FANDOM

Vincenzo Costa
VinnieCosta
Profili
Tam Adı Vincenzo Costa
Diğer ad(lar)ı Vinnie
Boyu 5'7" (1,70 m)
Yaşı 27*
Ağırlığı 148 lbs (67 kg)
Göz Rengi Siyah
Kan Grubu A-
Durumu Merhum
Vakalar Bir Noel Cinayeti
İçinden Tren Geçen Vaka
Ölüm Bir Kabare
Küçük Evde Cinayet(tutuklandı)
3.10 Ölüm Treni
Kan Gölü(öldürüldü)

Vincenzo "Vinnie" Costa Bir Noel Cinayeti, İçinden Tren Geçen Vaka ve Ölüm Bir Kabare vakalarında bir şüpheli ve Küçük Evde Cinayet vakasında Benjamin Galls'ın katilidir. Vinnie Kan Gölü vakasında öldürülmüştür.

Profili

Vinnie 27 yaşında, İtalyan asıllı bir serseridir. Vinnie kısa siyah saçlıdır ve üzerine kırmızı bir gömlek giyer.

"Bir Noel Cinayeti"nde Vinnie piyango ile vist oynar ve enfiye çeker.

"İçinden Tren Geçen Vaka"da Vinnie keskin nişancıdır.

"Ölüm Bir Kabare"de Vinnie kahve içer.

"Küçük Evde Cinayet"de Vinnie buğday çiğner, süt içer ve ve bir Collie sahibidir.

Criminal Case'deki Rolü

Bir Noel Cinayeti

Oyuncu cinayet mahallinde Vinnie'nin muştasını bulduktan sonra kendisiyle konuşmak istemiştir. Vinnie, polisle konuşmak istemediğini belirtse de Rick'in öldüğünü duyunca şaşırmış ve onu kardeşi gibi bildiğini dile getirmiştir. Oyuncu kendisine muştayı sorduğunda Vinnie, sokaklarda hayatın zor olduğunu belirterek ona kendisini savunmayı öğrettiğini belirtmiş ve oyuncuyu kurbanın evine yönlendirmiştir.

Oyuncu daha sonra Vinnie'nin Rick'e gönderdiği ölü sıçanı bulmuş ve kendisine bunu sormak istemiştir. Dediğine göre sıçanı göndermesinin amacı, onu bir keresinde bir polisle konuşurken görmüş olmasıydı. Konuşmanın ne hakkında olduğunu bilmese de sıçanı, Rick'e polislere ötmenin iyi bir şey olmadığını göstermek için yollamıştı.

Soruşturmanın sonunda Taklacı Tim'in tutuklanması ile Vinnie suçsuz bulunmuştur. Fakat oyuncu daha sonra Rick'in, birisinden bir takım kanıtları yok etmesi, hatta bir polis memuruna yok ettirmesi için para aldığını öğrenmiş ve Vinnie'ye Rick'in suç ortağı hakkında soru sormak istemiştir. Vinnie, başta konuşmaya pek istekli olmasa da failin muhtemelen İrlanda cemiyetinin nüfuzlu ve geçmişteki suçlarını örtbas etmek isteyebilecek bir mensubu olabileceğini söylemiştir

İçinden Tren Geçen Vaka

Oyuncu cinayet mahallinde Vinnie'nin kanlı bıçağını bulduktan sonra kendisiyle konuşmak istemiştir. Vinnie doğrudan Peder Donovan'ın ölümüyle ilgisi olmadığını, kendisinin din adamlarını öldürmediğini söylemiştir. Fakat dediğine göre Donovan'ın göründüğü kadar temiz olmadığından ve geçmişte birisini öldürdüğünden haberi vardı. Oyuncu bunu bilse de Vinnie, bunun yanında bir de Donovan'ın muzır birisi olduğunu, hatta başkalarının kafalarını elleriyle kırdığını söylemiş ve eğer ölmüşse, bunun ektiği günahları biçtiği anlamına geldiğini dile getirmiştir.

Oyuncu daha sonra Donovan'ın geçmişte öldürdüğü şahsın Vinnie'nin bir yakını olabileceğini öğrenmiş ve Vinnie'ye bunu sormak istemiştir. Dediğine göre Donovan'ın öldürdüğü kişi babasıydı ve olay İtalyanlar ile İrlandalılar arasında yaşanan bir sokak çatışması sırasında gerçekleşmişti. Vinnie her ne kadar yıllar içinde babasının intikamını almak istese de onun için kurşun harcamanın anlamsız olacağını düşünüyordu.

Soruşturmanın sonunda Edward Whimple'ın tutuklanması ile Vinnie suçsuz bulunmuştur.

Ölüm Bir Kabare

Oyuncu Pembe Değirmen kabaresinde Vinnie'ye hediye edilmiş bir içki şişesi bulduktan sonra Vinnie ile konuşmak istemiştir. Her ne kadar oraya içki için rahatlamak için geldiğini öne sürse de İrlandalıların bölgesinde, özellikle de hayat kadını cinayetlerinin yaşandığı bir dönemde bir İtalyan olarak bulunması kendisini şüpheli yapıyordu. Vinnie yine de İtalyanların masum olduğu ve cinayet ile alakası olmadığını söylemiştir.

Oyuncu daha sonra Vinnie'nin Gladys ile ilgili gözünü üstünde tutmaktan bahsettiği notunu bulmuş ve Vinnie'ye bunu sormak istemiştir. Dediğine göre Gladys ile ilk kez Yeni Liman'daki berber dükkanında karşılaşmış ve kendisine kız kardeşini hatırlattığı için onu korumak istemişti. Dediğine göre fahişeliğe geri döndüğünü öğrendikten ve Kadın Katili'nin ortalıkta dolanmasından ötürü Gladys'i kollamak istemiş fakat başarısız olmuştu.

