Fandom

Criminal Case Wiki (TR)

Yelena Tereşkova

1.263pages on
this wiki
Add New Page
Comments2 Share

Yelena Tereşkova
YelenaTereşkova.png
Profili
Tam Adı Yelena Tereşkova
Елена Терешкова
Uyruğu Rusya Bayrağı.png Rusya
Boyu 5'8" (1,72 m)
Yaşı 49
Ağırlığı 160 lbs (72 kg)
Göz Rengi Kahverengi
Kan Grubu 0-
Durumu Hayatta
Vakalar Ölümcül Gece
Horseback Dağı
Cinayet İçin Geri Sayım(tutuklandı)

Yelena Tereşkova (Rusça: Елена Терешкова; d. 1967) Ölümcül Gece ile Horseback Dağı'nda bir şüpheli ve Cinayet İçin Geri Sayım'da Vitali Borodin'in katilidir.

Profili

Yelena, 49 yaşında, COSMORUS'ta çalışan bir kozmonottur. Yelena orta uzunlukta kahverengi saçlara ve aynı renkte gözlere sahiptir. Üzerinde Rusya bayrağının renklerinin olduğu bir uzay tulumu giymekte ve başına pembe bir Noel başlığı takmaktadır. Yelena'nın aynı zamanda buz pateni yaptığı ve baston şeker yediği bilinmektedir.

"Ölümcül Gece"de Yelena buz pateni yapar ve baston şeker yer.

"Horseback Dağı"nda Yelena ata biner.

"Cinayet İçin Geri Sayım"da Yelena beşparmak yer, fletris oynar ve fizik bilir, aynı zamanda yüzünde bir yara bandı vardır.

Vakalardaki Rolü

Ölümcül Gece

Oyuncu, Yelena'nın reddedilmiş kozmonot eğitim uygulaması başvuru kağıdını bulduktan sonra kendisi ile konuşmak istemiştir. Yelena ağlayarak oyuncuya tam yirmi senedir uzaya gitmeyi beklediğini ama hep geri çevrildiğini söylemiştir. Dediğine göre COSMORUS'a da bu yüzden girmiş fakat tek yaptığı şey masa başlarında sırasını beklemek olmuştu. Oyuncu ise Yelena'dan şimdilik fazla bir şey çıkmayacağını düşünerek kendisini yalnız bırakmıştır.

Oyuncu daha sonra Yelena'nın kurbana göndermiş olduğu Uranüs resimli "alçak" yazılı mesajını bulmuş ve Yelena'ya bunun anlamını sormak istemiştir. Dediğine göre Nick ile işte tanışmış ve ikisi birbirine aşık olmuştu. Fakat daha sonra Yelena, aynı Nick'i buz pateni yapmaya gittiği sırada barmen Dominika Sneguroçka ile sıra dışı şeyler yaparken görmüş ve tepesi atmıştı. Oyuncu Nick'i kendisini aldattığı için mi öldürdüğünü sorduğunda Yelena, onu öldürmediğini çünkü zalimlerin uzaya gitmeyeceklerini belirtmiştir.

Soruşturmanın sonunda katilin Asal Havvaa olduğunun ortaya çıkması ile Yelena suçsuz bulunmuştur.

Horseback Dağı

Oyuncu, üzerinde kurban tarafından Yelena'ya yazılmış bir not bulunan bir kartvizit bulduktan sonra Yelena ile konuşmak istemiştir. Dediğine göre COSMORUS kendisini tekrardan geri çevirdikten sonra Moğolistan'a tatile gelmişti. Oyuncu kendisine kurbandan bahsettiğinde ikisinin iş arkadaşı olduğunu belirtmiştir. Kendisi kozmonot eğitim programında, Andrey ise uydu üretim bölümünde çalışmaktaydı. Oyuncu kendisini Andrey'in ölümü hakkında bilgilendirdiğinde Yelena, ölmesine şaşırdığını fakat Moğolistan'da bulunma sebebini kendisine sormadığını söylemiştir çünkü 20 yıldır beklemesine rağmen uzaya gidememiş olmasının üzüntüsünü yaşamaktaydı.

Oyuncu daha sonra Yelena'nın gizli uydu fabrikasında bulunmuş olduğunu öğrenmiş ve kendisini bunun hakkında sorguya almıştır. Öğrenilene göre kurban, Yelena'ya fabrikayı gezdirmiş ama onun dışında bir şeyden bahsetmemişti. Yelena, Andrey'in kendisine hava atmak için kendisine fabrikayı gezdirdiğini düşünmekteydi ama bütün odaları göstermemişti. Yelena son olarak uydularla ilgilenmediğini, tek istediği şeyin uzaya gitmek olduğunu dile getirmiştir.

