataşa, tahminine göre Darya'nın köstebeği bulduğunu ve bu yüzden öldürüldüğünü dile getirmiştir. Bunun üzerine Jack kendisine hemen sonuca varmamasını söylemiştir.

Oyuncu daha sonra Darya hakkında suçlayıcı ipuçları bulmuş ve Nataşa'yla köstebeğin aslında o olup olmaması ihtimali hakkında konuşmak istemiştir. Bu iddia karşısında şaşkına dönen Nataşa, kurbana güveninin tam olduğunu belirtmiştir. Oyuncu kendisine Darya'nın ulaşabileceği bilgiler hakkında soru sorduğunda Nataşa, bunun gizli bilgi olduğunu ve Büro ile paylaşmasının mümkün olmadığını söylemiştir. Oyuncu son olarak kendisine Darya'nın bilgi sızdırdığını öğrendiği için mi onu öldürdüğünü sorduğunda Nataşa, sıradan bir sokak serserisi değil, bir devlet çalışanı olduğunu belirtmiştir.

Soruşturmanın sonunda katilin Liam Hall olduğunun ortaya çıkması ile Nataşa suçsuz bulunmuştur. Fakat Marina halen annesinden şüphe etmekte, bu yüzden de kendisini yakından takip etmek istemekteydi. Nataşa'nın dosyalarını inceleyen Elliot, Nataşa'nın suçsuz olduğunu, hatta yozlaşmış bir organizasyonu çökertme uğraşında olduğunu söylemiştir. Elliot'ın bulduklarına inanmak istemeyen Marina, bunun üzerine doğrudan annesi ile konuşmak istemiştir. Nataşa oyuncuya kendisinin bir devlet çalışanı olduğunu hatırlatarak devlet parasının çarçur edilmesini ihbar etme hakkına sahip olduğunu belirtmiş ve Marina'ya da devlete karşı olan intikam hırsından vazgeçmesini söylemiş, Marina da buna karşılık Rusya Başkanı'nı indirdiği için neredeyse canından olduğunu kendisine hatırlatmıştır.

Sadece Gerçek Kalır

SOMBRA'ya karşı delil bulmak için Lermontov Malikanesini arayan oyuncu, orada soluk bir belge bulmuş ve belgeyi pudraladıktan sonra üstünde Rusça yazılar ve COSMORUS logosunun olduğunu fark etmiştir. Bunun yüksek ihtimalle Darya'nın sızdırdığı bilgileri içerdiğini varsayan oyuncu, belgelerde ne yazdığını doğrudan Nataşa'ya sormaya karar vermiştir. Nataşa'nın dediğine göre belgede, bir roket veya füzeye ait fırlatma kodları yazılıydı fakat coğrafi konum verilmemişti. Bu derece hassas bilgilerin bir suç örgütünün eline geçmesi durumunda dünyanın kıyamete sürükleneceğini bilen Büro ekibi, bu andan itibaren SOMBRA'nın adımlarını daha dikkatli izlemeye karar vermişti.

Cinayete Giden Ekspres Yol

Oyuncu Nataşa'nın kredi kartını trenin dışında bulduktan sonra Nataşa bir kez daha bir cinayet soruşturmasında şüpheli olmuştur. Dediğine göre bir COSMORUS tesisini incelemek için trene binmişti çünkü COSMORUS'un güvenliği tehlikede olduğundan duruma kendisi göz atmak istemekteydi. Oyuncu kendisine İlya Tretyakov'un öldürülmesinden bahsettiğinde Nataşa, Tretyakov'un COSMORUS'a önemli bağışlar yaptığını ve ölmüş olmasının yaptığı bağışların kesileceği anlamına geldiğini belirtmiştir. Oyuncu kendisine böyle bir şeyin yasallığını sorduğunda ise Tretyakov'un uzayı sevdiğini ve elmaslardan kazandığı paranın Rusya'nın keşif programına faydalı olmasını istediğini, bu yüzden de bağışlarını bir vatandaş olarak yaptığını dile getirmiştir.

Oyuncu Nataşa ile bu kez kurbanın COSMORUS'a yaptığı bağışları keseceğini öğrendikten sonra konuşmak istemiştir. Dediğine göre kurbanın bu hareketini tekrar gözden geçireceğini düşünmekteydi, hatta hayatta olsaydı fikrini değiştirebileceğine inanmaktaydı. Fakat şu anki duruma bakıldığında COSMORUS'un elinde bağış yapmayı kesen adamlardan daha büyük sorunlar vardı.

Soruşturmanın sonunda Nikita Ruhin'in tutuklanması ile Nataşa bir kez daha suçsuz bulunmuş fakat oyuncu, Moğolistan'a varmadan önce kendisi ile SOMBRA'nın planları hakkında konuşmak istemiştir. Oyuncunun ilk olarak çalınan devre kartını bulması Nataşa'yı oldukça kızdırmıştı çünkü oyuncuyu çağırmasının amacı en başta bunun çalınmasını önlemekti. Diğer konuşma ise SOMBRA'nın içeriden yardım alması hakkındaydı. Oyuncunun bu kez kurbanı suçladığını düşünen Nataşa, o andan itibaren Büro'ya yardım etmeyi bırakacağını açıklamıştır.

