FANDOM

Şüpheli
Randolph43.png
Profili
İsmi

Randolph

Boyu

5'0" (1,52m)

Yaşı

28 (İnsan hali)
40+(Gerçek hali)

Ağırlığı

170 lbs (75 kg)

Göz rengi

Kahverengi

Kan grubu

B+

Durumu

Merhum(İnsan hali)
Hayatta(Gerçek hali)

Vakalar

Uzayda Ölüm
Kopmaz Bağlar
Ev Gibisi Yok(öldürüldü)

Randolph veya Ran-D-O'lf' (1987-2015 (insan hali)), Tom Nelson'ın öldürüldüğü Uzayda Ölüm ve Albay Spangler'ın öldürüldüğü Kopmaz Bağlar'da bir şüphelidir. Randolph'un insan hali, Ev Gibisi Yok'ta öldürülmüştür.

Profili

Randolph, 28 yaşında, kahverengi saçları olan, kahverengi gözlü bir adam görünümündedir. İnsan görünümünde Randolph, genel olarak mavi bir kazağın üstüne kahverengi bir kış montu giymekte ve lacivert bir bere takmaktadır ve sol tarafında kırmızı bir leke vardır. Aynı zamanda montunun sağ yakasına bir adet Amerikan bayrağı rozeti takmaktadır. Randolph aynı zamanda astrofizik bilmekte ve uzay yemeği yemektedir, ayrıca solaktır.

"Kopmaz Bağlar"'da ise Randolph'un ordu botu giydiği ve mağara keşfi yaptığı öğrenilmiştir. Ayrıca sol yanağında yanık izi ve boynunda bir adet güneş gözlüğü bulunmaktadır.

Vakalardaki Rolleri

Uzayda Ölüm

Oyuncu, çöl üssünde Tom'un bir fotoğrafını bulmuş ve Tom'un yanındaki adamı Randolph olarak tanımladıktan sonra Randolph ilk kez bir soruşturma vakasına dahil olmuştur. Randolph'un çölde kış giysileri giymesini ve tuhaf konuşmasını fark eden ekip, kendisine Tom'u nereden tanıdığını sorduğunda Randolph, Tom'un sürekli çöl üssünde bulunduğundan ve Mars'a olan yolculuğundan bahsetmiştir. Randolph'un bulunduğu ortamın çok soğuk olduğunu söylemesi Amy'yi epey şaşırtmış ve çok sıcak bir yerden geliyor olabileceğini düşünmesine neden olmuştu. Randolph ayrıca ekibe Krep-9 gezegeninden gelen bir uzaylı olduğunu ve bundan kırk yıl önce gemisinin Dünyaya çakıldığını, o zamandan beridir de burada olduğunu belirtmiş fakat bu Amy'ye oldukça deli saçması gelmiştir çünkü Amy, uzaylıların varlığına inanmamaktaydı.

Çöl üssünü ikinci kez arayan oyuncu, bu kez oldukça garip bir bitki bulmuş ve bunu analiz için Yann Toussaint'e göndermiştir. Yann, bu bitkinin uzay menşeli olduğunu ve Bahçe Malzemeleri satan dükkandan kışlık mont giyen bir adam tarafından satın alınmış olduğunu belirtmiş, o profile uyan tek kişi de Randolph olduğu için ekip kendisi ile tekrar konuşmak istemiştir.

Amy kendisine malum bitkinin neyin nesi olduğunu ve bunu neden Tom'a vermek istediğini sorduğunda Randolph, bitkinin Krep-9 gezegeninden geldiğini ve Tom'a vermesinin nedeninin de onu en iyi arkadaşı olarak görmesi olduğunu söylemiştir. Tom'un Randolph gibi birisiyle arkadaş olması Amy'yi oldukça şaşırtmıştı ve Randolph, dediğine göre Tom ile astrofizik üzerine konuşmakta ve Tom'da ona uzay yemeği getirmekteydi. Randolph, kendisine inanmayan oyuncuya bir kez daha Krep-9 gezegeninden geldiğini belirtmiş ve Tom'un Mars'a yapacak olduğu yolculuğundan bahsederek kendisinden onu de yanına almasını, böylece Krep-9'a dönebilecek olabileceğini, fakat Tom'un bunu kabul etmediğini ve bunun "gizli görev" olduğunu belirterek kendisinin gelemeyecek olduğunu söylemiştir. Randolph buna her ne kadar kızmış olsa da, kimseye zarar veremeyecek olduğunu da sözlerine eklemiştir.