Soruşturmanın sonunda Tsetseg'in tutuklanması ile Yelena suçsuz bulunmuş fakat oyuncu kendisiyle bu kez Andrey'in hareketleri konusunda bildikleri hakkında konuşmak istemiştir. Dediğine göre Andrey'i bir keresinde başka biriyle Han Dağı'ndan götürülecek kargo konusunda tartıştığına şahit olmuş fakat konu bir uzay gemisi olmadığı için kulak asmamıştı. Oyuncu bunun üzerine uydunun nereye götürülmüş olabileceğine dair kanıt aramak adına Han Dağı'nı tekrar aramaya koyulmuştur.

Cinayete Geri Sayım

Oyuncu ile Archer, Yelena'nın dondurulmuş beşparmak paketini bulduktan sonra Yelena bir kez daha bir cinayet soruşturmasında şüpheli olmuştur. Ekip, Yelena'yla konuşmadan önce daha fazla şey anlatmasını sağlamak için kozmonot kılığına girmişti. Yelena sonunda uzaya gideceği için oldukça heyecanlıydı ve cinayet işlenmiş olmasının da buna engel olmayacağını düşünmekteydi. Oyuncu kendisine cinayetin umurunda olmadığını mı sorduğunda Yelena, tüm tesisin kapanmasının nedeninin bu olduğunu, yani ciddiye almadığını dile getirmiştir.

Oyuncu daha sonra Yelena ile kurbanın konuştuğu ve kurbanın kendisini Yelena'ya farklı bir isimle tanıttığını gösteren bir video kaydı bulmuş ve Yelena'ya bunu sormak istemiştir. Dediğine göre başta kendisini yeni fizikçi sanmıştı çünkü sorduğu tüm fizikle alakalı sorulara doğru cevaplar vermişti. Kurban daha sonra kontrol odasının nerede olduğunu sormuş, Yelena'da onu oraya yönlendirdikten sonra görev noktasına geri dönmüş ve onu bir daha görmemişti. Yelena'nın hiç tanımadığı birisini kontrol odasına götürmesi oyuncu ile Jack'i oldukça şaşırtmıştı.

Soruşturmanın sonunda Borodin'i öldürenin Yelena'dan başkası olmadığı ortaya çıkmıştır. Oyuncu önüne bütün delilleri serdikten sonra Yelena, ona Borodin'i öldürme emrini Nataşa Romanova'nın verdiğini itiraf etmiştir. Dediğine göre eğer Nataşa'nın dediğini yaparsa uzaya gidebilecekti. Borodin, Milli Savunma Komitesinin başı olduğu için Nataşa, kendisine uzaya gitmesine engel olan kişinin Borodin olduğunu söylemişti. Oyuncu tam da kendisine uyduyu soracağı sırada yer sallanmaya başlamış ve kontrol odasından bir şey fırlatılmıştı.

Kontrol odasına intikal eden oyuncu, orada eli silahlı bir Nataşa ile karşı karşıya gelmiştir. Nataşa, uyduyu kendisi fırlattığını itiraf etmiş fakat oyuncu kendisini tutuklayamadan kaçmıştır. Jack başta panik yapsa da sonradan kendisini toparlamış ve oyuncuya, durumu Şef Ripley'e haber vermesini söyleyerek Nataşa'nın peşinden gitmiştir. Yani bu durumda Yelena'nın duruşması bekleyecekti. Archer Nataşa'nın peşinden koşarken Ripley, oyuncuyla birlikte Yelena'yı sorgulamaya karar vermiştir. Yelena daha önce SOMBRA adını hiç duymadığını fakat Şarapov'un tabletinde bu addan sürekli bahsettiğini görmüştü. Oyuncu merkeze döndükten sonra herkese ayrı görev düşmüştü. Elliot uyduyu heklemeye uğraşacak iken Jonah Karam Nikolay'ı bulmasında oyuncuya eşlik edecek, Marina Romanova ise oyuncu ve Archer'a annesini yakalama da yardımcı olacaktı.

Yargıç Adaku çifte duruşma yapacağı için oldukça heyecanlıydı. Vitali Borodin'in katilinin Yelena olduğunu fark ettiğinde Yelena, Nataşa'nın kendisini kandırdığını belirtmiştir. Nataşa bunun üzerine Yelena'nın henüz görevini tamamlamadığını ve roketi aslında onun fırlatması gerektiğini söylemiştir. Yani Nataşa, uyduyu fırlatarak dünyanın kontrolünün bir suç örgütüne geçmesini sağlayacaktı. Nataşa cinayete azmettirmek, Rus halkına ve tüm dünyaya ihanet etmek, komplo kurmak ve Büro'ya başından beridir yalan söylemekten ötürü mahkeme tarafından 75 yıl hapisle cezalandırılmıştır. Bunun yanında Yelena ise 50 yıl hapse mahkum edilmiştir.

Ek Bilgi

  • Yelena'nın adı, Rus kozmonot ve uzaya çıkan ilk kadın olarak bilinen Valentina Tereşkova'dan esinlenmiştir.
  • Yelena, ABD'li yazar, komedyen ve aktris Tina Fey'e benzemektedir.

Galeri

Also on Fandom

Random Wiki