Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Wilhelm Moss

1.263pages on
this wiki
Add New Page
Comments3 Share

WMossGrimsborough.png
Wilhelm Moss

Wilhelm Moss, Grimsborough'nun Hayaleti (Vaka #25)'nde kurbandır.

Cinayetin Detaylerı

Deli Hacı.png

Wilhelm'in çizdiği "Deli Hacı" Portresi.

Wilhelm, ünlü bir ressamdı ve yaptığı bir çok resimle bilinirdi. Birgün "Deli Hacı" adlı portresini çizerken esrarengiz bir şekilde ölmüştür. Belirli bir ölüm sebebinin olmamasıda bir çok insanın, özellikle de Eduardo Ramirez'in Wilhelm'i Hacı'nın hayaletinin öldürdüğüne inanmaya başlamasına neden olmuştu. Dediklerine göre Wilhelm, Hacının gözlerinin içine bakmış ve korkudan ölmüştü.

Deli Hacı 17. yüzyılda Grimsborough'ya hükmetmiş gaddar bir adamdı. Yüzlerce insanı göreksiz sebeplerden ötürü darağacında sallandırırdı. Artık halkın canına tak etmişti ve hizmetçisi bir gece Hacı'yı zehirlemiş ve insanları içeriye almıştı. Halk Hacı'nın cesedini parçalara ayırmış ve her bir parçasını ayrı ayrı yerlere gömmüşlerdir. Bu yüzden Hacı'nın ruhu dünyada öfkeli bir ruh olarak tutsak kalmıştı. İnanca göre her kim onun portresini çizmeye kalkarsa sebepsiz yere ölürdü.

Nathan'ın dediğine göre kurbanın ölümü kendisine göre bile bir sırdı. Dediğine göre Wilhelm merkezi sinir sisteminin iflas etmesi sonucu yaşamını yitirmişti. Kasları aşırı derecede kasılmıştı, ki bu neden hâlâ fırçasını elinde tuttuğunu açıklamaktaydı. Ayrıca kurbanın kanında veya vücudunda herhangi bir zehir veya ölüm nedenini açıklayacak bir şey yoktu, bu yüzden Nathan ekibi Tarihi Merkez'de eczacı olan Renee Leland'a göndermiştir.

Daha sonra kurbanın atölyesinin cam kenarını inceleyen ekip orada kırık bir şişe bulmuşlar ve şişeyi onardıklarında bunun bir ilaç şişesi olduğunu farketmişlerdir.

Nöroksin.png

Nörotoksin Şişesi

Analiz sonucuna göre şişenin içinde Nörotoksin bulunmaktaydı ve Grace bunun cinayet silahı olduğunu doğrulamıştı. Nörotoksin çok nadir ve son derece tehlikeli bir zehirdi ve saniyeler içerisinde havaya karışır ve kısa bir sürede izini kaybettirirdi. Saatler sonra etkisini kusma ve benzeri semptomlar ile gösterirdi.

Katil ve Nedenleri

Katil, zengin bir koleksiyoner olan Patrick Rufio'dur. Patrick, Wilhelm'i özellikle tam da portreyi bitirmek üzereyken nörotoksin şişesini atölye penceresinden içeriye atarak öldürmüştir. Patrick yavaş yavaş fakirliğe doğru gitmekteydi ve Wilhelm'in vücudunda herhangi bir iz olmadığından herkes onu Deli Hacı'nın hayaletinin öldürdüğüne inanacak ve portre büyük bir değer kazanacaktı. Tabii portre atrık Patrick'e ait olduğu içinde bu işten kâr çıkartan o olacaktı, yani Patrick Wilhelm'i bu yüzden öldürmüştür.

Vakalar

Galeri

Also on Fandom

Random Wiki