Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Promethianlar

1.265pages on
this wiki
Add New Page
Comments13 Share

Promethianlar
PromethianlarLogo.png
Türü Gizli Terör Örgütü
Bilinen Adı Promethian Tarikatı
Kısaltması Yok
Merkezi Belli değil
Kuruluş Tarihi Bilinmiyor
Kurucusu SOMBRA
Lideri Archibald Gilchrist
Faal olduğu yıllar ???-2015
Renkleri Kahverengi-Kırmızı
Vaka(lar) Avrupa'nın tüm vakaları

Promethian Tarikatı ya da bilinen adıyla Promethianlar, Avrupa'nın bir çok yerinde faaliyet gösteren gizli bir terör örgütüdür ve Büro'nun Avrupa bölgesindeki baş düşmanlarıdır.

Promethianlar hakkındaki ilk bilgi, Avrupanın ilk vakasında ortaya çıkmış ve bölgenin ilerleyen vakalarında Avrupa'daki bir çok terör olayının arkasında Promethianlar'ın olduğu ortaya çıkmıştır. Bölgenin sonlarına doğru ise Promethianlar, Avrupa'nın ünlü anıtlarını patlatma girişiminde bulunmuş fakat bu girişimleri Büro tarafından engellenmiştir.

Vakalardaki Rolleri

Tanrı Prens'i Korusun

Bu vakada henüz örgüt hakkında bilinen bir şey yoktu. Örgüt, Prens Albert'ı öldürmesi için Enid Grimshaw'a şantaj yapmış ve dediklerini yapmaz ise ikisini de öldüreceği yönünde tehdit etmişti.

Enid'in mahkemesinin ardından Westminster Lane'de malum şantaj hakkında ipucu arayan oyuncu ve Jack Archer, orada üzerinde Enid'e yazılmış bir tehdit notu bulmuştu. Notu Dupont'a gösteren oyuncu, notun yazıldığı sayfanın oldukça eski bir el yazması kitaba ait olduğunu öğrenmiştir.

Dupont daha sonra el yazması kitabın Paris'de açık artırmaya çıkarıldığını öğrenmiş ve oyuncu bu bilgi üzerine Fransa'nın yolunu tutmuştur.

Kelleleri Vurula

Paris'te Carmen Martinez ile buluşan oyuncu, el yazması kitabı açık artırma ile satın alan kişinin Annette Sommeur olduğunu öğrenmiş fakat Annette'i sorgulayamadan cesedi ile karşılaşmıştır. Uzun süren soruşturmanın ardından katilin Constantin Perrier olduğunu anlaşılmıştır. Perrier, örgütün kendisine Annette'i ortadan kaldırıp el yazması kitabı kendilerine getirmesi için kendisine yüklü miktarda para teklif ettiğini söylemiş, yani cinayeti örgütün talimatıyla işlediğini itiraf etmiştir.

Constantin'in mahkemesinin ardından oyuncu, kendisini hücresinde ziyaret ederek el yazması kitabı nereye sakladığını öğrenmek istemiştir. Constantin tam olarak nereye koyduğunu hatırlamasa da çiçeklerin olduğu bir yere sakladığı aklına gelmişti, bu da Louvre Bahçesini işaret etmekteydi. Oyuncu sonunda el yazması kitabı bir el arabasının içinde bulmuş ve incelemesi için Dupont'a yollamıştır.

Tarikat'ın asırlar önce ortadan kaybolduğuna inanan Dupont, kitabın içinde yeni semboller görünce şaşkınlığını gizleyememişti. Fakat Dupont'un elinde kitabın şifrelerini çözebilmesi için gerek araç gereç olmadığı için oyuncu, onun yerine Jacqueline Proust'tan yardım istemeye karar vermiş ve Promethianlar'ın bir sonraki hedeflerinin Almanya olduğunu öğrenmiştir.

Şef Ripley'in dediğine göre Almanya'da Oktoberfest kutlanmaktaydı ve Promethianlar'ın en muhtemel hedefi Bierburg kasabasıydı. Bunun üzerine oyuncu ve Martinez derhal oraya intikal etmiştir.

Auf Wiedersehen

Oyuncu Bierburg'a varmış fakat köy meydanında Hans Vogel adlı dünyaca ünlü film yıldızının cesedi ile karşılaşmıştır. Oyuncu tarikatla ilgili görünür bir bağlantı bulamasa da cinayetten ötürü Johan Schnee'yi tutuklamıştır. Johan mahkemede Hans'ı öldürmesini kendisine Promethianlar'ın söylediğini çünkü Hans'ın, 15 yıl önce ölen kardeşi Christophe ile ilgili bir sırrı açıklayacak olduğunu söylemiştir.