Cinayet İçin Geri Sayım

Nataşa, oyuncunun kontrol odasında bulduğu cesedi tanımasının ardından bir kez daha bir cinayet soruşturmasında şüpheli olmuştur. Nataşa oyuncuya, işin içinde SOMBRA olduğu için roketin yeryüzünde kalacağına dair güven oyu vermişti. Oyuncu kendisine kurbanın kontrol odasında ne işi olduğunu sorduğunda Nataşa, hiçbir fikrinin olmadığını fakat kendisinin tesise davet edilmediğini söylemiştir. Dediğine göre kurban, büyük ihtimalle devletin çıkarmak istediği COSMORUS'u kullanarak insanları uzaydan izleme yasası doğrultusunda rahatsız edecekti. Nataşa bunun üzerine COSMORUS'un devletin kafasına estiği gibi kullanacağı bir güvenlik kuruluşu değil bir bilim kuruluşu olduğunu belirtmiştir.

Oyuncu daha sonra Nataşa tarafından kurban için yazılmış, "icabına bakın" yazılı bir not bulmuş ve Nataşa'ya bunu sormak istemiştir. Oyuncu kendisiyle konuşmaya gittiğinde Nataşa, daha önce inkar etmesine rağmen COSMORUS'ta bir köstebek olduğunu hissetmekteydi. Bahsi geçen mesajı ise kurbanın öldürülmesi için değildi. Dediğine göre kurban, kendisini COSMORUS Başkanlığından aldırmak istiyordu ve Milli Güvenlik Kurulunun baş senatörü olarak bunu yapabilirdi. O mesajı da kurbanın fikrini değiştirmesini sağlamak için Federasyon Meclisindeki dostlarından birine göndermişti.

Soruşturmanın sonra Nataşa, her ne kadar Yelena Tereşkova'nın tutuklanması ile cinayetten ötürü suçsuz bulunsa da Yelena'nın itirafıyla birlikte sadece cinayete azmettirmekle kalmadığı, aslında başından beridir COSMORUS'taki SOMBRA ajanının ve uyduyu uzaya gönderenin bizzat kendisi olduğu ortaya çıkmıştı. Nataşa uyduyu fırlattıktan sonra kaçmayı başarmış ve Archer Nataşa'nın peşinden giderken Marina'da oyuncuya annesini yakalamasında yardım etmeye gönüllü olmuştur. Nataşa'nın peşinde olan Marina, oyuncu tarafından bulunan annesinin telefonunu incelemiş ve bir tane mesajda "Gün doğumuna kadar yumurtada saklan" yazdığını fark etmişti. Armand Dupont'un dediğine göre bahsi geçen yumurta, Bayterek kulesinin gözlem bölümüydü. Oyuncu ve Marina, Archer ile orada buluşmuştu fakat Anya İvanova'da oradaydı. Marina her ne kadar Anya'yı karşısında görmekten hoşlanmasa da Anya, MGB ile Büro'nun ortak çalışarak Nataşa'yı adalete teslim edebileceğini dile getirmiştir.

Anya ekibe kısa, kızıl, küt saçlı ve yeşil takım elbiseli bir kadının gözlem kulesine doğru koşar adımlarla gittiğini ve sanki kaybettiği bir şeyini ararmış gibi çöp kovasını karıştırdığını fark ettiğini söylemiştir. Marina ile birlikte kulenin çevresini arayan oyuncu orada, içinde yığınla para bulunan metal bir evrak çantası bulmuştu. Çantayı arayan oyuncu, içinde SOMBRA tarafından Nataşa'ya yazılmış Rusça bir not bulmuştu. Marina'nın çevirisine göre notta "Hoşça kal ve tüm o balıklar için teşekkürler" yazmakta, bu da SOMBRA'nın Nataşa'ya kaçmasında yardım etmek yerine onu yüz üstü bıraktığı anlamına gelmekteydi. Tam o sırada orada biten Nataşa, evrak çantasının nerede olduğunu sormaya kalmadan Marina'nın ve oyuncunun kendisine silah çekmesi ile her şeyi itiraf etmeye zorlanmıştır.

Nataşa oyuncuya tek amacının güç sahibi olmak olduğunu söylemiştir. Dediğine göre SOMBRA, uyduyu fırlatması halinde Nataşa'ya bütün Rusya'yı teklif etmişti. Önce devlet düşecek, sonra Nataşa iktidarı devralacaktı. Oyuncu kendisine SOMBRA'nın onu yüz üstü bıraktığını gösteren notunu gösterdiğinde Nataşa, bunun SOMBRA'nın kendisini öldüreceği anlamına geldiğini söylemiş ve oyuncudan kendisini korumasını istemiştir. Bunun üzerine oyuncu Nataşa'yı tutuklamış ve SOMBRA'nın parasına da delil adı altında el koymuştur.

Yargıç Adaku çifte duruşma yapacağı için oldukça heyecanlıydı. Vitali Borodin'in katilinin Yelena olduğunu fark ettiğinde Yelena, Nataşa'nın kendisini kandırdığını belirtmiştir. Nataşa bunun üzerine Yelena'nın henüz görevini tamamlamadığını ve roketi aslında onun fırlatması gerektiğini söylemiştir. Yani Nataşa, uyduyu fırlatarak dünyanın kontrolünün bir suç örgütüne geçmesini sağlayacaktı. Nataşa cinayete azmettirmek, Rus halkına ve tüm dünyaya ihanet etmek, komplo kurmak ve Büro'ya başından beridir yalan söylemekten ötürü mahkeme tarafından 75 yıl hapisle cezalandırılmıştır. Bunun yanında Yelena ise 50 yıl hapse mahkum edilmiştir.

Cinayetin Detayları

Katil ve Nedenleri

Galeri

Also on Fandom

Random Wiki