Soruşturmanın sonunda Kadın Katili'nin Fiona Flanagan olduğunun ortaya çıkması ile Vinnie suçsuz bulunmuştur.

Küçük Evde Cinayet

Oyuncu kurbanın çiftliğinin yakınındaki bakkalda Vinnie'nin muştasını bulduktan sonra Vinnie ile konuşmak istemiştir. Dediğine göre evi Çakal Vadisi'ndeydi ve Uçan Takım'ı gördüğüne pek de sevinmemişti. Oyuncu kendisine Benjamin Galls cinayetinden bahsettiğinde ise ne kurbanı tanıdığını, ne de cinayetten haberi olduğunu söylemiştir.

Oyuncu daha sonra kurbanın aynasının üzerinde Pembe Cennet atlı içkiden kalıntılar bulmuş ve bunun Vinnie'nin Günahkar Yolu'nda içtiği içki olduğunu anımsayıp Vinnie ile bir kez daha konuşmak istemiştir. Dediğine göre kurban aynayı kendisine iyi bir komşu olduğu için hediye mahiyetinde vermişti. Fakat Vinnie'nin önceden kurbanı tanımadığını iddia etmesinden ötürü oyuncu Vinnie'nin iddiasını çelişkili bulmuş ve aslında aynayı çaldığını düşünmüştü. Vinnie ise buna rağmen hem hırsızlık, hem de cinayet suçlamalarını kabul etmemiştir.

Soruşturmanın sonunda Galls'ın katilinin Vinnie olduğu ortaya çıkmıştır. Dediğine göre Benjamin'in mülkünü terk etmek konusunda direnmesi üzerine İtalyan mafyası, Benjamin'i zorla evinden çıkartmak için kendisini görevlendirmişti. Fakat gittiğinde Benjamin bu kez kendisiyle kavgaya girişmiş ve Vinnie'de onu tırmıkla tehdit etmiş fakat Benjamin'in üstüne atlaması ile kazara ölümüne neden olmuştu. Mahkemede Hakim Lawson Vinnie'yi taksirle adam öldürme suçundan 10 yıl hapisle cezalandırmıştır.

Duruşmanın ardından oyuncu Vinnie ile, İtalyanların birden bire insanların topraklarına el koymalarının ardındaki neden hakkında konuşmak istemiştir. Vinnie her ne kadar yardım etmek istese de İtalyanları satması durumunda hapiste ömrünün fazla uzun olmayacağını bildiği için bunu yapamazdı. Vinnie onun yerine oyuncuya daha fazla kanıt bulması için kurbanın evine geri dönmesini söylemiş, oyuncu da Vinnie'nin dediği gibi yapmıştır.

3.10 Ölüm Treni

Oyuncu Vittorio Capecchi'ye insanların topraklarını zorla alıkoyduğunu itiraf ettirememesinin ardından Vinnie'den, cezasını hafifletmek karşılığında yardım talep etmiştir. Vinnie hayatı için endişe ettiğinden ötürü kararsızdı fakat kendisi için bir şey yaparsa şayet oyuncuya yardım edebilirdi. Dediğine göre Gibby Hayes'in barakasına para saklamıştı ve bu para İtalya'daki ailesi içindi, bu yüzden de Vittorio'nun paraya ulaşmasını istemiyordu.

Oyuncu parayı bulup Vinnie'yi bilgilendirdikten sonra Vinnie, en azından Vittorio'nun başkalarının hayatlarını mahvetmesinin önüne geçebilmek ve yaptığı şeyin bedelini ödemek için hayatını tehlikeye atabileceğine karar vermiştir. Vinnie son olarak mahkemede Vittorio aleyhine tanıklık etmeye ve demiryolu şirketine sattığı toprakları nasıl yasa dışı yollardan ele geçirdiğini bir bir anlatmaya karar vermiş ve ailesi için sakladığı parayı bulduğu için oyuncuya teşekkür etmiştir.

Cinayetin Ayrıntıları

Oyuncu Vinnie'yi odasının küvetinde, boğazı kesilmiş halde bulmuştur. Dick'in dediğine göre boğazı tırtıklı bir nesneyle kesilmişti. Dick bunun yanı sıra katilin kurbanın boğazını kesmeden önce tuttuğu yerde viski ile portakal suyu kalıntılarına rastlamıştı. Bunların portakallı viskinin malzemeleri olması katilin portakallı viski içtiği anlamına geliyordu.

Katil ve Nedenleri

Soruşturmanın sonunda katilin Clay Westwood adlı bir seyyah kovboy olduğu ortaya çıkmıştır.

Clay, Vittorio Capecchi'nin demiryolu ile Çakal Vadisi'nin gelişimine katkıda bulunacağına inanıyordu. Vinnie'nin mahkemede Vittorio aleyhine tanıklık edeceğini öğrenen Clay, bunun üzerine Rose'un dikkatini dağıtıp Vinnie'nin başından uzaklaştırmak için bir patlama yaratmış, sonra da çaldığı bir ana anahtar ile odaya sızmış ve orada kırık bir şişe ile Vinnie'nin boğazını kesmişti. Mahkemede Hakim Lawson, Clay'i 25 yıl hapisle cezalandırmıştır.

Galeri

Also on FANDOM

Random Wiki