Vakanın bitiminde cinayetin sebebinin güvensizlik olduğunun anlaşılması üzerine Randolph serbest bırakılmıştır.

Kopmaz Bağlar

Cinayetin Detayları

Randolph, ekip ile panayır yerinde buluşmak istediğini söylemiş fakat oraya giden ekip, onun yerine Randolph'un tabiri caizse üzerinde otopsi yapılmış cesedi ile karşılaşmıştır. Ceset üzerinde "tekrardan" otopsi yapan Roxie Sparks, Randolph'un aslında sıradan bir insan olduğunu, fakat öldürüldüğü sırada son derece sağlıklı olduğunu belirtmiştir. Roxie ayrıca Randolph'un ciğerlerinde mikrop izlerine rastlamıştı fakat kurban sağlıklı olduğu için mikroplar sadece katilden gelebilirdi, bu da katilin alerjik olduğunu göstermekteydi.

Daha sonra 61. Bölgede bir bisturi bulan oyuncu, üzerinden kan örneği alarak Yann'a göndermiştir çünkü Roxie'nin bulgularına göre cinayet bir bisturi ile işlenmiş olabilirdi. Yann, bisturideki kanın Randolph'a ait olduğunu doğrulamış ve üzerinde Randolph'un kanından başka bir de B- kan grubu bulunduğunu belirtmiştir, çünkü katil belli ki "operasyon" sırasında bisturi ile kendisini de kesmişti. İşin nihayetinde katil, B- kan grubuna sahipti.

Katil ve Nedenleri

Katil, 61. Bölgede bir cerrah ve bilim insanı olan Jarvis Donne'dur.

Jarvis başta oyuncu ve Amy'ye yanlış kişiyi tutukladıklarını iddia etse de ikilinin önüne delilleri sunması ve Amy'nin, Randolph'un cesedi üzerine otopsi yapılmış olduğunu ve bunu yapmaya en müsait kişinin kendisi olduğunu belirtmesi ile yaptığı şeyi itiraf etmek zorunda kalmıştır. Amy Jarvis'i azarlamaya devam etse de Jarvis, Randolph'a hiçbir şekilde zarar vermeyecek olduğunu ve Randolph'un aslında ölmediğini, aslında üzerinde otopsi yaptığı kişinin Randolph'un kullandığı insan bedeni olduğunu belirtmiştir. Jarvis'in tek amacı gerçek, yani uzaylı olan Randolph'u insan bedeninden kurtarıp gezegeni Krep-9'a dönmesini sağlamaktı fakat oyuncunun cinayet yüzünden peşinde olduğunu bildiği için de Randolph'a daha fazla yara almaması için lunaparkta saklanması gerektiğini söylemişti. Jarvis her ne kadar Amy ve oyuncudan kendisine inanmasını istese de Amy, Jarvis'in söylediklerine inanmayı reddederek kenarı çekilmiş ve oyuncu, Jarvis'i tutuklayarak mahkeme karşısına çıkarmıştır.

Jarvis, aynı şekilde Yargıç Dante'ye Randolph'u, Krep-9'a dönebilmesi için insan bedeninden kurtardığını fakat Amy ve oyuncunun kendisine inanmadığını söylemiştir. Dante, Jarvis'e lisedeki Baugetron gezegeninden gelen hocasının Randolph'un aksine otopsiye dayanamayacak olduğunu söylemiş fakat daha sonra yaşanan olayın bir cinayet olarak görünmesinden ötürü Jarvis'i 10 yıl hapse mahkum etmiştir.