Oyuncu daha sonra Hans'ın açıklayacağı sırrın aslında Christophe'un ölümü hakkında olmadığını öğrenmiştir. Bira salonunda bir akıllı ayna bulan oyuncu, ayna da Hans'ın Belediye Başkanı Nagel ile yapacağı konuşma için hazırlanırken çekilmiş görüntüsüne rastlamıştı. Hans, konuşmasında uzun yıllardır Promethian Tarikatı'nın bir mensubu olduğunu itiraf etmiş ve Promethianlar'ın kısa bir süre içinde Avrupa'ya topyekün saldırı düzenleyeceklerini öğrendiğini, bu yüzden de tarikattan ayrılacağını söylemişti. Oyuncu bunun üzerine örgütün habecisi olduğunu iddia eden Klaus Weissmann'ın sorgusuna Marina Romanova ile girmiş fakat Klaus, fazla bir şey söylemeden gaz bombası kullanarak sorgu odasından kaçmayı başarmıştı.

Yaşanan olaylardan sonra Şef Ripley, oyuncuyu bu kez mali krizin eşiğine gelen Yunanistan'a gönderecekti çünkü batmakta olan bir ülke Promethianlar'ın en muhtemel hedefiydi. Klaus'un sorgusu sırasında "paranın öneminin olmadığı bir yer"den bahsetmesi de oyuncunun aklına Klaus'un Yunanistan'a kaçmış olabileceği düşüncesini getirmişti.

Ucuz Cinayet

Her ne kadar Demetrios Metaxas cinayetinde örgütün parmağı bulunmamış gibi gözükse de Promethianlar'ın Yunanistan'da bulunma sebebi anlaşılmıştı. Penelope Metaxas'ın anlattığına göre örgüt, Birleşik Avrupa referandumunda "Evet" oyunun çıkmasını sağlamak için Yunan halkını örgütlendirmek için oraya gelmişti. Penelope ayrıca Klaus Weissmann'ın Yunanistan'da bulunduğunu ve Archibald Gilchrist'ten çaldığı sahte parayı almak istediğini belirtmiştir.

Diğer taraftan Dupont ile birlikte Akropolis'i arayan oyuncu, üzerinde Promethian sembolleri bulunan bir harita bulmuştu. Haritadaki parmak izlerinin Jacqueline Proust'a ait olduğunu fark eden oyuncu, bunun üzerine Martinez ile birlikte Jacqueline'e haritayı sormak istemiştir. Jacqueline'in dediğine göre Promethianlar'ın bir sonraki hedefi İtalya'ydı. Merkezde Şef Ripley, mevcut Papa'nın ölüm döşeğinde olduğunu, bu yüzden Promethianlar'ın İtalya'yı kendilerine hedef seçmiş olabileceğini belirtmiştir.

Karanlık Bastığında

İmkânsız Hayal

Bilinen Üyeleri

Kurbanlar

  • Prens Albert - Birleşik Avrupa referandumunda "EVET" oyunun çıkmasını sağlamak amacı ile öldürüldü. Prens'i öldürmesi için Enid Grimshaw'a şantaj yapıldı.
  • Annette Sommeur - El Yazması Kitabı ele geçirdiği için öldürüldü. Öldürülmesi için Constantin Perrier tutuldu.
  • Hans Vogel - Tarikatı terk ettiği ve onlar hakkında toplumsal konuşma hazırladığı için öldürüldü. Öldürülmesi için Johan Schnee kandırıldı.
  • Pietro Agnelli - Klaus Weissmann tarafından, Birleşik Avrupa'ya karşı çıktığı için Papa olmasının engellenmesi amacı ile öldürüldü.
  • Jacqueline Proust - Promethianlar'ın lideri tarafından, hain olduğu ve Büro'ya fünye hakkında bilgi uçurmasını önlemek için öldürüldü.

Navigasyon

GTD
Criminal Case'te Organizasyonlar
Grimsborough
Grimsborough Emniyet Müdürlüğü - Engerekler - Kafatası Çetesi - Kızıl Tarikat
Pasifik Koyu
Pasifik Koyu Emniyet Müdürlüğü - İç Kargaşa - Ütopyalılar - Meteor Systems
Dünya
Büro- Promethianlar - SOMBRA - COSMORUS
Concordia
Concordia Uçan Takımı
Emniyet Kuvvetleri | Düşman Örgütler | Diğer Organizasyonlar

Also on Fandom

Random Wiki