Gerçek Randolph

Uzaylı Randolph.png

Randolph, gerçek halinde ekip ile ilk kez karşılaştığı sırada.

Ana soruşturmanın tamamlanmasının ardından oyuncu, Jarvis'in söylediklerini doğrulamak için panayır alanına geri dönmeye karar vermiştir fakat Amy, halen uzaylıların varlığına inanmamakta ve Jarvis'in deli olduğunu düşünmekteydi. Amy'nin isteksizce "Randolph" diye seslenmesinin ardından orada bulunan bir kutunun üzerinde küçük, yeşil renkli bir canlı belirmiş ve Amy, gördüğü şey karşısında şoka uğrayarak baygınlık geçirmiştir.

Oyuncu Amy'yi karakola taşıdıktan sonra Amy uyanmış fakat halen olayın şokunu üzerinden atamamıştı. Ama oyuncu, sadece Amy'yi değil, ayrıca panayır alanındaki uzaylıyı da karakola getirmişti. Uzaylı kendisini Randolph olarak tanıtmış ve tam 40 yıl boyunca bir insan bedeninin içinde dünyada yaşadığını söylemiştir. O sırada Russell Crane, Hannah Choi ve Andrea Marquez'de Randolph'u fark etmişler ve Randolph, Andrea'yı hemen tanımış ve 36 yıl önceki halini halen hatırladığını dile getirmiştir. O andan sonra ekip, Randolph'un tekrardan yakalanmadan gezegeni Krep-9'a dönmesini sağlamak için plan yapmaya başlamıştır.

Diğer Krep-9 uzaylıları Randolph'u almak için dünyaya ineceklerdi ama güvenli bir iniş pisti yoktu. Randolph'un ayrıca dünyaya indiği sırada kullandığı uzay gemisine ihtiyacı vardı ama uzay gemisine General Freeman el koymuştu. Bunun üzerine oyuncu ve Amy, 61. Bölgeye geri dönerek uzay aracını bulmuş ve Amy, Emniyetin işine karıştığı için Freeman'a tekrardan para cezası kesmiştir. Diğer taraftan oyuncu, uygun bir iniş sahası bulunması için Haku Kamaka'ya danışmış ve en uygun alanın SFR radar alanı olduğunu öğrenmiştir. Oyuncu Randolph'un uzay aracını kurtararak aracın çalışması için gereken pili bulup, iniş pisti için gereken süs ışıklarını ayarladıktan sonra diğer Krep-9 uzaylıları piste inişi gerçekleştirmişler ve Randolph, Andrea ve ekibin geri kalanına veda ederek gezegenine dönmüştür.

Tüm bu olanlardan sonra Ajan Z, Randolph'u güvenliğe ulaştırdıkları ve olası bir galaksiler arası savaşı önledikleri için Pasifik Koyu Emniyetini tebrik etmiş ve GIA'in aslında "Gizli İstihbarat Ajansı" değil, "Galaktik İstihbarat Ajansı" olduğunu ve amaçlarının gezegenler ve dünya dışı yaşam arasında barışı ve eşitliği sağlamak olduğunu belirtmiştir. Ajan Z ayrıca ekipten flaşa bakmalarını istemiş ve bu sayede ekipteki herkes (oyuncu hariç) Randolph ile geçirdikleri anı unutmuşlardır. Ajan Z son olarak ekibe Ren Kanyonunda işinin bittiğini ve Gelişim Vadisi'de terfi ettiğini söylemiş ve Amir Marquez'de bunu onamıştır. Frank Knight film bittikten sonra gelmekten ve bütün eğlenceyi kaçırmaktan ötürü mutsuz da olsa, o da ekibin geri kalanı ile Gelişim Vadisindeki görevine başlayacaktı.

Ek Bilgi

Galeri

Also on FANDOM

Random Wiki